XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Lol, dat is idioot. Dan kan je er beter eentje meer zetten van de mijne. Hoeveel droge massa op hoeveel tijd wil je dan?

3kg pure massa per kuur, 2 a 3 keer per jaar. Voldoende? En je hebt ook een kuur plateau ;). En sowieso zak je altijd naar je nauurlijk plateau gedeeltelijk terug zonder aas.

Wat je houd hangt van je eigen aanmaak af. Dus zo weinig mogelijk belasten en onderdrukken met kuren. Zo ga je uiteindelijk het meeste houden zonder aas.

6 kg droge spiermassa in een kuur...:D

---------- Post toegevoegd 11 August 2013 om 21:59 ----------

Ik vedoel ik wil in een verantwoorde kuur 6 kg netto gainen aangezien ik zo min mogelijk wil gaan kuren;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.082
wat als je nu maar 7-8kg wil gainen, ben je toch stukken beter af met 1 lange kuur van 500mg test e voor 10 weken.

Nu kan je wel zeggen "uiteindelijk wil je toch meer en meer", maar ook al is dit voor de grote meerderheid zo, de aantallen, waarvoor dit niet het geval is, negeren als je zelf daartoe behoort is absurd.

Daar gain je geen 7 a 8kg pure spiermassa van :p Was het maar waar.

Het is gezonder in stukken te doen ipv grote dosis lang in een keer. Kuur 2 keer met mijn kuur en je hebt 6kg pure spiermassa. Geduld is een deugt ;) En dit is al snel.

Daar gain je geen 7 a 8kg pure spiermassa van :p Was het maar waar.

Het is gezonder in stukken te doen ipv grote dosis lang in een keer.
we zullen zien, ga die cycle 24 november beginnen en zal het je weten te zeggen enkele maanden na datum:)

40 mg anavar gecombineerd met 500 mg Test/Sustanon voor 8 weekjes?

• #1.085

---------- Post toegevoegd 11 August 2013 om 21:59 ----------

Ik vedoel ik wil in een verantwoorde kuur 6 kg netto gainen aangezien ik zo min mogelijk wil gaan kuren;)

ahaha, dream on ;) Doe er dan 2 kleine van mij.

---------- Post toegevoegd 11 August 2013 om 22:03 ----------

we zullen zien, ga die cycle 24 november beginnen en zal het je weten te zeggen enkele maanden na datum:)

Ok ;) vet% correct meten met huidplooimeter natuurlijk.

Zoals je kan zien met mijn eigen metingen kloppen deze resultaten ook.

En heb nog andere metingen toen gedaan die uitwijzen dat je kuurtje stuk minder gaat opleveren dan je denkt.

Reken toch al op minimum 3kg vocht. Dat is een feit. Bij mijn kuur heb je al 1 a 2kg vocht en oestrogeen is meer dan helft lager.

Laatst bewerkt:
  • #1.087
want een huidplooimeter is altijd correct :D

Als je correct meet ja ;) Heb al vele metingen gedaan en kan vrij correct gedaan worden. Kan je zien als je mijn metingen vergelijkt van de testen op anderen en de huidige resultaten van dbb gebruikers.

De uiteindelijke resultaten zijn toch vrij correct als je vergelijkt ;)

Ok ;) vet% correct meten met huidplooimeter natuurlijk.

Zoals je kan zien met mijn eigen metingen kloppen deze resultaten ook.

En heb nog andere metingen toen gedaan die uitwijzen dat je kuurtje stuk minder gaat opleveren dan je denkt.

Reken toch al op minimum 3kg vocht. Dat is een feit. Bij mijn kuur heb je al 1 a 2kg vocht en oestrogeen is meer dan helft lager.
de stats waarmee die mensen aan hun kuur begonnen zijn een indicatie van hoe goed (lees: slecht) ze hun kuur en zelfs gewoon training en eten aanpakken (meerderheid van die 500mg test-e'ers uit je experimenten hadden 15%+ bf en redelijk laag BW).
Mensen die zo aan een kuur beginnen ga ik niet srs nemen als voorbeeld gezien ik niet tot die categorie behoor (ik ben me nu al 1,5maand aan het preppen voor mijn kuur en ga nog 3 maanden hier mee doorgaan).

Ik verwacht op die 12 weken 12kg extra massa, waarvan er dan uiteindelijk 7-8kg overblijft. Van wat ik gelezen heb in de weinig GOEDE logs op het internet (van mensen die bij het begin van hun kuur duidelijk van aanpakken wisten) is dit zeker niet onrealistisch.

• #1.089
de stats waarmee die mensen aan hun kuur begonnen zijn een indicatie van hoe goed (lees: slecht) ze hun kuur en zelfs gewoon training en eten aanpakken (meerderheid van die 500mg test-e'ers uit je experimenten hadden 15%+ bf en redelijk laag BW).
Mensen die zo aan een kuur beginnen ga ik niet srs nemen als voorbeeld gezien ik niet tot die categorie behoor (ik ben me nu al 1,5maand aan het preppen voor mijn kuur en ga nog 3 maanden hier mee doorgaan).

Ik verwacht op die 12 weken 12kg extra massa, waarvan er dan uiteindelijk 7-8kg overblijft. Van wat ik gelezen heb in de weinig GOEDE logs op het internet (van mensen die bij het begin van hun kuur duidelijk van aanpakken wisten) is dit zeker niet onrealistisch.

We zullen zien he :p Ja op internet staat vanalles. Ik kwam vroeger ook 12 kilo bij, maar van 500mg test en 500deca, lol. Op jou doseringen max 8kg, waarvan 3 a 4kg vocht.

Geloofde in die fabeltjes vroeger ook en geloofde ook rotsvast dat ik 12kg per kuur moest bijkomen voor goede kuur te hebben. Toen kwam de realisatie van vocht.

En dan moet je nog eens rekening houden met nakuur en herstel. Een nakuur kan soms slechter zijn voor je lichaam dan de kuur. En afhankelijk van de onderdrukking en je eigen test aanmaak nadien kan je gewonnen massa soms niet volledig houdbaar zijn.

Maar wens je toch succes ;) hou ons op de hoogte.

Laatst bewerkt:
We zullen zien he :p Ja op internet staat vanalles. Ik kwam vroeger ook 12 kilo bij, maar van 500mg test en 500deca, lol. Op jou doseringen max 8kg, waarvan 3 a 4kg vocht.

Geloofde in die fabeltjes vroeger ook en geloofde ook rotsvast dat ik 12kg per kuur moest bijkomen voor goede kuur te hebben. Toen kwam de realisatie van vocht.

Maar wens je toch succes ;) hou ons op de hoogte.

denk ff logisch na: jouw kuur 250mg test e (met wat primo, wat sowieso al niet super veel invloed gaat hebben) voor 6 weken heeft al 4kg pure spiermassa.
10 weken dubbel de dosis test e zou volgens jou exact hetzelfde effect hebben, iets klopt er dan niet;)

spijtig dat ik m niet meer kan vinden, maar had laatst nog n grafiek gezien van testosteronstudies waar gains in functie van dosis werd geplot. Kwam er op neer dat 500mg t.o.v 250mg zeker wel een srs verschil had. Gemiddelde lag 3kg hoger als ik me goed herinner.

Laatst bewerkt:
  • #1.091
denk ff logisch na: jouw kuur 250mg test e (met wat primo, wat sowieso al niet super veel invloed gaat hebben) voor 6 weken heeft al 4kg pure spiermassa.
10 weken dubbel de dosis test e zou volgens jou exact hetzelfde effect hebben, iets klopt er dan niet;)

spijtig dat ik m niet meer kan vinden, maar had laatst nog n grafiek gezien van testosteronstudies waar gains in functie van dosis werd geplot. Kwam er op neer dat 500mg t.o.v 250mg zeker wel een srs verschil had. Gemiddelde lag 3kg hoger als ik me goed herinner.

Logica werkt beter als je alle feiten weet.

Na 6 weken stijgen hormonen die spiergroei verhinderen, zoals myostatin, zeer sterk. Androgeenrecptoren worden gedownreguleerd, aromatase en oestrogeenreceptoren geupreguleerd en cyp enzymen hierop aangepast.

Anders kan je blijven groeien natuurlijk en waren er geen plateaus. Je lichaam zal altijd streven naar hormonaal evenwicht en zichzelf aanpassen om dit terug te bereiken.

Je kan het lichaam maar zolang misleiden ;) Daarom is spiergroei minimaal na 6 weken gebruik.

En je vergelijkt 250mg met 500mg test. Tuurlijk geeft dat een serieus verschil in winst, dat is geheel wat anders. 250mg geeft 1kg winst mss en 500mg test 4kg mss.

Ik heb vastgesteld dat 450mg ongeveer de max is (als je 2 producten combineerd) voor optimale winst in verhouding met de rest.

Primo is vrijwel even anabool als testosteron. Het hecht even sterk aan de androgeenreceptor met dezelfde activiteit. Het zet alleen niet om naar oestrogeen en oestrogeen heeft een anabole ondersteuning.

Daarom werkt de combi test-primo zo goed. Bij 500mg test e only komt aromatasa lekker snel te werken.

Laatst bewerkt:
nvm, geen zin in een discussie. Weet verre van genoeg van AAS om hier aan te beginnen en heb de eerst komende 5 weken geen tijd om alles te leren wat er te leren valt over AAS. (staat iets later op de planning:))

Komt erop neer dat GetXXL dit topic ook heeft gelezen, en hij raadt me nog steeds een 500mg test e cycle aan van 10 weken. En als ik iemand hier op dbb vertrouw van zn onderzoek goed te doen vooraleer hij dingen gaat verkondigen, dan is het GetXXL wel:)

Laatst bewerkt:
  • #1.093
leuk verhaaltje wel, maar waar is het bewijs?

Euhm, dat zijn lichamelijke feiten. Maar bewijzen komen eraan.

Measurement of myostatin concentrations in human serum: Circulating concentrations in young and older men and effects of testosterone administration (full text kan je 5min gratis bezien op deze site)
http://www.deepdyve.com/lp/elsevier...tions-in-human-serum-circulating-BCW0Hofj0s/7

Dit is al ivm myostatin, receptor down-en upregulatie komt eraan. Invloeden op enzymen weet ik niet of vandaag lukt.

Estrogen down-regulation of androgen receptors in cultured human mammary cancer cells (MCF-7).
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3569146

Oestrogeen heeft een negatief effect op de androgeenreceptor.

Interactions between androgen and estrogen receptors and the effects on their transactivational properties
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0303720700002793

Testosterone down-regulates the levels of androgen receptor mRNA in smooth muscle cells from the rat corpora cavernosa via aromatization to estrogens.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8499343

Upregulatie van de androgeenreceptor is in het begin maar daalt weer snel bij constante hogere hoeveelheden androgenen op de receptor. Dit zou gebeuren via upregulatie van de oestrogeenreceptor en het aromatase enzym. Oestrogeen en de receptor hebben dus een negatief effect op de androgeenreceptor.

Hier staan effecten op cytochroom P450 enzymen (aromatase enzym is hier een van).
http://www.drugbank.ca/drugs/DB00624

http://en.wikipedia.org/wiki/Aromatase

Laatst bewerkt:
  • #1.094
Los van de manieren waarop. Het lichaam gaat altijd dat evenwicht terug willen bereiken.

Waarom denk je dat LH en FHS productie verminderd en uiteindelijk volledig stopt bij gebruik?

Het merkt op dat er voldoende testosteron aanwezig is, maar ook als er teveel aanwezig is. Dit door teveel activiteit op de androgeenreceptor of oestrogeenreceptor. Dit geeft een negatieve feedback aan je hypothalamus.

Hey cools heb even je mening nodig..

Vanaf januari heb ik precies 1 jaar de tijd om eens boven de 74kg te wegen. (ik doe competitie in verscheidene gevechtssporten en 74kg is voor mij ideaale gewicht).

Nu wou ik graag een kuur doen in dat jaar tijd om dat wellicht men enige kans zal zijn om OOIT te kuren. Enige waarvoor ik schrik voor heb is haarverlies.. Men broer heeft in des tijd roa genomen en daar heeft hij haarverlies aan overgehouden. Aangezien er een bloedband is verwacht ik dus ook haarverlies en zou ik opteren voor Anavar (weinig DHT) omdat dit het veiligst zou zijn qua haarverlies + het moet oraal gebeuren (ivm ouders).

Hoeveel zou ik kunnen bijkomen met anavar te doen ca 8-10 weken op 50/60mg?
Raad jij het aan om Anavar te nemen?

ben 1.76m bij 74kg 11%

• #1.096
Hey cools heb even je mening nodig..

Vanaf januari heb ik precies 1 jaar de tijd om eens boven de 74kg te wegen. (ik doe competitie in verscheidene gevechtssporten en 74kg is voor mij ideaale gewicht).

Nu wou ik graag een kuur doen in dat jaar tijd om dat wellicht men enige kans zal zijn om OOIT te kuren. Enige waarvoor ik schrik voor heb is haarverlies.. Men broer heeft in des tijd roa genomen en daar heeft hij haarverlies aan overgehouden. Aangezien er een bloedband is verwacht ik dus ook haarverlies en zou ik opteren voor Anavar omdat dit het veiligst zou zijn qua haarverlies + het moet oraal gebeuren (ivm ouders).

Hoeveel zou ik kunnen bijkomen met anavar te doen ca 8-10 weken op 50/60mg?
Raad jij het aan om Anavar te nemen?

Als je Red Mace neemt gaat het kans op haaruitval al sterk verminderen. Het heeft een anti-DHT werking.

Maar dan zit je nog wel met de hoge androgene activiteit van de stoffen zelf.

Anavar is een puur androgeen. Als je dit gaat nemen gaat je oestrogeen dalen en oestrogeen beschermd de haren tegen androgenen. Dus is niet meteen aan te raden.

Dus als je aanleg hebt zal dit zeer moeilijk worden om een goede kuur te doen.

8 weken anavar is al af te raden, 10 zeker. Best 2 keer kuren in 4 weken op 30mg/dag. Nakuur is hier niet bij nodig en niet aan te raden gezien dit voor meer haaruitval kan zorgen.

Als je Red Mace neemt gaat het kans op haaruitval al sterk verminderen. Het heeft een anti-DHT werking.

Maar dan zit je nog wel met de hoge androgene activiteit van de stoffen zelf.

Anavar is een puur androgeen. Als je dit gaat nemen gaat je oestrogeen dalen en oestrogeen beschermd de haren tegen androgenen. Dus is niet meteen aan te raden.

Dus als je aanleg hebt zal dit zeer moeilijk worden om een goede kuur te doen.

8 weken anavar is al af te raden, 10 zeker. Best 2 keer kuren in 4 weken op 30mg/dag. Nakuur is hier niet bij nodig en niet aan te raden gezien dit voor meer haaruitval kan zorgen.

Red maca is goed voor alles precies :p Is enkel nog niet aangekomen..
Dan doe ik zoals jij zegt in 2 keer, tenzij jij denkt een betere oplossing te hebben voor mijn probleem?
Ik hoop toch wel met de 2 kuren samen iets van 4kg droge massa bij te komen aangezien ik nog behoorlijk laag in gewicht zit.

Thnx voor de info!

• #1.098
Dan doe ik zoals jij zegt in 2 keer, tenzij jij denkt een betere oplossing te hebben voor mijn probleem?
Ik hoop toch wel met de 2 kuren samen iets van 4kg droge massa bij te komen aangezien ik nog behoorlijk laag in gewicht zit.

Thnx voor de info!

Bij orals is anavar je enigste mogelijkheid. Bij deze 2 kuren haal je zeker je 4kg droge massa ;), zeker als je laag in gewicht zit.

Thnx voor de info!
4kg droge massa haal zoals Cools zegt idd makkelijk met 2 lichte kuurtjes.

nvm, geen zin in een discussie. Weet verre van genoeg van AAS om hier aan te beginnen en heb de eerst komende 5 weken geen tijd om alles te leren wat er te leren valt over AAS. (staat iets later op de planning:))

Komt erop neer dat GetXXL dit topic ook heeft gelezen, en hij raadt me nog steeds een 500mg test e cycle aan van 10 weken. En als ik iemand hier op dbb vertrouw van zn onderzoek goed te doen vooraleer hij dingen gaat verkondigen, dan is het GetXXL wel:)
GetXXL heeft veel verstand van AAS, maar hij heeft geen monopolie op de waarheid. Ik geloof best dat hij het hier niet mee eens is, maar publiekelijk heeft hij hier nog nooit tegenin durven gaan. De feiten spreken voor zich: 3+ kg spiermassa voor een kuur van 6 weken is nou eenmaal erg goed. Je herstelt sneller, en kunt daardoor eerder met een volgende kuur beginnen. Het gaat immers om hoeveel kg je in een langere periode aankomt, niet hoeveel je per kuurtje pakt. Bovendien is zo'n kuur veel minder schadelijk voor je lichaam. Ik denk dat de meesten die niet in deze kuur geloven, zich vooral baseren op argumenten die niet kloppen. Denk aan: ze bouwen meer massa met langere kuren, simpelweg omdat ze meer vocht vasthouden, of ze pakken deels massa die ze later weer kwijtraken vanwege de zwaardere onderdrukking. Ik zou graag goede argumenten horen waarom je voordeliger uit bent met kuurtjes zoals 500mg test e, maar die hoor je hier amper. Ik sta er overigens volledig voor open.

• #1.100

Dan moet je dat doen ;) Je zal wel zien, heb meestal gelijk ivm dit.

Ik heb al genoeg discussies hierover gevoerd, maar laat nu de resultaten voor zichzelf spreken.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven