XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Krillolie is wel een goed supplement om EPA/DHA binnen te krijgen zonder de toxische effecten van visolie (zou visolie gewoon vermijden tenzij het echt hoge kwaliteit is). Maar gewoon vette vis eten is natuurlijk het best. Daarnaast snap ik niet waarom je walnoten aanraad als bron van omega 3 vetzuren. Er word namelijk maar 5-10% van de ALA omgezet naar EPA/DHA vetzuren.

https://www.amazon.de/Festigkeit-Fi...3&sr=8-1-spons&keywords=nordic+fish+oil&psc=1

Voor zover mij bekend is dit een van de beteren om te gebruiken. Is op aanraden van Trained by JP. Walnoten hebben voor mij bekend met chia en/of lijnzaad de hoogste omega 3 concentratie van plantaardige bodem.

https://www.amazon.de/Festigkeit-Fi...3&sr=8-1-spons&keywords=nordic+fish+oil&psc=1

Voor zover mij bekend is dit een van de beteren om te gebruiken. Is op aanraden van Trained by JP. Walnoten hebben voor mij bekend met chia en/of lijnzaad de hoogste omega 3 concentratie van plantaardige bodem.

Geen idee of deze van hoge kwaliteit is, zou in ieder geval bij Amerikaanse merken weg blijven en je visolie in de koelkast bewaren. Aaangezien het liquid is kun je het makkelijker controleren. Wanneer het verrotten ruikt dan kun je het potje beter weggooien. Ook kun je je iets meer verdiepen in het merk en z'n visolie om er bijvoorbeeld achter te komen hoeveel zware metalen erin zitten of dat er daadwerkelijk zoveel EPA/DHA inzit (labels liegen nogal vaak over de concentraties).

Alle plantaardige bronnen voor omega 3 vetzuren zijn geen goeie bronnen. Wanneer het over plantaardige omega 3 vetzuren gaat dan hebben ze het niet over EPA/DHA (wat direct te vinden is in dierlijke omega 3 vetzuren) maar ALA en laat ALA nou een vetzuur zijn die eerst moet worden omgezet naar EPA/DHA. Deze omzetting gebeurt helemaal niet efficiënt in ons lichaam en dat resulteert in het feit dat er maar 5-10% van de ALA omgezet word. EPA/DHA zijn overigens de vetzuren in omega 3 die voor de welbekende gezondheidsvoordelen zorgen.

edit: Heb even op hun website gekeken maar het ziet er tot dusver wel goed uit.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #11.023
Krillolie is wel een goed supplement om EPA/DHA binnen te krijgen zonder de toxische effecten van visolie (zou visolie gewoon vermijden tenzij het echt hoge kwaliteit is). Maar gewoon vette vis eten is natuurlijk het best. Daarnaast snap ik niet waarom je walnoten aanraad als bron van omega 3 vetzuren. Er word namelijk maar 5-10% van de ALA omgezet naar EPA/DHA vetzuren.

Er wordt voldoende omgezet bij voldoende walnoten en ALA doet ook wat. Ik raad het ook in combinatie met vetter vis aan ipv op zichzelf.

• #11.024
Tnx voor de info weer!

Neem alleen een multivitaminen en d3 + (saw palmetto en red maca tot de voorraad strekt) - Overige hart preventie zit in voldoende mate in mijn voeding (100g zalm - 15g walnoten - 10ml visolie - 10ml lijn-hennep-olijf-pompoenpitolie - 5g cacao-lijn-chia-zadenmix). Ik eet ook 1 tot 1.5 kilo groenten en variërend 3 stukken fruit p/d. Lijkt me wel voldoende ;)

Edit: Ik heb nog een vraag over nightsweats en het rood kleuren van mijn gezicht. Gisteren bloed gaan doneren, en voor het eerst sinds enkele dagen tot 2 weken geen nachtzweten meer gehad. Of ik ben er niet van wakker geworden, maar mijn beddengoed was niet nat vanmorgen en dat is het voorheen altijd wel geweest. Mogelijk dat rbc te hoog/aan de hoge kant was en ik daarom last had hiervan?

Dat is mogelijk, maar kan ook wat anders zijn dat beïnvloed wordt door de bloeddonatie.

Ook niet overdrijven met wat je combineert, teveel omega 3 en DHT-remmers zouden ook negatieve effecten kunnen hebben zoals bij alles.

Dat is mogelijk, maar kan ook wat anders zijn dat beïnvloed wordt door de bloeddonatie.

Ook niet overdrijven met wat je combineert, teveel omega 3 en DHT-remmers zouden ook negatieve effecten kunnen hebben zoals bij alles.

Meestal wel idd maar wat is negatief aan teveel geld;p
Cools wat zou ongeveer de max zijn wat je kan vasthouden met deze kuren (250mg test met 200deca en 200mast)? Op 178cm lang en wat zou je adviseren als je toch wedstrijd ambities hebt maar dan op redelijk niveaue maar je wel een beetje wilt denken aan je gezondheid. Dus kwa stacken wat is max voor verzadiging van de receptoren

Goedemorgen Cools,

Een maat van me heeft me raad gevraagd mbt zijn kuursamenstelling. Ik heb hem kunnen overtuigen om de dosis bescheiden te houden --> Test 300, mast 200 en HCG 2*750 IU per week. Nakuur 4 weekjes clomid op 25 mg per dag. Basic maar vooral niet te zwaar qua doseringen; hetgeen tegenwoordig niet vanzelfsprekend is :)

Nu kom ik daarnet te weten dat hij blijkbaar al een tijdje ook finasteride gebruikt via de dermatoloog tegen haaruitval (1 mg per dag). Kan je me adviseren hoeveel mg finasteride hij per dag zou moeten nemen tijdens deze kuur om de haaruitval te beperken? Ik begrijp dat finasteride verhogen enkel zal helpen tegen de extra testosteron maar niet tegen de masteron.

Hoeveel mg finasteride raad je aan in dit kuurtje en zou ik hem masteron laten vervangen door primo of gewoon test only (met hogere dosering finasteride)?

Een laatste vraag: zal de kuur minder doeltreffend zijn door het finasteride gebruik of zal dit weinig invloed hebben?

Bedankt!

• #11.027
Meestal wel idd maar wat is negatief aan teveel geld;p
Cools wat zou ongeveer de max zijn wat je kan vasthouden met deze kuren (250mg test met 200deca en 200mast)? Op 178cm lang en wat zou je adviseren als je toch wedstrijd ambities hebt maar dan op redelijk niveaue maar je wel een beetje wilt denken aan je gezondheid. Dus kwa stacken wat is max voor verzadiging van de receptoren

Moeilijk te zeggen omdat het van verschillende factoren afhankelijk is. 4kg moet toch te doen zijn in meeste gevallen. De maximale hoeveelheid aas die effect heeft is ook moeilijk te bepalen maar ik zou zeggen ca. 600mg.

Goedemorgen Cools,

Een maat van me heeft me raad gevraagd mbt zijn kuursamenstelling. Ik heb hem kunnen overtuigen om de dosis bescheiden te houden --> Test 300, mast 200 en HCG 2*750 IU per week. Nakuur 4 weekjes clomid op 25 mg per dag. Basic maar vooral niet te zwaar qua doseringen; hetgeen tegenwoordig niet vanzelfsprekend is :)

Nu kom ik daarnet te weten dat hij blijkbaar al een tijdje ook finasteride gebruikt via de dermatoloog tegen haaruitval (1 mg per dag). Kan je me adviseren hoeveel mg finasteride hij per dag zou moeten nemen tijdens deze kuur om de haaruitval te beperken? Ik begrijp dat finasteride verhogen enkel zal helpen tegen de extra testosteron maar niet tegen de masteron.

Hoeveel mg finasteride raad je aan in dit kuurtje en zou ik hem masteron laten vervangen door primo of gewoon test only (met hogere dosering finasteride)?

Een laatste vraag: zal de kuur minder doeltreffend zijn door het finasteride gebruik of zal dit weinig invloed hebben?

Bedankt!

Het gaat tegen testosteron zelf niet helpen, wat ook androgeen is, maar DHT wel. Masteron zou op zichzelf al androgener zijn dan test (excl.DHT) en dan heb je nog eens de hcg wat je eigen productie van test stimuleert..

De een heeft meer last van haaruitval bij masteron dan primo maar heb ook al omgekeerd gezien. Hoeveelheid finasteride zou ik niet meteen verhogen bij deze doseringen, maar mogelijk test iets lager zetten (omdat hcg) en mast vervangen door primo.

Mogelijk is er een klein negatief effect omdat DHT een anti-katabool effect zou hebben, maar met de rest van de aas gaat dit weinig uitmaken vermoed ik.

Moeilijk te zeggen omdat het van verschillende factoren afhankelijk is. 4kg moet toch te doen zijn in meeste gevallen. De maximale hoeveelheid aas die effect heeft is ook moeilijk te bepalen maar ik zou zeggen ca. 600mg.

Zeg je nou dat meer dan 600 mg AAS geen zin heeft? Of lees ik nou met m'n ogen dicht.

• #11.029
Zeg je nou dat meer dan 600 mg AAS geen zin heeft? Of lees ik nou met m'n ogen dicht.

Het heeft weinig zin ;) De extra winst die je er misschien mee haalt of behoud (belangrijker) is niet in verhouding. Het verschil tussen 300mg (afhankelijk middelen) en 600mg is daarom veel groter dan tussen 600mg en 900mg. De mogelijke bijwerkingen zijn zeker niet meer in verhouding en op 600mg begint het al kantje boordje te worden voor je hart-en bloedvaten (ook afhankelijk van lengte kuur).

Cools, ik ga mogelijk binnenkort off en ben dan +/- 2 jaar on geweest waarbij hcg mee heeft gelopen, maar her en der wel eens een tijdje 'vergeten'. Ik heb twee vragen, een over de nakuur en een over hoe ik de kuur, die ik nog wel ga afmaken, moet eindigen.

Betreffende de kuur: ik heb zelf het idee dat het verstandiger is om zo lean mogelijk eruit te komen 7-8% en dus niet specifiek te gaan voor zo veel mogelijk spiermassa -> spier verlies je uiteindelijk toch wel en zolang vp% laag is, is het makkelijker dit te blijven bewerkstelligen. Persoonlijk ben ik liever lean dan gespierd als het over twee uitersten zou gaan.
De nakuur lijkt het mij verstandig om nog een langere tijd clomid (25mg/dag?) met hcg (2x 500iu/week?) voor een aantal weken -> daarna enkel en alleen clomid. Nolvadex/aromasin hebben die hier een toegevoegde waarde bij?

Wat zou jij me adviseren? Bvd ;)

• #11.031
Her en der vergeten maakt weinig uit.

25mg voor langere tijd is inderdaad aan te raden, eerste 2 weken zou je 50mg kunnen nemen voor een extra snelle boost. Ik zou dan 6 weken totaal doen. Zonder hcg weliswaar want dat onderdrukt je eigen productie/afgifte van GnRH en daaruit verder LH en FSH ook. De effectiviteit van je anti-e is dan niet optimaal of mogelijk zelfs niet bestaande.

Omdat je hcg tijdens hebt gebruikt zou het herstel vlotter moeten verlopen (leydig cellen zijn actief gehouden, waar het om gaat). Nolva en aromasin hebben geen toegevoegde waarde.

Her en der vergeten maakt weinig uit.

25mg voor langere tijd is inderdaad aan te raden, eerste 2 weken zou je 50mg kunnen nemen voor een extra snelle boost. Ik zou dan 6 weken totaal doen. Zonder hcg weliswaar want dat onderdrukt je eigen productie/afgifte van GnRH en daaruit verder LH en FSH ook. De effectiviteit van je anti-e is dan niet optimaal of mogelijk zelfs niet bestaande.

Omdat je hcg tijdens hebt gebruikt zou het herstel vlotter moeten verlopen (leydig cellen zijn actief gehouden, waar het om gaat). Nolva en aromasin hebben geen toegevoegde waarde.

Wederom bedankt!

@Cools
Ik heb je alvast ook mijn hele verhaal via prive gestuurd..

Maar om alvast een lang verhaal kort te stellen.
Momenteel ben ik 2 maand off en heb negatieve bloedresultaten ontvangen, zo zijn al mijn Testosteron waardes onder de referentie die verwacht worden.
Als oplossing kwam mijn huisarts met “ Testocaps 40mg 3x de week “ dit zou ik vanaf nu heel mijn leven moeten doorpakken. Maar lijkt mij niet de juiste behandeling aangezien ik bijna 25jaar ben en eigenlijk nog vlot eigen testosteron zou moeten produceren. Lijkt me ook dat de Testocaps enkel maar mijn eigen Testosteron gaan blijven onderdrukken en ik zo in een vicieuze cirkel terecht kom.

-
Mijn Coach had een andere optie en dat was om nu komende 4weken 2x de week High hcg te zetten, 2x2500iu ew dit 4xmet als toevoeging 1 tab Clomid 50mg.
En dan verder afwachten en 6/8weeks na de start opnieuw bloed laten testen.

- Is dit een mogelijkheid om het terug op te wekken
- of zijn er nog betere manieren ?

Momenteel ben ik nog niet gestart met de Caps

• #11.034
Ik zal hier en privé antwoorden.

Dat is vrij normaal dat je testosteron onder de norm is 2 maanden na je kuur. Afhankelijk van gebruikte middelen, dosis, lengte en nakuur kan dit zelfs langer.

Bij de kuur die je hebt gezet is dit alvast vrij normaal en 30 dagen na je nakuur bloed laten trekken is te vroeg. Minimaal 2 maanden nadien, beter 3-4 maanden.

Zeker geen testocaps, mogelijk heb je niet tegen je arts verteld dat je onlangs hebt gekuurd? Maar dan nog hebben meeste artsen hier geen verstand van en kijken gewoon naar uitslag en mogelijke behandeling.

Momenteel niets doen en afwachten, komt goed.

Dokter was dus op de hoogte van mijn afgelolen cycle, was zelf doorverwezen naar hem omdat hij me in positieve zin zou verder helpen. Maar heeft me dus die Caps voorgeschreven, jammer genoeg wel betaald maar dan zal ik hier NIET mee beginnen.

Afwachten is dus de boodschap, is de pregnyl/hcg boost een oplossing ? Lijkt me weinig negatiefs te doen, dus als het helpt ?

Dankje alvast voor de informatie!

• #11.036
Dokter was dus op de hoogte van mijn afgelolen cycle, was zelf doorverwezen naar hem omdat hij me in positieve zin zou verder helpen. Maar heeft me dus die Caps voorgeschreven, jammer genoeg wel betaald maar dan zal ik hier NIET mee beginnen.

Afwachten is dus de boodschap, is de pregnyl/hcg boost een oplossing ? Lijkt me weinig negatiefs te doen, dus als het helpt ?

Dankje alvast voor de informatie!

Pregnyl onderdrukt je hypothalamus/hypofyse en heb je tijdens de kuur al gebruikt op correcte dosis. Daar ga je nu niet sneller van herstellen, vermoed dat het binnen 1 maand goed gaat zijn (2 maanden na nakuur) wat normaal is.

Niet doen dus ;)

Dag Cools,

Mijn huisdokter heeft bij mij een lage dhea waarde geconstateerd, is dit (mogelijks) een gevolg van trt?

Er waren nog een aantal waarden die afweken, zal m'n resultaten hier posten wanneer ik ze heb

• #11.038
Dag Cools,

Mijn huisdokter heeft bij mij een lage dhea waarde geconstateerd, is dit (mogelijks) een gevolg van trt?

Er waren nog een aantal waarden die afweken, zal m'n resultaten hier posten wanneer ik ze heb

Dat is mogelijk dat trt daar een effect op heeft.

Wat vind je van m'n bloedwaarden Cools?

Samenvatting:

- hemo, hct en rbc wat verhoogd.
-leverwaarden zijn verhoogd maar geen idee waarom; 2 dagen voordien niet meer getraind, al een jaar geen orals meer geslikt
- cholesterol is maar meh, komt al uit iedere bloedtest naar voor helaas, met medicatie aanpakken?
- dhea licht verlaagd.

image.png

image.png

image.png

image.png

Cholesterol aanpakken met rodegist rijst, na 10 weken slikken was me cholesterol dik in orde maatje. Zit zelf ook op trt, meegedaan met haarlem studie.

Terug
Naar boven