MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

heb het toch niet kunnen laten te lezen en even wat op te zoeken:o

Euhm, dat zijn lichamelijke feiten. Maar bewijzen komen eraan.

Measurement of myostatin concentrations in human serum: Circulating concentrations in young and older men and effects of testosterone administration (full text kan je 5min gratis bezien op deze site)
http://www.deepdyve.com/lp/elsevier...tions-in-human-serum-circulating-BCW0Hofj0s/7
Dit is al ivm myostatin, receptor down-en upregulatie komt eraan. Invloeden op enzymen weet ik niet of vandaag lukt.[/url]
Myostatine is een primaire rem op hyperplasie en een milde rem op hypertrofie (zie topic http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/myostatine-342337/), daarnaast zegt de studie:
- Myostatin levels were higher in young than older men; door het isoleren van 1 factor zou je nu met dezelfde redenatie kunnen stellen dat jongeren langzamer groeien dan ouderen, wat absurd is:)
- Myostatine levels stegen wel, maar waren niet significant geassocieerd met lean body mass. En daar draait het om;)

Estrogen down-regulation of androgen receptors in cultured human mammary cancer cells (MCF-7).
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3569146
Gaat om MCF-7 (lees: een melkklier kankerlijn), op zich al enorm oestrogeen gevoelig en afhankelijk. Beetje raar om van daaruit te extrapoleren naar gezonde weefsels:)

Oestrogeen heeft een negatief effect op de androgeenreceptor.

Interactions between androgen and estrogen receptors and the effects on their transactivational properties
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0303720700002793
wordt me niet direct duidelijk uit het abstract waar je op doelt:scratch:

Testosterone down-regulates the levels of androgen receptor mRNA in smooth muscle cells from the rat corpora cavernosa via aromatization to estrogens.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8499343

Upregulatie van de androgeenreceptor is in het begin maar daalt weer snel bij constante hogere hoeveelheden androgenen op de receptor. Dit zou gebeuren via upregulatie van de oestrogeenreceptor en het aromatase enzym. Oestrogeen en de receptor hebben dus een negatief effect op de androgeenreceptor.

Hier staan effecten op cytochroom P450 enzymen (aromatase enzym is hier een van).
http://www.drugbank.ca/drugs/DB00624

http://en.wikipedia.org/wiki/Aromatase

beetje te hoog gegrepen voor mij ATM, hier kom ik nog wel eens een keer op terug morgen ofzo, nu even voor herexamens leren:)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.102
heb het toch niet kunnen laten te lezen en even wat op te zoeken:o

Myostatine is een primaire rem op hyperplasie en een milde rem op hypertrofie (zie topic http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/myostatine-342337/), daarnaast zegt de studie:
- Myostatin levels were higher in young than older men; door het isoleren van 1 factor zou je nu met dezelfde redenatie kunnen stellen dat jongeren langzamer groeien dan ouderen, wat absurd is:)
- Myostatine levels stegen wel, maar waren niet significant geassocieerd met lean body mass. En daar draait het om;)

Gaat om MCF-7 (lees: een melkklier kankerlijn), op zich al enorm oestrogeen gevoelig en afhankelijk. Beetje raar om van daaruit te extrapoleren naar gezonde weefsels:)

wordt me niet direct duidelijk uit het abstract waar je op doelt:scratch:

beetje te hoog gegrepen voor mij ATM, hier kom ik nog wel eens een keer op terug morgen ofzo, nu even voor herexamens leren:)

Dat is een verkeerde conclusie ivm myostatin. Conclusie is dat jongeren meer myostatin aanmaken omdat hun een grotere spiergroei hebben. Dit is weliswaar in verhouding met spiergroei.

Meer spiergroei is meestal meer myostatin om dit te beperken. Bij ouderen zijn er andere dingen aan de hand waardoor er minder anabolische processen zijn.

Myostatin levels stegen, dat is belangrijk. Zeker als je ziet waar de concentratie piekt en naar de verhouding ziet met spiergroei.

Klopt en het is handig om naar meer oestrogeen gevoelige weefsels te kijken in dit geval. Maar je moet de onderzoeken in hun totaal gebruiken. Niet naar 1 zien, maar de combi van allen.

Met de onderstaande abstract kan je zien dat de oestrogeenreceptor zelf ook kan interacteren met de androgeenreceptor. Dat is belangrijk voor de mogelijke pathways te vinden.

Oestrogeen kan mogelijk via receptor activatie, aromatisatie en receptor interactie de androgeenreceptor downreguleren is de conclusie. Gebruik van aas, afhankelijk van het middel, gaat effect hebben op een of meerdere van deze 3.

Maar dit is maar een deel van processen dat je lichaam gebruikt om terug in evenwicht te komen.

Zoals ik zei, het lichaam gaat altijd streven naar een hormonaal evenwicht. Los van de manieren waarop ga je altijd tegenstand krijgen. Je ben altijd beperkt wat lichamelijk kan, anders was gebruik van hgh en igf niet nodig en gebruikte men alleen aas.

Laatst bewerkt:
@Cools: vraagje off topic:
Heeft het nut om plaatselijke IGF3 injecties in de spieren te zetten zoals biceps etc?
Is IGF3 gevaarlijk?

Cools, stel dat iemand blast en cruised, zou je dan dus in jouw optiek nog steeds beter 6 weken deze kuur, 6 off, 6 weken deze kuur enzovoorts?

• #1.105
@Cools: vraagje off topic:
Heeft het nut om plaatselijke IGF3 injecties in de spieren te zetten zoals biceps etc?
Is IGF3 gevaarlijk?

Daar heb ik me nog niet in verdiept . Maar zal het eens nazien.

igf1-lr3 bedoel je wss. Deze heeft zo te zien een hogere kans om aan de receptoren te hechten dan igf-1.

Injecties in de spieren zou ook deels verhinderen dat er meer naar andere receptoren gaat zoals in de darmen.

Nu bij onderzoek over igf-1 weet ik dat er een serieus nadeel is ivm cytochroom p450 inhibitie. Deze groep enzymen gaan minder goed werken door gebruik. Waardoor leverwerking serieus kan verminderen, mogelijk niet tijdelijk.

Ook gaat de versnelde celdeling het verouderingsproces versnellen.

---------- Post toegevoegd 12 August 2013 om 10:54 ----------

Cools, stel dat iemand blast en cruised, zou je dan dus in jouw optiek nog steeds beter 6 weken deze kuur, 6 off, 6 weken deze kuur enzovoorts?

Ja, zeker. Maar ik zou 8 weken tussen laten telkens. En liefst 12 weken. Je moet je receptoren de tijd geven zich te normaliseren.

Als je Red Mace neemt gaat het kans op haaruitval al sterk verminderen. Het heeft een anti-DHT werking.

Maar dan zit je nog wel met de hoge androgene activiteit van de stoffen zelf.

Anavar is een puur androgeen. Als je dit gaat nemen gaat je oestrogeen dalen en oestrogeen beschermd de haren tegen androgenen. Dus is niet meteen aan te raden.

Dus als je aanleg hebt zal dit zeer moeilijk worden om een goede kuur te doen.

8 weken anavar is al af te raden, 10 zeker. Best 2 keer kuren in 4 weken op 30mg/dag. Nakuur is hier niet bij nodig en niet aan te raden gezien dit voor meer haaruitval kan zorgen.

Het probleem van oestrogeen onderdrukking door anavar kun je dus gewoon tegengaan d.m.v. gebruik van Red Maca?!

---------- Post toegevoegd 12 August 2013 om 10:56 ----------

Daar heb ik me nog niet in verdiept . Maar zal het eens nazien.

igf1-lr3 bedoel je wss. Deze heeft zo te zien een hogere kans om aan de receptoren te hechten dan igf-1.

Injecties in de spieren zou ook deels verhinderen dat er meer naar andere receptoren gaat zoals in de darmen.

Nu bij onderzoek over igf-1 weet ik dat er een serieus nadeel is ivm cytochroom p450 inhibitie. Deze groep enzymen gaan minder goed werken door gebruik. Waardoor leverwerking serieus kan verminderen, mogelijk niet tijdelijk.

Ook gaat de versnelde celdeling het verouderingsproces versnellen.

---------- Post toegevoegd 12 August 2013 om 10:54 ----------

Ja, zeker. Maar ik zou 8 weken tussen laten telkens. En liefst 12 weken. Je moet je receptoren de tijd geven zich te normaliseren.

Dank je.
Dus het kan ook kanker stimuleren?

• #1.107
Het probleem van oestrogeen onderdrukking door anavar kun je dus gewoon tegengaan d.m.v. gebruik van Red Maca?!

---------- Post toegevoegd 12 August 2013 om 10:56 ----------

Dank je.
Dus het kan ook kanker stimuleren?

Spijtig genoeg niet ;) Je kan alleen deze onderdrukking tegengaan door een middel te gebruiken dat omzet naar oestrogeen in combinatie. Of een licht oestrogene stof, maar je gaat wel hogere onderdrukking hebben. Dit is nog wel te doen op 4 weken. Het prohormoon 4-ad zou een mogelijke oplossing kunnen zijn.

Igf-1 zou wel eens een van de grote veroorzakers van kanker kunnen zijn. Oestrogeen bv. kan igf-1 tot 15% stimuleren.

Dat is een verkeerde conclusie ivm myostatin. Conclusie is dat jongeren meer myostatin aanmaken omdat hun een grotere spiergroei hebben. Dit is weliswaar in verhouding met spiergroei.

Meer spiergroei is meestal meer myostatin om dit te beperken. Bij ouderen zijn er andere dingen aan de hand waardoor er minder anabolische processen zijn.

Myostatin levels stegen, dat is belangrijk. Zeker als je ziet waar de concentratie piekt en naar de verhouding ziet met spiergroei.
kerel, welke studie heb jij gelezen? Er staat letterlijk: "Changes in myostatin levels were not significantly correlated with changes in lean body mass":rolleyes:

Klopt en het is handig om naar meer oestrogeen gevoelige weefsels te kijken in dit geval. Maar je moet de onderzoeken in hun totaal gebruiken. Niet naar 1 zien, maar de combi van allen.
ik vroeg je om bewijs voor je claim, jij post die ene studie (maw je stelt dat dat het bewijs is waar ik om vroeg), en wanneer ik het in twijfel trek zeg je: "je moet niet naar 1 zien, maar de combi van allen" (terwijl je er maar 1 gepost hebt:roflol:)

Met de onderstaande abstract kan je zien dat de oestrogeenreceptor zelf ook kan interacteren met de androgeenreceptor. Dat is belangrijk voor de mogelijke pathways te vinden.

Oestrogeen kan mogelijk via receptor activatie, aromatisatie en receptor interactie de androgeenreceptor downreguleren is de conclusie. Gebruik van aas, afhankelijk van het middel, gaat effect hebben op een of meerdere van deze 3.

Maar dit is maar een deel van processen dat je lichaam gebruikt om terug in evenwicht te komen.
hier kom ik nog wel eens op terug:)

Zoals ik zei, het lichaam gaat altijd streven naar een hormonaal evenwicht. Los van de manieren waarop ga je altijd tegenstand krijgen. Je ben altijd beperkt wat lichamelijk kan, anders was gebruik van hgh en igf niet nodig en gebruikte men alleen aas.
ik heb ook nergens het tegendeel beweert:rolleyes:

• #1.109
kerel, welke studie heb jij gelezen? Er staat letterlijk: "Changes in myostatin levels were not significantly correlated with changes in lean body mass":rolleyes:

ik vroeg je om bewijs voor je claim, jij post die ene studie (maw je stelt dat dat het bewijs is waar ik om vroeg), en wanneer ik het in twijfel trek zeg je: "je moet niet naar 1 zien, maar de combi van allen" (terwijl je er maar 1 gepost hebt:roflol:)

hier kom ik nog wel eens op terug:)

ik heb ook nergens het tegendeel beweert:rolleyes:

Je moet niet alle conclusies van de auteurs zomaar overnemen ;) Hun interpretaties zijn ook niet altijd correct. Ivm dit moet er wel meer onderzoek komen.

Het bewijs voor mijn claim was niet alleen ivm myostatin, maar ook het effect op receptoren en enzymen. En ivm de studies over receptoren zeg ik dat je ze best in geheel kan zien. Niet de myostatin studie.

GetXXL heeft veel verstand van AAS, maar hij heeft geen monopolie op de waarheid. Ik geloof best dat hij het hier niet mee eens is, maar publiekelijk heeft hij hier nog nooit tegenin durven gaan. De feiten spreken voor zich: 3+ kg spiermassa voor een kuur van 6 weken is nou eenmaal erg goed.
kijk even naar de stats vd mensen die zn kuur hebben gedaan. 3-4kg op 6 weken noem ik niet "erg goed" voor zulke mensen, dat zou ik zelfs nog niet 'goed' noemen.

Als je je bedenkt dat ze wss een totaal van 12-16 weken (begin kuur tot full recovery) nodig hebben om terug op baseline te komen (het punt waar ze verder terug natty kunnen gainen) en je bedenkt dat je met zulke stats makkelijk op 16 weken tijd nog 2-2,5kg natty kan gainen noem ik die kuur een tijd-, geld-, en gezondheidsverspilling.

Ik ken 3 mensen die met gelijkaardige stats (LBM in verhouding tot lengte alleszins) als eerste kuur een winny (1 ervan een anavar) kuur hadden gedaan en 4-6kg gewonnen hadden (en vasthielden).
En nu gaat cools wss komen met "wat was hun vetpercentage". Dat heb ik niet gemeten, maar als iemand er stukken droger uitziet is heeft hij meestal niet een hoger vetpercentage;)

Je herstelt sneller, en kunt daardoor eerder met een volgende kuur beginnen. Het gaat immers om hoeveel kg je in een langere periode aankomt, niet hoeveel je per kuurtje pakt. Bovendien is zo'n kuur veel minder schadelijk voor je lichaam. Ik denk dat de meesten die niet in deze kuur geloven, zich vooral baseren op argumenten die niet kloppen. Denk aan: ze bouwen meer massa met langere kuren, simpelweg omdat ze meer vocht vasthouden, of ze pakken deels massa die ze later weer kwijtraken vanwege de zwaardere onderdrukking. Ik zou graag goede argumenten horen waarom je voordeliger uit bent met kuurtjes zoals 500mg test e, maar die hoor je hier amper. Ik sta er overigens volledig voor open.
Cools laat hier in dit topic uitschijnen dat je in totaal maar 8kg MASSA wint waarvan er maar 4-5kg pure spiermassa is. Dit is volledig in strijd met de realiteit. 10 weken 500mg test e en massagains van 10-13kg zijn verre van ongehoord in je eerste cycle als je nog onder je natty limiet zit.
Uiteindelijk hou je er makkelijk 7-9kg pure spiermassa aan over.

dit alles is natuurlijk in de veronderstelling dat je goed je huiswerk doet en dus weet hoe je moet trainen en eten en dit ook effectief goed doet.
Iets wat de voorbeelden van Cools op pagina 20 o.i.d duidelijk niet weten, afgaande van de stats waarmee ze hun kuur begonnen.

Om maar niet te spreken over het feit dat ik tot dusver nog geen enkel overtuigend argument/studie heb gezien om die claim, dat gewonnen spiermassa na week 6 zo goed als verwaarloosbaar is, te staven.

Laatst bewerkt:
  • #1.111
Dit is ook wel interessant. Dit komt overeen met mijn eigen bevindingen (die ik voor het lezen van dit had gedaan trouwens). De studie in kwestie is wel op oudere mannen, dus niet geheel relevant voor ons. En het onderlijnde moet ik nog verder bevestigen of dit zo is.

"The most important finding of this study was that greater than 90% of the gains in total lean body mass and skeletal muscle strength were achieved by study week 6", schrijven de onderzoekers.

Dat de meeste winst tijdens anabolenkuurtjes plaatsvindt tijdens de eerste weken van een kuur hebben onderzoekers wel vaker gevonden. Veel artsen die anabolengebruikers begeleiden zijn dan ook voorstander van kortdurende kuurtjes. "Na 4-6 weken bouw je maar weinig spieren op als je kuurt", vertelde een arts ons. "Ga je dan toch door met gebruiken, dan belast je je lichaam alleen maar. Je kunt dan misschien beter stoppen, je lichaam laten herstellen en proberen zoveel mogelijk van je gewonnen spiermassa vast te houden."
http://www.ergogenics.org/anabolica242.html

En

En eigenlijk, vertelde Schroeder, had hij al na zes weken kunnen stoppen. Want na de zesde week was de vooruitgang die de senioren nog boekten marginaal.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14578370

Maar weer senioren, kan dus spijtig genoeg deze resultaten niet gebruiken.

Laatst bewerkt:
Je moet niet alle conclusies van de auteurs zomaar overnemen ;) Hun interpretaties zijn ook niet altijd correct. Ivm dit moet er wel meer onderzoek komen.
JIJ bent degene die deze studie linkte, remember?:roflol:

Dit is de conclusie van die studie, zie echt niet in hoe de **** jij er het bewijs voor je claim uit afleidt:roflol:
Enlighten me;)

Het bewijs voor mijn claim was niet alleen ivm myostatin, maar ook het effect op receptoren en enzymen. En ivm de studies over receptoren zeg ik dat je ze best in geheel kan zien. Niet de myostatin studie.

jij hebt geen meerdere studies geplaatst voor mij om te lezen, hoe kan ik ze dan in hun geheel zien?

• #1.113
JIJ bent degene die deze studie linkte, remember?:roflol:

Dit is de conclusie van die studie, zie echt niet in hoe de **** jij er het bewijs voor je claim uit afleidt:roflol:
Enlighten me;)

jij hebt geen meerdere studies geplaatst voor mij om te lezen, hoe kan ik ze dan in hun geheel zien?

Ja.. Maar de resultaten en methode staat los van de conclusies van de onderzoekers. Wil niet zeggen als er een verkeerde conclusie of interpretatie plaatsvind dat je de studie niet kan gebruiken.

Nou staan toch meerdere studies, je hebt er zellfs op gereageerd.

Dit is ook wel interessant. Dit komt overeen met mijn eigen bevindingen. De studie in kwestie is wel op oudere mannen, dus niet geheel relevant voor ons. En het onderlijnde moet ik nog verder bevestigen of dit zo is.

"The most important finding of this study was that greater than 90% of the gains in total lean body mass and skeletal muscle strength were achieved by study week 6", schrijven de onderzoekers.

Dat de meeste winst tijdens anabolenkuurtjes plaatsvindt tijdens de eerste weken van een kuur hebben onderzoekers wel vaker gevonden. Veel artsen die anabolengebruikers begeleiden zijn dan ook voorstander van kortdurende kuurtjes. "Na 4-6 weken bouw je maar weinig spieren op als je kuurt", vertelde een arts ons. "Ga je dan toch door met gebruiken, dan belast je je lichaam alleen maar. Je kunt dan misschien beter stoppen, je lichaam laten herstellen en proberen zoveel mogelijk van je gewonnen spiermassa vast te houden."
http://www.ergogenics.org/anabolica242.html
meen je dit nu serieus?

Kerel, je hebt echt last van tunnelvisie:roflol:

1) je kan een anavarstudie niet aanhalen om het effect van een andere steroide te bespreken
2) je zit zelf altijd te hakken op 'PURE SPIERMASSA' en haalt een studie aan die spreekt over TOTAL LEAN BODY MASS gains (= spier + vocht). Maw 90% of changes in lean body mass in 6 weken sluit niet noodzakelijk spiermassa winst uit in week 7-12
3) ""Na 4-6 weken bouw je maar weinig spieren op als je kuurt", vertelde een arts ons" als argument aanhalen... Nuff said:roflol:

• #1.115
meen je dit nu serieus?

Kerel, je hebt echt last van tunnelvisie:roflol:

1) je kan een anavarstudie niet aanhalen om het effect van een andere steroide te bespreken
2) je zit zelf altijd te hakken op 'PURE SPIERMASSA' en haalt een studie aan die spreekt over TOTAL LEAN BODY MASS gains (= spier + vocht). Maw 90% of changes in lean body mass in 6 weken sluit niet noodzakelijk spiermassa winst uit in week 7-12
3) ""Na 4-6 weken bouw je maar weinig spieren op als je kuurt", vertelde een arts ons" als argument aanhalen. Nuff said:roflol:

Ik ben beperkt tot de beschikbare studies ;)

En geef zelf aan dat de resultaten niet bruikbaar zijn vanwege de testgroep. Het zijn aanwijzingen, niet meer of minder.

Voor de rest gebruik ik mijn eigen testen en resultaten, deze bevestigen dit wel.

Mijn eigen resultaten zijn toen in twijfel getrokken door velen hier, maar zoals je ziet met de resultaten van ddb gebruikers zijn ze correct.

Dus dan moet je toch gaan twijfelen of de andere resultaten niet kloppen ;)

Ja.. Maar de resultaten en methode staat los van de conclusies van de onderzoekers. Wil niet zeggen als er een verkeerde conclusie of interpretatie plaatsvind dat je de studie niet kan gebruiken.
wat zei ik? "zie echt niet in hoe de **** jij er het bewijs voor je claim uit afleidt"

Dat mocht je zien als vraag: "welke resultaten uit de studie bewijzen jouw claim (denk je)?"

Nou staan toch meerdere studies, je hebt er zellfs op gereageerd.
de 1ste studie bewijst niets, de 2de studie kan niet standalone gebruikt worden. En de andere 2 moet ik nog later op terugkomen (maar gezien de eerste 2 en de anavarstudie die je net postte heb ik er eerlijk gezegd niet veel vertrouwen in dat die je punt zullen staven:roflol:)

• #1.117
wat zei ik? "zie echt niet in hoe de **** jij er het bewijs voor je claim uit afleidt"

Dat mocht je zien als vraag: "welke resultaten uit de studie bewijzen jouw claim (denk je)?"

de 1ste studie bewijst niets, de 2de studie kan niet standalone gebruikt worden. En de andere 2 moet ik nog later op terugkomen (maar gezien de eerste 2 en de anavarstudie die je net postte heb ik er eerlijk gezegd niet veel vertrouwen in dat die je punt zullen staven:roflol:)

Dat de grootste stijging van myostatin toevallig tussen week 6 en 8 gebeurt ;)

De 1ste studie is een aanwijzing. En de 2de studie heeft met de 2 volgende te maken (receptoren).

De anavar studies zijn ook weer aanwijzingen die toevallig overeenkomen met mijn bevindingen.

Kan alleen maar zeggen dat zoveel toeval niet bestaat en mijn eigen resultaten en van anderen hier voor zichzelf spreken.

Laatst bewerkt:
Ik ben beperkt tot de beschikbare studies ;)

En geef zelf aan dat de resultaten niet bruikbaar zijn vanwege de testgroep. Het zijn aanwijzingen, niet meer of minder.
dit heeft evenveel relevantie (geeft evenveel "aanwijzingen") voor gains in een testosteroncycle als een studie over haaienmigratie in de atlantische oceaan:roflol:

Jij maakt alle fouten die biologen en psychologen jarenlang hebben gemaakt in hun respectievelijke velden. Dat soort redeneren wordt door niemand met enig wetenschappelijk aanzien nog gedaan.
Voor de rest gebruik ik mijn eigen testen en resultaten, deze bevestigen dit wel.

Mijn eigen resultaten zijn toen in twijfel getrokken door velen hier, maar zoals je ziet met de resultaten van ddb gebruikers zijn ze correct.
jouw oorspronkelijke resultaten waren 3 mensen van +-95kg bij 12% @ 1m90 waarvan er 2 mensen 5kg hadden gegained en 1 persoon 6kg met daling in VP. (met een verlies van 1-2kg)

De resultaten van de dbbers (met lachwekkende stats in vergelijking, no offence) waren 4kg max. (en dat was vlak na de kuur, ben benieuwd hoe ze er over 8 weken voor staan nadat hun verlies is ingekickt)

Die in twijfel trekking was dus toch gegrond, en dit is weer een mooi voorbeeld van je tunnelvisie;) (sterker nog, dit doet me eigenlijk vermoeden dat je dat eerste lijstje gewoon uit je aars hebt getrokken, maar dat kan ik natuurlijk niet bewijzen)

Dus dan moet je toch gaan twijfelen of de andere resultaten niet kloppen ;)
niet dus:)

• #1.119
dit heeft evenveel relevantie (geeft evenveel "aanwijzingen") voor gains in een testosteroncycle als een studie over haaienmigratie in de atlantische oceaan:roflol:

Jij maakt alle fouten die biologen en psychologen jarenlang hebben gemaakt in hun respectievelijke velden. Dat soort redeneren wordt door niemand met enig wetenschappelijk aanzien nog gedaan.

jouw oorspronkelijke resultaten waren 3 mensen van +-95kg bij 12% @ 1m90 waarvan er 2 mensen 5kg hadden gegained en 1 persoon 6kg met daling in VP. (met een verlies van 1-2kg)

De resultaten van de dbbers (met lachwekkende stats in vergelijking, no offence) waren 4kg max. (en dat was vlak na de kuur, ben benieuwd hoe ze er over 8 weken voor staan nadat hun verlies is ingekickt)

Die in twijfel trekking was dus toch gegrond, en dit is weer een mooi voorbeeld van je tunnelvisie;)

niet dus:)

Nou, dit loopt uit op een oneindige discussie zo te zien ;) We hebben beiden onze mening kunnen geven, dus onnodig door te gaan.

Alleen nog 1 detail. Verlies kickt in door verlies van vocht, vet of spier. Gezien vocht nu weg is door gebruik van anti-oestrogenen (resultaten na de nakuur dus) kan je dat al schrappen. Vet zijn ze zeker niet aangekomen (meeste zelfs verloren), dus schrap dat ook maar.

En verlies van spier treed op als voeding, training en voor je hormonen (vooral bij aas gebruik) onvoldoende zijn.

Gezien recuperatie na een kuur zoals deze zeer snel is moet je maar niet rekenen op veel spierverlies (als training en voeding goed zit).

En iemand met goede stats zou meer uit deze kuur dan kunnen halen (gezien logica verteld dat zijn aanleg of voeding en/of training beter zou zijn).

Laatst bewerkt:
Nou, dit loopt uit op een oneindige discussie zo te zien ;) We hebben beiden onze mening kunnen geven, dus onnodig door te gaan.

correctie: dat van jou is een mening, dat van mij is gewoon een beschrijving van de wetenschappelijke methode:)

Terug
Naar boven