MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Bezoekers in dit topic

Cools,

Op 500 test e 600 mast e en 60 Mg winstrol tabs lijkt het mij bijna onmogelijk om Gyno te krijgen. Toch heeft een maat van me dit in week 1 al heb je enig idee hoe dit kan?

Het enige wat ik me kan bedenken is dat er in de winstrol dianabol zit o.i.d. maar met zoveel mast nog Gyno apart.

Komt door de winstrol, al meermaals gehoord. Of dit door een 'vervuiling' of andere inhoud komt kan ik niet met zekerheid zeggen.

Veel mast wil ook niet zeggen geen gyno, blijft nog altijd 500mg test en als je hier gevoelig aan bent moet die lager. Maar in dit geval vermoed ik dat het de winstrol is.
 
Hey Cools,

Ik kamp al een tijdje met slapeloosheid. Ik kom niet in slaap, vaak hele nachten niet. Ik heb temazepam aangeschaft als tijdelijke oplossing maar ik wil graag de werkelijk oorzaak aanpakken. Ik heb melatonine geprobeerd maar dat werkt niet.

Momenteel zet ik 125mg Test-e en 200mg Mast-e E5D icm 5iu hgh, waarvan de ene helft voor het slapen.

Enig idee wat hiervan mogelijk de oorzaak kan zijn? Thanks alvast!
 
Hey Cools,

Ik kamp al een tijdje met slapeloosheid. Ik kom niet in slaap, vaak hele nachten niet. Ik heb temazepam aangeschaft als tijdelijke oplossing maar ik wil graag de werkelijk oorzaak aanpakken. Ik heb melatonine geprobeerd maar dat werkt niet.

Momenteel zet ik 125mg Test-e en 200mg Mast-e E5D icm 5iu hgh, waarvan de ene helft voor het slapen.

Enig idee wat hiervan mogelijk de oorzaak kan zijn? Thanks alvast!

HGH verlagen naar max 2.5IU en 's morgens zetten. Dit wil (vreemd genoeg) wel eens helpen. 5iu is ook teveel bij de doseringen aas die je zet, 1x/week is ook voldoende ipv E5D, dosering kan je dan iets verhogen.
 
Dat werkt beter, maar gele maca zou ook effect kunnen hebben (zwarte niet).

Is gebaseerd op maximale winst in verhouding tot mogelijke bijwerkingen. Die hoge doseringen zijn gebaseerd op hogere verkoopcijfers vermoed ik. 600-700mg anavar per week lijkt me geen goede keuze, zeker al niet door ontbreken van oestrogeen.
En waarom hoeft bij 30mg geen nakuur? Sinds ik hcg heb gebruikt heb ik het idee dat ik dit altijd moet gebruiken na een kuur:p dus ook bij anavar. Ik zie echt heel veel verschillende onderbouwingen waarom je voor anavar wel/geen nakuur nodig hebt. Thanks weer voor je antwoord, je zou een mooie toevoeging zijn voor youtube:p
 
En waarom hoeft bij 30mg geen nakuur? Sinds ik hcg heb gebruikt heb ik het idee dat ik dit altijd moet gebruiken na een kuur:p dus ook bij anavar. Ik zie echt heel veel verschillende onderbouwingen waarom je voor anavar wel/geen nakuur nodig hebt. Thanks weer voor je antwoord, je zou een mooie toevoeging zijn voor youtube:p

Heeft te maken met dosis en lengte kuur. Je lichaam kan makkelijk en snel herstellen. In hogere dosis of langere duur is een nakuur wel aan te raden, zeker icm andere aas.

HCG onderdrukt ook LH aanmaak in hypofyse en zorgt icm aas voor een sterkere/snellere onderdrukking. Voordeel is dan weer dat je leydig cellen sneller kunnen herstellen waar het probleem meestal ligt bij slecht herstel.

Youtube is beste info idd! :p
 
HGH verlagen naar max 2.5IU en 's morgens zetten. Dit wil (vreemd genoeg) wel eens helpen. 5iu is ook teveel bij de doseringen aas die je zet, 1x/week is ook voldoende ipv E5D, dosering kan je dan iets verhogen.

Maar ik zet al meer dan 7 maanden hgh en nooit ergens last van gehad, pas echt de laatste weken. Dacht daarom meer dat het iets hormonaals was, m’n bloeddruk is ook wat hoger dan normaal.
 
Maar ik zet al meer dan 7 maanden hgh en nooit ergens last van gehad, pas echt de laatste weken. Dacht daarom meer dat het iets hormonaals was, m’n bloeddruk is ook wat hoger dan normaal.

Hoe langer je iets zet, hoe meer kans op bijwerkingen. Niet alleen dosis dus als het doseringen zijn hoger dan eigen aanmaak.
 
Heeft te maken met dosis en lengte kuur. Je lichaam kan makkelijk en snel herstellen. In hogere dosis of langere duur is een nakuur wel aan te raden, zeker icm andere aas.

HCG onderdrukt ook LH aanmaak in hypofyse en zorgt icm aas voor een sterkere/snellere onderdrukking. Voordeel is dan weer dat je leydig cellen sneller kunnen herstellen waar het probleem meestal ligt bij slecht herstel.

Youtube is beste info idd! :p

Geldt dit ook voor 30 mg Winstrol Cools?
 
Cools, ik moet binnenkort onder het mes voor een navelbreuk operatie (klein breukje). Volgens mn sportdokter kan ik best 6weken rustig aan doen na de operatie (pas na 3tal weekjes lichtjes trainen) en zelf kon die me niet zeggen wanneer ik weer 100% zou kunnen trainen. Ik hoop dat je me kan helpen met de volgende twee vraagjes :)

1) ik zit momenteel in de laatste 2 weken van mij kuur, zou ik de operatie best plannen in de nakuur, meteen na de nakuur of eerder binnen een tweetal maanden zodat ik mijn revalidatie deels in een volgende kuur kan doen? Het idee is natuurlijk zo weinig mogelijk massa te verliezen

2) ik heb nog nooit GH gebruikt maar als het een gunstige invloed zou hebben op herstel zou ik het wel een kans willen geven puur om sneller te herstellen en nadien ermee te stoppen. Wat denk je hierover? zou een tweetal iu farmaceutische GH wat doen? of zou het niet helpen op vlak van recuperatie?

Alvast bedankt :)
 
Cools, ik moet binnenkort onder het mes voor een navelbreuk operatie (klein breukje). Volgens mn sportdokter kan ik best 6weken rustig aan doen na de operatie (pas na 3tal weekjes lichtjes trainen) en zelf kon die me niet zeggen wanneer ik weer 100% zou kunnen trainen. Ik hoop dat je me kan helpen met de volgende twee vraagjes :)

1) ik zit momenteel in de laatste 2 weken van mij kuur, zou ik de operatie best plannen in de nakuur, meteen na de nakuur of eerder binnen een tweetal maanden zodat ik mijn revalidatie deels in een volgende kuur kan doen? Het idee is natuurlijk zo weinig mogelijk massa te verliezen

2) ik heb nog nooit GH gebruikt maar als het een gunstige invloed zou hebben op herstel zou ik het wel een kans willen geven puur om sneller te herstellen en nadien ermee te stoppen. Wat denk je hierover? zou een tweetal iu farmaceutische GH wat doen? of zou het niet helpen op vlak van recuperatie?

Alvast bedankt :)

In de nakuur zou ik het niet doen omdat dit nadelig kan zijn door te laag oestrogeen. Net nadien gaat je eigen hormoonaanmaak waarschijnlijk onvoldoende zijn. Dus ik zou 2 maanden nadien het inplannen. GH is niet nodig.
 
Cools, DHEA in tabletvorm innemen onderdrukt het systeem? Of niet?
Ik zou het een mooie toevoeging vinden op m'n dieet, omdat ik met de leeftijd (48) steeds moeilijker buikvet kan voorkomen.
Ik moet elk jaar wel wat strenger diëten en hoop zonder (anabolen)kuur nog een degelijk vetpercentage te behouden, maar wil m'n natuurlijke aanmaak van testosteron niet verstoren.
Ben van plan om 50mg per dag te nemen. (verdelen over twee innames of niet?)

Bedankt alvast.

Edit: wat met de schadelijkheid door DHEA van de lever-nieren-enz bij langdurig gebruik?
 
Laatst bewerkt:
Cools, DHEA in tabletvorm innemen onderdrukt het systeem? Of niet?
Ik zou het een mooie toevoeging vinden op m'n dieet, omdat ik met de leeftijd (48) steeds moeilijker buikvet kan voorkomen.
Ik moet elk jaar wel wat strenger diëten en hoop zonder (anabolen)kuur nog een degelijk vetpercentage te behouden, maar wil m'n natuurlijke aanmaak van testosteron niet verstoren.
Ben van plan om 50mg per dag te nemen. (verdelen over twee innames of niet?)

Bedankt alvast.

Edit: wat met de schadelijkheid door DHEA van de lever-nieren-enz bij langdurig gebruik?

ben hier ook wel benieuwd naar. Las ook ergens een onderzoekje op pubmed dat het cholesterol verbeterd.
 
Cools, DHEA in tabletvorm innemen onderdrukt het systeem? Of niet?
Ik zou het een mooie toevoeging vinden op m'n dieet, omdat ik met de leeftijd (48) steeds moeilijker buikvet kan voorkomen.
Ik moet elk jaar wel wat strenger diëten en hoop zonder (anabolen)kuur nog een degelijk vetpercentage te behouden, maar wil m'n natuurlijke aanmaak van testosteron niet verstoren.
Ben van plan om 50mg per dag te nemen. (verdelen over twee innames of niet?)

Bedankt alvast.

Edit: wat met de schadelijkheid door DHEA van de lever-nieren-enz bij langdurig gebruik?

Zoals het er nu naar uit ziet onderdrukt het niet, maar buiten een anti-katabole werking doet het ook niets. Mogelijk verhoogt het DHT alhoewel er vooral een verhoging van metabolieten gevonden wordt. Dit zou de anti-katabole werking kunnen verklaren.

Daardoor kan ook de vetverbranding extra gestimuleerd worden en er zou ook een positief effect op het immuunsysteem zijn. Voor bepaalde mensen/aandoeningen kan het laatste negatief zijn.

Schadelijke effecten zijn er tot nu toe niet echt gevonden, maar er zijn nog bepaalde vragen die open staan.

Verdelen over dag zou ik doen.
 
Ik ga de test doen voor een tijdje, bedankt voor het ruime advies!
 
Mijn ervaring:
Ik heb eens een Cools-achtig kuurtje gevolgd. Mijn eerste kuur bestond uit 10 weken 500 test + 400 deca, mn 2de uit 1000 test, de volgende kuren uit 500 test + tren, dan enkele methyl tren kuren.. dus eigenlijk enkel zware kuren gekend.
Ik ben nu een aantal jaar clean geweest, en ook minder getraint/tijd gestopt geweest, maar besloten om eens een korte kuur te doen, met normale dosissen, ala Cools.
Heb net 300 mg test prop only 4 weken achter de rug.
spierwinst is moeilijk te zeggen, en maakt me ook niet echt uit. desondanks ik extreem op mijn zout heb proberen letten, ben ik relatief snel heel wat water beginnen vasthouden... dus, ook niet echt bijgehouden.. ik weeg nu 87.5, en ben begonnen op 84.., maar wat hier echt spier van is..

Kracht is echter het enige dat telde voor mij, en voor zo'n kurt kuurtje, heeft dit zeker gedaan wat ik wou.
op 4 weken:

Bench: 1x100 > 1x120
deadlift: 150 > 170
squat 130 > 150

2 weken na einde kuur
bench 1x122.5
deadlift 1x185
squat 1x160

(all time records: bench 1x125, deadlift 1x220, squat 1x180) - dus, deze vooruitgang is toch noemenswaardig.

Geen kracht terugval gehad fzo..
note 1: om volledig transparant te zijn, heb wel 2 of 3 trainingen methyltren inject als preworkout gebruikt)
note 2: ik train maar 2x meer week (1xUB,, 2de keer FB (deze training duurt wel 2h30))

All in all, zeer tevreden met deze ervaring.
 
Cools er word heel veel tegen strijdige informatie gegeven kun je na hgh injectie gewoon carbs nuttigen of moet er minimaal een x aantal tijd tussen zitten?
 
Back
Naar boven