AndroidHealthClinic

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.041
Wat vind je van m'n bloedwaarden Cools?

Samenvatting:

- hemo, hct en rbc wat verhoogd.
-leverwaarden zijn verhoogd maar geen idee waarom; 2 dagen voordien niet meer getraind, al een jaar geen orals meer geslikt
- cholesterol is maar meh, komt al uit iedere bloedtest naar voor helaas, met medicatie aanpakken?
- dhea licht verlaagd.

image.png

image.png

image.png

image.png

Niets om meteen zorgen over te maken maar vermoed dat je dosis test te hoog is. Hoeveel zet je en om de hoeveel dagen?

Niets om meteen zorgen over te maken maar vermoed dat je dosis test te hoog is. Hoeveel zet je en om de hoeveel dagen?
150 elke 7 dagen, bloedtest is op dag 6 genomen.

Iets wat ik aan HDL kan doen? Is eigenlijk al altijd tussen 27 en 33 geweest helaas. Ik neem al krill olie en af en toe rode gist rijst. In mijn dieet zit er momenteel 120gram walnoten verdeeld over de dag

Cholesterol aanpakken met rodegist rijst, na 10 weken slikken was me cholesterol dik in orde maatje. Zit zelf ook op trt, meegedaan met haarlem studie.
Slik ik al maar heb het een tijdje niet zo strikt genomen. Meende dat het enkel LDL en triglyceriden verlaagde helaas

• #11.044

Iets wat ik aan HDL kan doen? Is eigenlijk al altijd tussen 27 en 33 geweest helaas. Ik neem al krill olie en af en toe rode gist rijst. In mijn dieet zit er momenteel 120gram walnoten verdeeld over de dag

Mag iets lager je test op dag 6, dagen voorheen zit je zeker over de bovengrens en kan bepaalde afwijkende waardes verklaren. 125mg/week is toch de max en is sommige gevallen is 100mg al meer dan voldoende.

Je waardes gaan dan verbeteren vermoed ik (vrij zeker).

Mag iets lager je test op dag 6, dagen voorheen zit je zeker over de bovengrens en kan bepaalde afwijkende waardes verklaren. 125mg/week is toch de max en is sommige gevallen is 100mg al meer dan voldoende.

Je waardes gaan dan verbeteren vermoed ik (vrij zeker).
Bedankt! Ik vermoed dat ik ook slaap apneu heb dus dat kan mogelijk de hoge rbc verklaren denk ik

Totaal cholesterol is toch een berekening tussen HDL + LDL? Dan moet ie toch 1 van de twee verlagen of heb ik het verkeerd op?

Klopt. Alleen het verlaagd niet specifiek LDL (slechte cholesterol). En al zeker niet de triglyceriden.

Als ik naar je andere waardes kijk gaat dit ook door te hoog test zijn.
Ik ga het verlagen naar 100- 125mg per week.

Hoe lang zou je wachten op de doseringen op te voeren aka blasten? Dit was na 9 weken cruise en het laatste jaar enkel testosteron gebruikt

• #11.052
Ik ga het verlagen naar 100- 125mg per week.

Hoe lang zou je wachten op de doseringen op te voeren aka blasten? Dit was na 9 weken cruise en het laatste jaar enkel testosteron gebruikt

Ik zou minimaal 12 weken cruise doen en je blast kort houden.

Goede gear dus :P

Dus het kan zomaar zijn dat het ook HDL verlaagd?

Nee, dat is niet bekend. In principe verlagen statines grotendeels het LDL en daardoor dus ook het totaal cholesterol. Het verlaagt alleen niet/nauwelijks de triglyceriden. Toch kun je als nog een slechte verhouding hebben tussen HDL en LDL (heb ik zelf ook, en ik zie het ook vaker bij andere patiënten). Foutje van mij dus dat ik zei dat het niet de ldl verlaagd (ik maak ook fouten :().

Om je triglyceriden te verlagen moet je fibraten nemen (op recept). Fibraten kunnen ook de verhouding tussen HDL en LDL verbeteren.

Nee, dat is niet bekend. In principe verlagen statines grotendeels het LDL en daardoor dus ook het totaal cholesterol. Het verlaagt alleen niet/nauwelijks de triglyceriden. Toch kun je als nog een slechte verhouding hebben tussen HDL en LDL (heb ik zelf ook, en ik zie het ook vaker bij andere patiënten). Foutje van mij dus dat ik zei dat het niet de ldl verlaagd (ik maak ook fouten :().

Om je triglyceriden te verlagen moet je fibraten nemen (op recept). Fibraten kunnen ook de verhouding tussen HDL en LDL verbeteren.
Triglyceriden zijn nog steeds in range dus die fibraten heb ik gelukkig (nog) niet nodig. Zijn er eigenlijk zaken die HDL opkrikken? En daarmee bedoel ik niet alleen de verhouding tussen HDL en LDL verbeteren door LDL te verlagen.

Triglyceriden zijn nog steeds in range dus die fibraten heb ik gelukkig (nog) niet nodig. Zijn er eigenlijk zaken die HDL opkrikken? En daarmee bedoel ik niet alleen de verhouding tussen HDL en LDL verbeteren door LDL te verlagen.

Neem rode gist rijst, omega 3 en gezonde voeding (doe je al neem ik aan). En dan weer prikken op cholesterol over een week of 6.

Mocht het dan nog niet goed zijn, ga dan in overleg met je huisarts. Hij zal dan iets voorschrijven.

TRT dosering een beetje verlagen zal nog het meest helpen vermoed ik :) Toen ik volledig OFF ging heeft het een paar maand geduurd alvorens mijn cholesterol perfect binnen de referentiewaarden was, dus vermoed dat je op TRT ook wel even mag rekenen.

hallo Cools,

ik vroeg me af wat voor effect een beta blokker op trainingen heeft?

gr

Terug
Naar boven