Fitness Seller

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Ik doe momenteel aan blast en cruise dus daarom, en omdat ik voorheen een hematocriet waarde van 0.54 heb gehad. Sindsdien probeer ik, misschien wat obsessief, te letten op de waarde hiervan. Daarbovenop heb ik een tijd geen donor kunnen zijn omdat ik was niet lekker werd tijdens het doneren. Dit is voor mij best een stress factor omdat ik hiermee problemen heb gehad.
Dat verandert de zaak.Tijdens blast en cruise zal je hematocrietwaarde hoger blijven dan normaal. Op 125mg test enanthaat per week had ik ook 53,1 terwijl dat normaal ergens tussen 43 en 45 ligt wanneer ik niets gebruik. Ik dacht dat je gestopt was met een kuur en dan vond ik die vraag nogal raar.

Laatst bewerkt:
Dat verandert de zaak.Tijdens blast en cruise zal je hematocrietwaarde hoger blijven dan normaal. Op 125mg test enanthaat per week had ik ook 53,1 terwijl dat normaal ergens tussen 43 en 45 ligt. Ik dacht dat je gestopt was met een kuur en dan vond ik die vraag nogal raar.

Ik zit altijd ook aan de hoge kant als ik on ben. Hb is wel altijd laag genoeg om nog te mogen doneren dus het zit steeds op het randje. O- komt dan wel goed uit kan ik vaker langs komen haha

cools

wat denk jij van elke 4 weken wisselen van esthers en compound tegenover
de originele 10 weken op dezelfde compound esther?

is het gewoon een voorkeur of denk je ook dat je daadwerkelijk langer kan blasten op die manier dus meer gains

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.784
cools

wat denk jij van elke 4 weken wisselen van esthers en compound tegenover
de originele 10 weken op dezelfde compound esther?

is het gewoon een voorkeur of denk je ook dat je daadwerkelijk langer kan blasten op die manier dus meer gains

Enigste verschil is dat je met kortere esters hogere pieken krijgt en mogelijk minder oestrogeen met aromatiserende middelen.

Of het uiteindelijk meer spiermassa gaat geven (langer blasten en gainen) betwijfel ik. Hangt een beetje vanaf welke doseringen en middelen je eerste 4 weken bv. hebt gezet.

Cools, ik zoek de half life test cyp. 12-14 dagen 8-10 dagen en 6-8 dagen zijn de meest voorkomende op internet, en vind het zo niet heel duidelijk.

Ik ga 3 weken op vakantie, zou ik rondkomen met 1 tot 1.5ml dag voor vertrek?

Edit: Ik heb nog een vraag, die ik hier even in edit.
Wat is van belang om tussen een Blast-Cruise te laten meten qua bloedonderzoek:
-Oestrogeen
-Prolactine
-Cortisol
-Bloedbeeld: HB-Hematocriet
-Cholesterol: HDL-LDL-
-Lever: Gamma GT-ALAT-ASAT

Verder nog aanvullingen die verstandig zijn? Vorige onderzoeken waren alleen HB-Hematocriet-CK-Alkalatische fosfaten aan de rand van de referentiewaardes. Rest was voldoende binnen de referentie. Test was: Medische Check-up Algemeen bloedonderzoek - www.bloedwaardentest.nl

Laatst bewerkt:
  • #10.786
Cools, ik zoek de half life test cyp. 12-14 dagen 8-10 dagen en 6-8 dagen zijn de meest voorkomende op internet, en vind het zo niet heel duidelijk.

Ik ga 3 weken op vakantie, zou ik rondkomen met 1 tot 1.5ml dag voor vertrek?

Edit: Ik heb nog een vraag, die ik hier even in edit.
Wat is van belang om tussen een Blast-Cruise te laten meten qua bloedonderzoek:
-Oestrogeen
-Prolactine
-Cortisol
-Bloedbeeld: HB-Hematocriet
-Cholesterol: HDL-LDL-
-Lever: Gamma GT-ALAT-ASAT

Verder nog aanvullingen die verstandig zijn? Vorige onderzoeken waren alleen HB-Hematocriet-CK-Alkalatische fosfaten aan de rand van de referentiewaardes. Rest was voldoende binnen de referentie. Test was: Medische Check-up Algemeen bloedonderzoek - www.bloedwaardentest.nl

1-2 dagen langer dan test-e, dus 6-8 ongeveer.

Dan ga je al een hoge dosis moeten injecteren en dan nog zijn er verschillende factoren die de uiteindelijke half-life bepalen. Bij test cyp raad ik meestal injecties om de 12-14 dagen aan voor trt bv.

Nieren (ureum en creatinine) zou ik nog erbij laten meten en dan is het goed.

1-2 dagen langer dan test-e, dus 6-8 ongeveer.

Dan ga je al een hoge dosis moeten injecteren en dan nog zijn er verschillende factoren die de uiteindelijke half-life bepalen. Bij test cyp raad ik meestal injecties om de 12-14 dagen aan voor trt bv.

Nieren (ureum en creatinine) zou ik nog erbij laten meten en dan is het goed.

Okee dankje!

Ik ga 18 dagen, dus dat zou er nog net mee doorkunnen. Eventueel een iets hogere dosis dan.

Cools, ik heb wat lopen aankloten met gyno omdat die niet wegtrok. Nu heb ik aromasin genomen en ervaar nu de side effects die je krijgt als oestrogeen te laag is (agressie, veel wc, pijn gewrichten, kl***zak-gedrag, etc)

Ik ga er dus van uit dat gyno weg gaat trekken, en volgens mij is het al wat verminderd, maar gaat gyno sneller weg als je oestrogeen te laag is of is er weinig/geen verschil met wanneer je oestrogeen laag genoeg is. Weet niet of het duidelijk is. Lijkt mij verstandig om iig de dosis te verlagen want te laag oestrogeen is erg slecht. Heb 8 dagen 20mg aromasin + 20mg nolva genomen en cruise op 100 test per 10 dagen. Dosering AI + serm is erg hoog in vergelijking met dosis test maar dit komt doordat gyno maar niet wegtrok en ik er gek van werd. Denk dat oestrogeen redelijk gecrasht is nu.

• #10.789
Als je aan het blasten-cruisen bent gaat het weinig uithalen om kortdurend in te nemen. 20mg aromasin + 20 nolva is alvast teveel en onnodig bij zo een lage dosis test. Maar trekt normaal vanzelf weg in je cruise als test niet te hoog is en bij de volgende blast rekening mee houden (laag test-hoog primo of mast bv.) of een zeer lage dosis bij elke blast nemen, zou dan aromasin doen. Bij lager oestrogeen trekt het sneller weg maar als naderhand je oestrogeen weer hoog is heb je hoogstwaarschijnlijk terug gyno.

Altijd even geduld hebben vooraleer je gaat kloten met anti-e's en ook kijken hoe je het kan voorkomen in de toekomst. Schakel even over op 10mg aromasin om de 3 dagen ;)

Als je aan het blasten-cruisen bent gaat het weinig uithalen om kortdurend in te nemen. 20mg aromasin + 20 nolva is alvast teveel en onnodig bij zo een lage dosis test. Maar trekt normaal vanzelf weg in je cruise als test niet te hoog is en bij de volgende blast rekening mee houden (laag test-hoog primo of mast bv.) of een zeer lage dosis bij elke blast nemen, zou dan aromasin doen. Bij lager oestrogeen trekt het sneller weg maar als naderhand je oestrogeen weer hoog is heb je hoogstwaarschijnlijk terug gyno.

Altijd even geduld hebben vooraleer je gaat kloten met anti-e's en ook kijken hoe je het kan voorkomen in de toekomst. Schakel even over op 10mg aromasin om de 3 dagen ;)

Top bedankt wederom!

Blast zal wss 200 test - 2/400 primo worden en anavar (6wk). Neem aan dat het dan ook niet meer terug komt met lage dosis aromasin. Ik ga bloedprikken om zwart op wit nu eens een bloedbeeld te hebben van oestrogeen. Nooit gedaan en dat verklaart ook wel waarom ik er mee aan het kloten ben.

Aro om de 3 dagen? Levert dat niet ziek schommelende waardes op, daar je het volgens mij optimaal zelfs 2 keer per dag zou nemen?

Cools, naar aanleiding van m’n slaapproblemen blijkt na onderzoek dat m’n prolactine veel te laag was. Dit is het gevolg van een cabercycle die ik een tijd geleden heb gedaan ivm gyno.

Wat kan ik het beste doen om m’n prolactine iets te verhogen? L-tryptofaan?

Thanks

Cools, naar aanleiding van m’n slaapproblemen blijkt na onderzoek dat m’n prolactine veel te laag was. Dit is het gevolg van een cabercycle die ik een tijd geleden heb gedaan ivm gyno.

Thanks

hgh

• #10.796

Thanks

Tryptofaan is goed idee.

Hi Cools,

Wat is volgens jou de ideale dosering t4?

Ik heb me laatst laten vertellen door een coach dat de dosering t4 BOVENOP je eigen productie komt. Ik dacht persoonlijk dat wanneer exogeen t4 genomen wordt, je endogene productie volledig plat gaat.

• #10.798
T4 innemen gaat je eigen productie ook verlagen (T3 en T4) omdat de aanmaak gereguleerd wordt door TSH, wat verlaagt als je een van beide inneemt.

T4 wordt momenteel bekeken als een prohormoon (reserveopslag) voor T3 wat actiever is (T4 zet om naar T3). Dosis voor T4 is 75mcg ongeveer.

T4 innemen gaat je eigen productie ook verlagen (T3 en T4) omdat de aanmaak gereguleerd wordt door TSH, wat verlaagt als je een van beide inneemt.

T4 wordt momenteel bekeken als een prohormoon (reserveopslag) voor T3 wat actiever is (T4 zet om naar T3). Dosis voor T4 is 75mcg ongeveer.

Kun je nagaan dat diezelfde beste man ook diverse atleten begeleid voor wedstrijden.. :’)

Bedankt voor je toelichting!

Welke dosering primo raad je aan bij:
375mg test-e en wat bij 500mg test-e?

Welke supps zou je voor hart-en bloedvaten kunnen aanraden?

Neem nu:
-rode gist rijst (10mg monacoline k)
-coq10 100mg
-vitamine k2 50mcg

Terug
Naar boven