XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Hoh, vooral persoonlijk. Als het per keer verschilt dan komt het gewoon door de onvermijdelijke schommeling van kwaliteit bij de meeste UG labs :o
Net wat je zegt. Onvermijdelijke schommeling in kwaliteit is best wel een factor die meespeelt.

En elke kuur heb je ook andere dingen die meespelen. Andere temperaturen waardoor je meer zweet? Voedingsschema is nooit 100% hetzelfde en voeding kan best een rol spelen.
Weet ik veel wat allemaal. Je kunt het nooit met 100%zekerheid weten van te voren of je last krijgt.

Maar even alle andere factoren weggelaten, is dit wel een manier om sides te minimaliseren?
Het verbeteren van de A:E ratio is wel een manier om sides te verminderen sws.
Dit advies was voor het verminderen van sides op 450 test 300 deca.
Cools houd dan rekening met het feit dat er al wat hoger gedoseerd wordt dan hij zelf aanraad.

Waarschijnlijk raad cools zelfs nog eerder 250 test 200 deca 200 mast aan.

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.004
Damn dat klinkt goed. Maar is de kans op acne per definitie niet groter met mast? Of is deze kuur zo in balans dat de bijwerkingen geminimaliseerd zijn?

Vreemd genoeg niet. Oestrogeen heeft ook een direct effect op igf-1 bv. (15%) en zou kunnen bijdragen aan ontwikkeling van acne. Uiteindelijk gaat het om een goede balans, deca doet ook andere vreemde dingen en icm hoge dosis test kunnen er nog vreemdere dingen gebeuren :P

Hi Cools,

ik wil binnenkort weer een kuur beginnen, test 250 tren 200 mast 200,zou jij hier nog wat aan veranderen?

Cools, ben momenteel bezig met 250 test 300 dhb en 200 mast. Hoe sta jij tegenover deze kuur en is de mast een goede toevoeging of niet. Idee van mast is om eventuele oestrogeen wat te verlagen. Heb nog wat overgebleven knobbels die niet wegtrekken :(

Laatst bewerkt:
Cools, ben momenteel bezig met 250 test 300 dhb en 200 mast. Hoe sta jij tegenover deze kuur en is de mast een goede toevoeging of niet. Ben aan het overwegen mast eruit te laten omdat ik eigenlijk niet echt een toegevoegde waarde zie. Het idee achter mast was om oestrogeen wat binnen de perken te houden maar is dat nodig?

Ben nog wat huiverig ivm gyno van mijn vorige kuur -> heb nog een kleine knobbel die niet meer weg trekt en constant stijve tepels (probleem dat ik vaker heb...). Hierdoor heb ik de nijging om ai en serms erbij te doen voor het geval dat, maar dat lijkt me nooit goed om te doen.

Ik ben er ook erg gevoelig voor, mast of proviron werkt uitstekend bij mij

• #11.013
Cools, ben momenteel bezig met 250 test 300 dhb en 200 mast. Hoe sta jij tegenover deze kuur en is de mast een goede toevoeging of niet. Idee van mast is om eventuele oestrogeen wat te verlagen. Heb nog wat overgebleven knobbels die niet wegtrekken :(

Tja, dihydroboldenone (dhb) wil je eigenlijk niet hebben maar heel androgeen is het niet tov DHT, dus het kan wel. Vermoed dat het met mast vergelijkbaar is, mogelijk iets androgener.

Mast gaat niet meteen oestrogeen verlagen maar zou voor een betere verhouding kunnen zorgen. Ik denk dat dit bij dhb niet nodig is of er zouden bepaalde afwijkende interactie moeten plaatsvinden zoals bij deca of tren.

Tja, dihydroboldenone (dhb) wil je eigenlijk niet hebben maar heel androgeen is het niet tov DHT, dus het kan wel. Vermoed dat het met mast vergelijkbaar is, mogelijk iets androgener.

Mast gaat niet meteen oestrogeen verlagen maar zou voor een betere verhouding kunnen zorgen. Ik denk dat dit bij dhb niet nodig is of er zouden bepaalde afwijkende interactie moeten plaatsvinden zoals bij deca of tren.

250 test 200 primo en evt 200 mast dus volgens jou? Overweeg idd niet verder te gaan met dhb of het te wisselen met primo.

Wat verklaard eigenlijk opvliegers/warm gevoel in nek? Bloeddruk is in orde, maar e2 zou te laag kunnen zijn. Heb aromasin gepakt maar ben daar ondertussen bijna een week mee gestopt. Kom er maar niet achter of aromasin of hormonale factoren de oorzaak zijn.

• #11.015
Dat is een betere optie denk ik.

Mogelijk te hoog androgeen tov oestrogeen door de dhb. Ook kan de aromasin hieraan bijdragen en even duren vooraleer je hormonen weer wat stabieler zijn.

Dat is een betere optie denk ik.

Mogelijk te hoog androgeen tov oestrogeen door de dhb. Ook kan de aromasin hieraan bijdragen en even duren vooraleer je hormonen weer wat stabieler zijn.

Heb het eigenlijk alleen als ik aromasin neem. Ik denk dat ik ook wel kan zeggen dat ik te veel aromasin heb gepakt terwijl dat eigenlijk niet nodig was.

Cools, heb jij eigenlijk iets van een 'must-take supplementenstack' die aan te raden is als je on bent? Bijv extra supps voor hart, bloeddruk, cholesterol, lever etc.

• #11.018
Cools, heb jij eigenlijk iets van een 'must-take supplementenstack' die aan te raden is als je on bent? Bijv extra supps voor hart, bloeddruk, cholesterol, lever etc.

Vitamine C als je dit niet voldoende zou binnenkrijgen (120-140mg, moeilijker dan je denkt, 2 kiwi's bv.), andere vitamines en mineralen kan je voldoende uit voeding krijgen (behalve vitamine D buiten de zomer).

Handvol walnoten per dag en af en toe vis (ipv visolie). Voor je hart en bloedvaten is cardio een heel goede toevoeging, zeker tijdens een kuur (niet te intensief).

Voor de rest zou ik niet meteen supplementen aanraden als je dosissen niet te hoog zijn (ook afhankelijk van de soort middelen) behalve bij sterk afwijkende bloedwaardes.

Vitamine C als je dit niet voldoende zou binnenkrijgen (120-140mg, moeilijker dan je denkt, 2 kiwi's bv.), andere vitamines en mineralen kan je voldoende uit voeding krijgen (behalve vitamine D buiten de zomer).

Handvol walnoten per dag en af en toe vis (ipv visolie). Voor je hart en bloedvaten is cardio een heel goede toevoeging, zeker tijdens een kuur (niet te intensief).

Voor de rest zou ik niet meteen supplementen aanraden als je dosissen niet te hoog zijn (ook afhankelijk van de soort middelen) behalve bij sterk afwijkende bloedwaardes.

Krillolie is wel een goed supplement om EPA/DHA binnen te krijgen zonder de toxische effecten van visolie (zou visolie gewoon vermijden tenzij het echt hoge kwaliteit is). Maar gewoon vette vis eten is natuurlijk het best. Daarnaast snap ik niet waarom je walnoten aanraad als bron van omega 3 vetzuren. Er word namelijk maar 5-10% van de ALA omgezet naar EPA/DHA vetzuren.

Tnx voor de info weer!

Neem alleen een multivitaminen en d3 + (saw palmetto en red maca tot de voorraad strekt) - Overige hart preventie zit in voldoende mate in mijn voeding (100g zalm - 15g walnoten - 10ml visolie - 10ml lijn-hennep-olijf-pompoenpitolie - 5g cacao-lijn-chia-zadenmix). Ik eet ook 1 tot 1.5 kilo groenten en variërend 3 stukken fruit p/d. Lijkt me wel voldoende ;)

Edit: Ik heb nog een vraag over nightsweats en het rood kleuren van mijn gezicht. Gisteren bloed gaan doneren, en voor het eerst sinds enkele dagen tot 2 weken geen nachtzweten meer gehad. Of ik ben er niet van wakker geworden, maar mijn beddengoed was niet nat vanmorgen en dat is het voorheen altijd wel geweest. Mogelijk dat rbc te hoog/aan de hoge kant was en ik daarom last had hiervan?

Terug
Naar boven