XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Is het bewezen dat een degelijk milde kuur (30mg var) geen shutdown van eigen productie veroorzaakt? Of is de reden voor een geen nakuur protocol dat de shutdown zo mild is, dat de eigen productie zelf wel weer op gang komt?
't Is ook een kuurtje dat je niets gaat opbrengen. Je kan dat moeilijk een kuur noemen. Maar je zal daar gemakkelijk van herstellen zonder problemen.

Is het eigenlijk verstandig om voor je gaat kuren je vruchtbaarheid te laten testen? Ben nu een tijd off en ik denk wel hersteld te zijn, en mocht ik weer on gaan wil ik sws nog de benodigde bloedtest laten uitvoeren, om te kijken of ik daadwerkelijk hersteld ben. Daarnaast lijk het mij eigenlijk niet heel onverstandig om je vruchtbaarheid te laten testen. Not sure of het aan te raden is en je er verder echt nog iets aan hebt. Wat is jouw mening hierover.
Als je weer terug on gaat zonder kinderwens zie ik niet in waarom je dat zou doen

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.403
Is het bewezen dat een degelijk milde kuur (30mg var) geen shutdown van eigen productie veroorzaakt? Of is de reden voor een geen nakuur protocol dat de shutdown zo mild is, dat de eigen productie zelf wel weer op gang komt?

Je lichaam stopt niet meteen met produceren van LH (en FSH). Dit hangt ook af van gevoeligheid, dosis en welke producten je gebruikt. En hoe langer je eigen productie onderdrukt, hoe moeilijker het herstel kan zijn.

De resultaten en ervaringen in dit topic spreken voor zichzelf.

• #11.404
Is het eigenlijk verstandig om voor je gaat kuren je vruchtbaarheid te laten testen? Ben nu een tijd off en ik denk wel hersteld te zijn, en mocht ik weer on gaan wil ik sws nog de benodigde bloedtest laten uitvoeren, om te kijken of ik daadwerkelijk hersteld ben. Daarnaast lijk het mij eigenlijk niet heel onverstandig om je vruchtbaarheid te laten testen. Not sure of het aan te raden is en je er verder echt nog iets aan hebt. Wat is jouw mening hierover.

Als je een kinderwens hebt is het handig om te testen, maar dit kan je best na een kuur doen. Voor heeft weinig zin, behalve als je nu de impact van vorige kuren wil testen (herstel).

Mag hgh en hcg in 1 spuit?

Dacht ooit gelezen te hebben dat dit beter was van niet

Als je een kinderwens hebt is het handig om te testen, maar dit kan je best na een kuur doen. Voor heeft weinig zin, behalve als je nu de impact van vorige kuren wil testen (herstel).
Naja als het ooit niet wilt lukken is het fijn om te weten hoe het voor de tijd was. Kan je gf een hoop ellendige onderzoeken schelen...

In de regel wordt vruchtbaarheid nauwelijks aangetast door AAS gebruik (enkel tijdens gebruik ben je verminderd vruchtbaar). Als je onvruchtbaar bent, dan is de kans zeer groot dat je dat al was voordat je met AAS bent begonnen.

Ik herstelde slecht van mijn blast cruise waardoor test laag bleef zo ook was mijn vruchtbaarheid iets onder gemiddeld
Dat heeft dus niets te maken met onvruchtbaar zijn cq beschadigde zaadproductie, maar des te meer met het feit dat je hypogonadaal was.

Kwestie van hCG en clomifeen.

• #11.412
Ik citeer bij monde: “Vruchtbaarheid wordt niet gezien als probleem na gebruik van AAS. Dit wordt over het algemeen vrij gemakkelijk opgelost door hCG en eventueel hMG. Hypogonadisme is hetgeen dat primair het probleem is na AAS gebruik, waarvan onvruchtbaarheid het resultaat is.”

• Like
Waarderingen: BB_
  • #11.416
Dus onvruchtbaarheid na een kuur is wel mogelijk. HCG werkt niet altijd op zichzelf omdat het vooral de kwantiteit van zaadcellen verhoogt en dan is er inderdaad HMG nodig gevolgd door clomid of nolva idd.

Dat dit weer volledig op niveau komt is niet niet altijd het geval.

Dus onvruchtbaarheid na een kuur is wel mogelijk. HCG werkt niet altijd op zichzelf omdat het vooral de kwantiteit van zaadcellen verhoogt en dan is er inderdaad HMG nodig gevolgd door clomid of nolva idd.
Het is zeer zeker mogelijk, inderdaad. Mijn punt was echter dat het niet direct veroorzaakt wordt door AAS (als in: AAS beschadigt de zaadcellen/productie), maar dat onvruchtbaarheid primair ontstaat door hypogonadisme. We zijn het dus eens;).

• #11.418
Het is zeer zeker mogelijk, inderdaad. Mijn punt was echter dat het niet direct veroorzaakt wordt door AAS (als in: AAS beschadigt de zaadcellen/productie), maar dat onvruchtbaarheid primair ontstaat door hypogonadisme. We zijn het dus eens;).

Je bedoeld dat er geen (in)directe toxiciteit is van (alle) aas. Betwijfel ik ten sterkste en er kan verschil zijn tussen de soorten aas, dosis en duur. Iedereen zou dan perfect moeten kunnen herstellen als er geen schade is of er zou tijdelijke/permanente verandering moeten zijn.

Die verandering zou dan zijn puur door ontbreken van voldoende LH en FSH (hypofyse productie) of gevoeligheid van leydig of sertoli cellen. Ervan uitgaande dat het testosterongehalte niet op pijl is icm de (verminderde) onvruchtbaarheid.

Met voldoende tijd zou dit ook weer moeten herstellen, maar dat is niet altijd het geval. Dat wil dan zeggen dat de gebruikte aas voor een permanente verandering heeft gezorgd waardoor je hormoonproductie/vruchtbaarheid niet meer normaal werkt. Is dit mogelijk zonder enige schade? Mogelijk, maar betwijfel het.

Laatst bewerkt:
Je bedoeld dat er geen (in)directe toxiciteit is van (alle) aas. Betwijfel ik ten sterkste en er kan verschil zijn tussen de soorten aas, dosis en duur. Iedereen zou dan perfect moeten kunnen herstellen als er geen schade is of er zou tijdelijke/permanente verandering moeten zijn.

Die verandering zou dan zijn puur door ontbreken van voldoende LH en FSH (hypofyse productie) of gevoeligheid van leydig of sertoli cellen. Ervan uitgaande dat het testosterongehalte niet op pijl is icm de (verminderde) onvruchtbaarheid.

Met voldoende tijd zou dit ook weer moeten herstellen, maar dat is niet altijd het geval. Dat wil dan zeggen dat de gebruikte aas voor een permanente verandering heeft gezorgd waardoor je hormoonproductie/vruchtbaarheid niet meer normaal werkt. Is dit mogelijk zonder enige schade? Mogelijk, maar betwijfel het.
Wat impliceer je hier precies? "Met voldoende tijd zou dit ook weer moeten herstellen, maar dat is niet altijd het geval". Als je hier doelt op de testosteronproductie, dan ben ik dat met je eens. Als je hier doelt op de zaadproductie ben ik het met je oneens. Dit omdat onvruchtbaarheid zonder dat er hypogonadisme kan worden vastgesteld vrijwel uitgesloten is. Tenzij, zoals ik al eerder aangaf, je al onvruchtbaar was voordat AAS werd toegediend.

Nu ik de posts van gisterenavond teruglees is enige nuance op zijn plek: ik doel op daadwerkelijke onvruchtbaarheid. Als men verminderd vruchtbaar is, is men nochtans vruchtbaar. Zoals ik aanhaalde: issues met vruchtbaarheid valt op te lossen met hCG en evt. hMG.

Terug
Naar boven