MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.381
Voor hcg en hmg erbij en clomid na de nolva minstens 12 weken kuur op doseringen boven 800mg totaal.

Ander moet nolva wel volstaan (@10mg). maar men voorkeur gaat naar clomid op 50mg/dag.

Op 6 weken aan 500mg totale stof 10-14 dagen, op 8weken @500mg 14-20dagen. 10 weken 20-30dagen. Daarboven 30 dagen.

Bij hogere doseringen het max van dagen dat bij het aantal weken aangegeven staat minimum.

Afhankelijk van de situatie kan hcg en/of hmg gebruikt worden bij minder dan 12 weken.

Laatst bewerkt:
En wat zou je aanraden bij een 16 weken cycle? Met 500mg totaal aan aas. Ik zit namelijk te twijfelen, of 1 kuur per jaar van 16 weken of 2-3 kuurtjes van 6 weken.

• #1.383
2 a 3 kuurtjes. Bij 16 weken heb je langere onderdrukking en dus moeilijker herstel.

Bij 2 a 3 kuurtjes sneller herstel, hierdoor zou je de gewonnen massa beter kunnen behouden.

Bij 16 weken is hcg+hmg toch aan te raden nadien met daarna eerst nolva 20 a 30dagen en dan nog een clomid 14-20dagen.

2 a 3 kuurtjes. Bij 16 weken heb je langere onderdrukking en dus moeilijker herstel.

Bij 2 a 3 kuurtjes sneller herstel, hierdoor zou je de gewonnen massa beter kunnen behouden.

Bij 16 weken is hcg+hmg toch aan te raden nadien met daarna eerst nolva 20 a 30dagen en dan nog een clomid 14-20dagen.
Waarom eerst nolva, en daarna de switch naar clomid?

Hoezo niet tegelijk nolva en clomid ?

• #1.386

Onnodig en teveel. Je kan best niet teveel oestrogeenreceptoren bezetten. Voor testosteron stimulatie bij mannen is dit ook niet nodig.

---------- Post toegevoegd 6 October 2013 om 23:53 ----------

In principe kan alleen clomid of nolva. Maar er is onderzoek dat nolva de gevoeligheid van de hypofyse voor GnRH kan verhogen. Dit komt zeker van pas na een nakuur.

Ben nog aan het zoeken of clomid dit kan.

Clomid heeft dan weer een ander mogelijk voordeel tov nolvadex. Nog even nazien hoe dit in vivo allemaal is

Disparate effect of clomiphene and tamoxifen on pituitary gonadotropin release in vitro.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6781360

Ook ga ik aromatase remmers eens verder onderzoeken gezien deze igf-1 niet verlagen meestal wat ook van pas komt na een kuur.

Laatst bewerkt:
Onnodig en teveel. Je kan best niet teveel oestrogeenreceptoren bezetten. Voor testosteron stimulatie bij mannen is dit ook niet nodig.

---------- Post toegevoegd 6 October 2013 om 23:53 ----------

In principe kan alleen clomid of nolva. Maar er is onderzoek dat nolva de gevoeligheid van LH receptoren kan verhogen. Dit komt zeker van pas na een kuur.

Ben nog aan het zoeken of clomid dit kan.

Clomid heeft dan weer een ander mogelijk voordeel tov nolvadex.

Disparate effect of clomiphene and tamoxifen on pituitary gonadotropin release in vitro.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6781360

Ik ga binnenkort een kuur van 24weken doen met deca en tren

1-20test e 500
1-4 diana
1-10 deca 400
10-20 tren e
20-24 test e 250

hoe en met wat kan ik dan t beste nakuren nolva en clomid ? Of 1 van de 2

Laatst bewerkt:
  • #1.388
Deca, tren en diana? Wat je kan doen is een andere kuur samenstellen ;) Want dat komt niet goed. Gyno, sterke onderdrukking en toxiciteit moet je eens over nadenken.

Deca, tren en diana? Wat je kan doen is een andere kuur samenstellen ;) Want dat komt niet goed. Gyno, sterke onderdrukking en toxiciteit moet je eens over nadenken.

Bijwerkingen zijn toch persoons gebonden ik heb met deca de laatste x dat was ook me eerste x 0 bijwerkingen gehad en herstel ging als een speer maar thanks voor de tip ik zit ook nog zwaar te twijfelen ik denk dat t beter 2 losse kuurtjew kunnen zijn

• #1.390
Bijwerkingen zijn toch persoons gebonden ik heb met deca de laatste x dat was ook me eerste x 0 bijwerkingen gehad en herstel ging als een speer maar thanks voor de tip ik zit ook nog zwaar te twijfelen ik denk dat t beter 2 losse kuurtjew kunnen zijn

Bijwerkingen die merkbaar zijn ja, die zijn persoonsgebonden.

Maar tren is een toxisch goedje voor je lichaam (hecht aan andere receptoren ook). Diana ook, vooral voor de lever. En deca is gewoon een volledig oestrogeen (en mogelijk ook aan andere receptoren zoals tren).

En in begin voelt niemand vrijwel bijwerkingen, zelfs in hoge dosis. Maar met de tijd, als het lichaam gevoeliger wordt wel. Dit komt door schade van aas tot het lichaam meestal en verandering van werking.

Bijwerkingen die merkbaar zijn ja, die zijn persoonsgebonden.

Maar tren is een toxisch goedje voor je lichaam (hecht aan andere receptoren ook). Diana ook, vooral voor de lever. En deca is gewoon een volledig oestrogeen (en mogelijk ook aan andere receptoren zoals tren).

En in begin voelt niemand vrijwel bijwerkingen, zelfs in hoge dosis. Maar met de tijd, als het lichaam gevoeliger wordt wel. Dit komt door schade van aas tot het lichaam meestal en verandering van werking.

Thanks voor de info man maar met de tijd bedoel je over eennpaar jaar toch als je bijvoorbeeld meer kuurtjes al achter de rug hebt ? En ouder bent

• #1.392
Thanks voor de info man maar met de tijd bedoel je over eennpaar jaar toch als je bijvoorbeeld meer kuurtjes al achter de rug hebt ? En ouder bent

Hoe meer en hoe langer je kuurt, hoe meer kans dit (sneller) kan gebeuren. Dit is persoosafhankelijk, maar onvermijdelijk.

• #1.394
Waarom eerst nolva, en daarna de switch naar clomid?

Zo te zien is clomid net zoals nolvadex een oestrogeen in de botten waardoor deze beschermd worden tegen afbraak.

Maar clomid heeft het voordeel ook een oestrogeen in de hypofyse en mogelijk hypothalamus te zijn. De cellen worden hierdoor beter beschermd.

Ik ben nog verder aan het uitpluizen wat verdere effecten op gevoeligheid van de hypofyse voor GnRH (uit de hypothalamus) is. En ook wat dit betekent voor GnRH afgifte.

Ook ben ik aan het zien wat de effecten op de leydig en sertoli cellen van deze 2 zijn.

Bij nolvadex zit je nog wel met mogelijke toxiciteit tot cellen.

Hoi Cools: Ik lees dat je positief bent over anavar 30 mg per dag gedurende 4 weken.

Kun je niet beter 30 mg dianabol pakken?
Natuurlijk bouw je vocht ermee op maar ook meer VVM. vananavar wordt je toch alleen maar wat sterker en droger?
30 mg dianabol is toch niet zo zwaar?

Je vermeldt dat er personen zijn die 3-4 kg VVM gainen op anavar only. dat is bijna niet te geloven eigenlijk.
Wat zou je dan wel niet opbouwen met dianabol?

Cools,

Hoe sta jij tegenover iets als Epistane?

Cools complimentjes trouwens voor de red maca, heb echt weinig tot geen last :thumb:

Same here. Derde week nakuur nu en hier een daar een heel klein puistje en totaal geen vette hoofdhuid (nog). Maar ik hou mijn fingers crossed.
Normaal zou ik nu toch wel een hele onrustige huid gaan ontwikkelen. Vaak begon dat dan op mijn achterhoofd met pukkels, maar nu nog nergens last van.

• #1.398
Hoi Cools: Ik lees dat je positief bent over anavar 30 mg per dag gedurende 4 weken.

Kun je niet beter 30 mg dianabol pakken?
Natuurlijk bouw je vocht ermee op maar ook meer VVM. vananavar wordt je toch alleen maar wat sterker en droger?
30 mg dianabol is toch niet zo zwaar?

Je vermeldt dat er personen zijn die 3-4 kg VVM gainen op anavar only. dat is bijna niet te geloven eigenlijk.
Wat zou je dan wel niet opbouwen met dianabol?

Dianabol is extreem zwaar. Een van de giftigste anabolen voor je lever. Plus hecht het zelf nog eens aan de oestrogeenreceptor.

De massa die je bij dianabol extra wint is alleen vocht. Is net zoals deca alleen zetten.

---------- Post toegevoegd 7 October 2013 om 13:40 ----------

Cools,

Hoe sta jij tegenover iets als Epistane?

Mogelijk extra slecht voor lever en hart (weinig onderzocht middel). Anavar heeft grote voorkeur. Ben toevallig al een tijdje prohormonen aan het onderzoeken.

---------- Post toegevoegd 7 October 2013 om 13:45 ----------

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20355167

Epistane zou dus naar dit omzetten.
http://en.wikipedia.org/wiki/Desoxymethyltestosterone

Epistane zou een analoog van epithiostanol moeten bevatten (volgens label), deze zet dan om naar desoxymethyltestosterone.

Maar sommige testen hebben uitgewezen dat het gewoon desoxymethyltestosterone kan bevatten.

Pheraplex dus, een designersteroid (niet meer legaal).

Laatst bewerkt:
Dianabol is wel niet slecht voor de prostaat en je haargrens dus voor mensen met een sterke lever en angst voor typische dht bijwerkingen....

Terug
Naar boven