MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Bezoekers in dit topic

het onderdrukt volgens mij hartslag daarom vraag ik het me af
 
het onderdrukt volgens mij hartslag daarom vraag ik het me af
Verlaagd je maximale hartslag dus tot het uiterste gaan is moeilijk/ quasi onmogelijk.

Dat had bij mij destijds een enorme impact eigenlijk.
 
Wat vind je van m'n bloedwaarden Cools?

Samenvatting:

- hemo, hct en rbc wat verhoogd.
-leverwaarden zijn verhoogd maar geen idee waarom; 2 dagen voordien niet meer getraind, al een jaar geen orals meer geslikt
- cholesterol is maar meh, komt al uit iedere bloedtest naar voor helaas, met medicatie aanpakken?
- dhea licht verlaagd.

Bekijk bijlage 436691

Bekijk bijlage 436692

Bekijk bijlage 436693

Bekijk bijlage 436694
Die leverwaardes zou ik in het oog houden. Zelfs voor iemand die hard zou trainen, is dit niet normaal. Die waardes zou ik binnen een maand nog eens laten meten om te zien of ze veranderd zijn.
 
Die leverwaardes zou ik in het oog houden. Zelfs voor iemand die hard zou trainen, is dit niet normaal. Die waardes zou ik binnen een maand nog eens laten meten om te zien of ze veranderd zijn.
Ik vind het heel vreemd, heb twee dagen voor de bloedtest niet meer getraind, al meer dan een Jaar geen orals, geen alcohol/ drugs en de middelen die ik het laatste jaar gebruikt heb zijn testosteron en mk, niets anders. Voeding is ook yearround 95% 'clean'.
 
Daarom dat je dat in het oog moet houden en binnenkort weer eens je leverwaardes zou moeten laten meten. Van de testosteron komt dat ook niet. MK677? Wie weet. Ik heb al meermaals aangehaald dat je niet weet wat je koopt indien je sarms bestelt. Ik stel mij enkel de vraag maar daarom hoeft dat niet zo te zijn.
 
Daarom dat je dat in het oog moet houden en binnenkort weer eens je leverwaardes zou moeten laten meten. Van de testosteron komt dat ook niet. MK677? Wie weet. Ik heb al meermaals aangehaald dat je niet weet wat je koopt indien je sarms bestelt. Ik stel mij enkel de vraag maar daarom hoeft dat niet zo te zijn.
Zou idd zomaar kunnen zijn dat het van de mk komt die mss geen mk is.

Ik denk dat het bulken er ook geen goed heeft aangedaan eigenlijk.

Ik ga alvast wat dieetveranderigen door voeren zoals meer groenten en fruit, minder calorieen en een beetje cardio doen
 
Nee, dat is niet bekend. In principe verlagen statines grotendeels het LDL en daardoor dus ook het totaal cholesterol. Het verlaagt alleen niet/nauwelijks de triglyceriden. Toch kun je als nog een slechte verhouding hebben tussen HDL en LDL (heb ik zelf ook, en ik zie het ook vaker bij andere patiënten). Foutje van mij dus dat ik zei dat het niet de ldl verlaagd (ik maak ook fouten :().

Om je triglyceriden te verlagen moet je fibraten nemen (op recept). Fibraten kunnen ook de verhouding tussen HDL en LDL verbeteren.

Statines zijn wel slecht voor de spieren toch?
 
Zou idd zomaar kunnen zijn dat het van de mk komt die mss geen mk is.

Ik denk dat het bulken er ook geen goed heeft aangedaan eigenlijk.

Ik ga alvast wat dieetveranderigen door voeren zoals meer groenten en fruit, minder calorieen en een beetje cardio doen
Er bestaat geen dieet voor de lever. De meesten verwarren de lever met de galblaas. In de voeding is er maar één echte boosdoener en dat is alcohol.
 
is dat zo? Eerste keer dat ik dat hoor. Ik zou ook niet weten waarom.
Het kan spierpijn veroorzaken en zelf spierafbraak als ik mij goed herinner maar dat is een minderheid natuurlijk.
Er bestaat geen dieet voor de lever. De meesten verwarren de lever met de galblaas. In de voeding is er maar één echte boosdoener en dat is alcohol.
Hmm ik blijf het erg vreemd vinden, als ik het vergelijk met een bloedtest van in februari is ALT met 20 punten gestegen.
 
Hoeveel eiwitten eet je ongeveer per dag?

Ik zou voor je volgende bloedtest een dag of 3-4 rust inlassen en de proteïnen terug schroeven. Vermoedelijk zal dat al een positief effect hebben op je leverwaarden.

Cholesterol zal ook wel binnen de range komen mits nog een tijdje op lagere dosis te cruisen.

Prettige zaterdagavond voor allen :P
 
Hoeveel eiwitten eet je ongeveer per dag?

Ik zou voor je volgende bloedtest een dag of 3-4 rust inlassen en de proteïnen terug schroeven. Vermoedelijk zal dat al een positief effect hebben op je leverwaarden
.

Cholesterol zal ook wel binnen de range komen mits nog een tijdje op lagere dosis te cruisen.

Prettige zaterdagavond voor allen :P

Dit soort dingen lees ik heel vaak maar snap ik alleen niet zo goed. Je wilt toch je bloedwaarden meten onder "normale omstandigheden"? Voor de meeste bb'ers zal dat nooit op een moment zijn dat ze 4 dagen niet getraind hebben en weinig protein hebben gegeten. Dan is zo'n test toch alles behalve representatief?
 
Dit soort dingen lees ik heel vaak maar snap ik alleen niet zo goed. Je wilt toch je bloedwaarden meten onder "normale omstandigheden"? Voor de meeste bb'ers zal dat nooit op een moment zijn dat ze 4 dagen niet getraind hebben en weinig protein hebben gegeten. Dan is zo'n test toch alles behalve representatief?

Heel eenvoudig: De referentiewaarden zijn voor gemiddelde mensen onder normale omstandigheden. Een bb'er met veel massa, zware training en proteïnerijk dieet is een ander gegeven ;)
 
Hoeveel eiwitten eet je ongeveer per dag?

Ik zou voor je volgende bloedtest een dag of 3-4 rust inlassen en de proteïnen terug schroeven. Vermoedelijk zal dat al een positief effect hebben op je leverwaarden.

Cholesterol zal ook wel binnen de range komen mits nog een tijdje op lagere dosis te cruisen.

Prettige zaterdagavond voor allen :P
Tussen de 250 en 280 gram eiwit per dag. Had nu twee dagen voor de bloedtest niet getraind in de hoop dat ze er normaal gingen uitzien:o
 
Heel eenvoudig: De referentiewaarden zijn voor gemiddelde mensen onder normale omstandigheden. Een bb'er met veel massa, zware training en proteïnerijk dieet is een ander gegeven ;)

Yes dus waarom zou je dan moeite nemen om die ene dag van het jaar ( of hoe vaak of je ook een bloedtest doet ) binnen de referentiewaarden te vallen?
 
Yes dus waarom zou je dan moeite nemen om die ene dag van het jaar ( of hoe vaak of je ook een bloedtest doet ) binnen de referentiewaarden te vallen?

Nog twee dingen verduidelijken: 1. Mijn opmerking gaat over waarden zoals lever en nieren. 2. Onze levensstijl kan voor afwijkingen zorgen bij die waarden waardoor de indruk foutief gewekt wordt dat er een probleem is.

Het nut om een bloedtest af te nemen op een moment waarop je even niet getraind hebt, wat minder proteïnen hebt gegeten (een "normalere" situatie dus) is om zeker te zijn dat alles ok is. Als je waarden dan nog buiten de referentie vallen, kan er wel degelijk schade zijn.

In het geval van de lever kunnen de gamma gt en bilirubine waarde ook al meer info geven over de echte toestand er van.
 
Laatst bewerkt:
Nog twee dingen verduidelijken: 1. Mijn opmerking gaat over waarden zoals lever en nieren. 2. Onze levensstijl kan voor afwijkingen zorgen bij die waarden waardoor de indruk foutief gewekt wordt dat er een probleem is.

Het nut om een bloedtest af te nemen op een moment waarop je even niet getraind hebt, wat minder proteïnen hebt gegeten (een "normalere" situatie dus) is om zeker te zijn dat alles ok is. Als je waarden dan nog buiten de referentie vallen, kan er wel degelijk schade zijn.

In het geval van de lever kunnen de gamma gt en bilirubine waarde ook al meer info geven over de echte toestand er van.
Maar de voeding van een bodybuilder heeft geen invloed op je leverwaardes. Je ASAT gaat niet dubbel zo hoog zijn door voeding. Veel eiwitten ook niet. Pilletjes zoals MK677 daarentegen zouden wel je lever kunnen verstoren want je weet gewoon niet wat er in je pilletjes steekt. Buiten alcohol drinken zal je voeding je leverwaardes niet zodanig beïnvloeden. Ik heb alleszins nadat ik genezen ben (hepatitis C) nooit verhoogde leverwaardes meer gehad door hard trainen en/of veel eiwitten eten en ik laat mijn leverwaardes al 20 jaar lang om de twee jaar meten. Zelfs tijdens periodes van TRT gebruik testosteron waren ze normaal. Enkel mijn ALAT is ooit één of twee keer juist boven de normale waarde geweest en dat kan misschien zijn door zwaar te trainen tijdens die periodes.
 
Mijn leverwaarden zijn vaak verstoord geweest door zwaar trainen en best zwaar verstoord :P ik hanteer steeds hetzelfde voor een bloedafname: Pakweg vier dagen niet meer trainen, proteïnen halveren en genoeg water drinken --> perfecte lever (en nier)waarden.

Over die mk 677 ken ik daadwerkelijk niks dus daar kan ik niks zinnigs over kwijt.

Proteïnerijk dieet zal echter idd vooral bij beschadigde lever kwaad kunnen. My bad, maar afwijkingen bij lever en nierwaarden zijn bij een bb'er vaak VALS alarm en meestal eenvoudig op te lossen door een korte tijd normaal te leven. Het blijft natuurlijk iets om op te volgen, zodat je zekerheid hebt.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven