XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Waar haal jij die definitie van actief leven vandaan? Ik ben het werkelijk nog nooit tegengekomen in 'n medisch woordenboek, noch in 'n ander studieboek of uberhaupt ooit in 'n studie. Ik ken de definitie alleen van steroid boards (ofwel verzonnen), en die komt pretty much neer op hoelang 'n bepaalde steroide actief is in het lichaam (wat nogal moeilijk te bepalen is, en daarbij ook 'n functie van de dosering is en het dus geen sense maakt om simpelweg het dubbele van de halfwaardetijd te nemen).

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.602
Waar haal jij die definitie van actief leven vandaan? Ik ben het werkelijk nog nooit tegengekomen in 'n medisch woordenboek, noch in 'n ander studieboek of uberhaupt ooit in 'n studie. Ik ken de definitie alleen van steroid boards (ofwel verzonnen), en die komt pretty much neer op hoelang 'n bepaalde steroide actief is in het lichaam (wat nogal moeilijk te bepalen is, en daarbij ook 'n functie van de dosering is en het dus geen sense maakt om simpelweg het dubbele van de halfwaardetijd te nemen).

Active life is gewoon hoe lang deze actief is. Staat inderdaad nergens in de handboeken, maar is een (bijna) juiste benaming voor wat je het bedoeld.

Normaal gezien is het niet logisch inderdaad om het dubbel van de halwaardetijd te nemen. Maar als je ziet naar onderzoek hoelang de werkzaamheid is komt het toch ongeveer uit.

Dan spreek ik wel over doseringen in het bloed die hoger zijn dan je normale aanmaak. Dus dan klopt de benaming active life in principe niet.

Ik zal straks eens een paar onderzoeken opzoeken hierover.

Hier is er al 1. Bij een decaonaat ester (100mg nandrolone dan) zie je na 10 dagen een halvering. En na 20 dagen terug.

Maar na 15 dagen is er te weinig actieve stof om nog van hogere anabole effecten te spreken dan zonder.

Nu kan je stellen bij een hogere dosering van 500mg zou er dan na 15dagen meer aanwezig zijn. Gezien je na 10 dagen een halvering hebt en na 20 dagen nog eens (halveringtijden zouden dan niet kloppen op internet), maar dit is in de praktijk spijtig genoeg niet (vreemd genoeg).

Als dit was zou er bij hogere doseringen geen wekelijkse dosis nodig zijn voor een optimaal resultaat. Alhoewel met ook naar stabiele bloedwaardes moet kijken.

Als je zien naar phenylpropionaat zie je dat er zelfs geen sprake is van een halvering, maar een sterke drop na 5 dagen.

Pharmacokinetics and Pharmacodynamics of Nandrolone Esters in Oil Vehicle: Effects of Ester, Injection Site and Injection Volume
http://jpet.aspetjournals.org/content/281/1/93.full

---------- Toegevoegd om 20:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:40 ----------

Comparative pharmacokinetics of testosterone enanthate and testosterone cyclohexanecarboxylate as assessed by serum and salivary testosterone levels in normal men.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6434435

Hier spreken ze van een daling naar minimum testosteron waarde na 9 dagen voor testosteron enanthaat. Dit wel bij standaard doseringen.

A pharmacokinetic study of injectable testosterone undecanoate in hypogonadal men.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9876028

Maar zoals we kunnen zien bij hogere dosissen van testosteron undecaonaat zien we bij 500mg normale waardes gedurende 7 weken. Dus 49 dagen. Dit terwijl undecaonaat maar 16dagen actief zou zijn. Halfwaardetijd is dan weer 8 dagen, wat wel kan kloppen gezien de dosering en waardes.

Bij testosteron enathaat zou dit dus 9-10 dagen zijn. Maar onderzoekers passen hun dosering dan wel weer aan zodat ze binnen die grenzen blijven.

Dus de vraag is inderdaad of een hogere dosering van testosteron enathaat langer dan 10-14 dagen werkzaam zijn. Ga ik nog eens even nazien.

Maar het kan dus wel eens kloppen wat je zegt. En die active life's (benaming klopt dan ook niet) tellen alleen maar voor doseringen tussen 100-150mg.

Laatst bewerkt:
Dus de vraag is inderdaad of een hogere dosering van testosteron enathaat langer dan 10-14 dagen werkzaam zijn. Ga ik nog eens even nazien.
Uiteraard, of je nu 500 mg test zet, of 1000 mg test, deze laatste zit pas op hetzelfde niveau als de eerste 1 halfwaardetijd verder.
Active life is gewoon hoe lang deze actief is. Staat inderdaad nergens in de handboeken, maar is een (bijna) juiste benaming voor wat je het bedoeld.
Maar hoe kom je dan aan een definitie?

De rest van je post begrijp ik niet goed wat je zegt/bedoelt.

• #1.604
Uiteraard, of je nu 500 mg test zet, of 1000 mg test, deze laatste zit pas op hetzelfde niveau als de eerste 1 halfwaardetijd verder.

Die definitie is meer hoelang het dus 'actief' zou zijn. Dus een hoger anabool effect geeft dan door je eigen aanmaak. Je gaat natuurlijk nog wat actieve stof hebben na bv. 14 dagen, maar zonder positieve effecten op spiergroei.

Als je bv. Nadrolone decaonaat zet is dit effect na 10-15 dagen weg. Maar het is dus inderdaad mogelijk dosisafhankelijk. Bij een hogere dosis zou er een sterkere piek zijn en een langere werkzaamheid.

Dus die active life's slagen inderdaad nergens op omdat het dosisafhankelijk is. Zo meteen men post ook aanpassen en er halfwaardetijden van maken.

---------- Toegevoegd om 22:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:12 ----------

Aangepast.

Cools, ik heb nog een vraag over je Test - Deca variant. Ik heb nog eens op de wiki gekeken en zie dat Deca een halfwaarde tijd van 15 dagen heeft (volgens de wiki dan). Hoe kan het dan dat je op 14 dagen na je laatste inject start met je nakuur. Dit betekend dat, wanneer je nakuur 10 dagen duurt, na je nakuur nog steeds Deca in je systeem zit. Is dit dan geen probleem voor je herstel?

Overigens ben ik voorstander van je kuurtjes, heb de test - primo al een keer gedaan. Persoonlijk vind ik het belangrijk dat ik maar weinig sides ondervind tijdens deze kuur. Ik voel me er heerlijk bij, misschien is dat niet voor iedereen even belangrijk, of is hun doel belangrijker maar ik wil me ook nog een klein beetje gezond voelen;)

Die wiki is verkeerd. Halfwaarde is ongeveer 7 dagen (max 10 dagen). Alhoewel dit in de praktijk wat langer kan zijn. En dosisafhanelijk langer aanwezig is in je systeem.

Testosteron enanthaat heeft een halfwaarde van 5 dagen (tot 7 dagen). Kan ook net wat meer zijn. Maar niet zoveel verschil met deca. Dus men kan gelijk stoppen, zeker als de dosis testosteron hoger is tijdens de kuur (wat altijd aan te raden is)

Dit zijn ze van alle esters.

Steroid esters half-life
Formate 0,5 days
Acetate 1 days
Propionate 1,5 days
Phenylpropionate 2 days
Butyrate 3 days
Valerate 3,5 days
Hexanoate 4,5 days
Caproate 4,5 days
Isocaproate 4,5 days
Heptanoate 5 days
Enanthate 5 days
Octanoate 6 days
Cypionate 6 days
Nonanoate 6,5 days
Decanoate 7,5 days
Undecanoate 8 days

Ik ga me er nog eens verder in verdiepen of deze allemaal kloppen.

Laatst bewerkt:
Beste Cools,
Ik heb een vraag.
Ik zit eraan te denken om test-p only voor 6 weken te doen, dit ivm een eventuele dopingcontrole.
Vroeg me af of jij hier nog iets bij zou aanbevelen(primo is geen optie ivm detectietijden)
En weet jij misschien ook hoe het zit met de detectietijden van een PCT? Ik kan van nolva en clomid alleen maar halfleven vinden.

Of zou ik de PCT helemaal kunnen weglaten?
Bedankt alvast!

• #1.606
Beste Cools,
Ik heb een vraag.
Ik zit eraan te denken om test-p only voor 6 weken te doen, dit ivm een eventuele dopingcontrole.
Vroeg me af of jij hier nog iets bij zou aanbevelen(primo is geen optie ivm detectietijden)
En weet jij misschien ook hoe het zit met de detectietijden van een PCT? Ik kan van nolva en clomid alleen maar halfleven vinden.

Of zou ik de PCT helemaal kunnen weglaten?
Bedankt alvast!

Masteron ;). Clomid heeft een half life van 5 dagen en nolva 7 dagen. Meestal is clomid tot max 12-14 dagen werkzaam en nolva tot 15-17 dagen.

Pct kan je alleen weglaten als je 4 weken test p zou doen. Herstel bij 6 weken gaat wat moeizamer. Als je teelballen niet (sterk) krimpen tijdens je kuur gaat het herstel wel vlot. Grootte van teelballen is een goede aanwijzing voor onderdrukking en herstel nadien.

Raad je nu ook HCG aan bij je kuur?

ff wat stomme vragen tussendoor::o

- Cools hoe kijk jij aan tegen boldenone?

Hier is iedereen overwegend negatief vanwege het feit dat je er maar weinig massa mee wint.
Echter heb ik voor mijn werk een (zeer) goede conditie nodig en zit ik niet te wachten op een hoop vocht.
Middelen zoals tren/deca vallen dan af. Masteron in combinatie met test werd geadviseerd, alleen trekt masteron me niet echt vanwege het effect op de prostaat e.d.

Nu had ik dus het idee bijv. 375mg test te stacken met 600mg bold voor 14-16 weken.
Doel is droge massa te pakken, droog te blijven en een goede conditie te behouden.

- Denk je dat een goede stack is voor mijn doeleinden of zou je de boldenone vervangen voor primo?
- Loop je met primo niet het risico een ander middel te krijgen, aangezien het veel gefaked schijnt te worden?

• #1.609
ff wat stomme vragen tussendoor::o

- Cools hoe kijk jij aan tegen boldenone?

Hier is iedereen overwegend negatief vanwege het feit dat je er maar weinig massa mee wint.
Echter heb ik voor mijn werk een (zeer) goede conditie nodig en zit ik niet te wachten op een hoop vocht.
Middelen zoals tren/deca vallen dan af. Masteron in combinatie met test werd geadviseerd, alleen trekt masteron me niet echt vanwege het effect op de prostaat e.d.

Nu had ik dus het idee bijv. 375mg test te stacken met 600mg bold voor 14-16 weken.
Doel is droge massa te pakken, droog te blijven en een goede conditie te behouden.

- Denk je dat een goede stack is voor mijn doeleinden of zou je de boldenone vervangen voor primo?
- Loop je met primo niet het risico een ander middel te krijgen, aangezien het veel gefaked schijnt te worden?

Geen stomme vragen ;).

Boldenone is inderdaad een vrij zwak middel heb ik gemerkt bij anderen. Niet iets wat ik meteen aanraad. Men zegt dat er een verhoging van rode bloedcellen is bij deze, maar dat is bij alle aas sowieso.

Ik zou toch combi test-primo proberen. Test geeft sowieso meer energie (en zin tot trainen in tegenstelling tot andere anabolen). Gezien primo een mild middel is en je oestrogeen (en dus vocht deels vermijd) is het een goede combi.

Kans op fake primo is bestaand natuurlijk, maar bij een goed ug merk zou dit goed moeten zitten.

Cools, wat denk jij van primo en bold combineren met lage dosis test

• #1.612
Dus jij vindt hCG helemaal niet nodig, tenzij de ballen krimpen? (vind je dit ook bij test/tren/winny?)

Alleen als de teelballen merkbaar kleiner worden. Maar het zou als voorzorg genomen kunnen worden gezien het herstel dan sneller is.

---------- Toegevoegd om 15:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:38 ----------

Ok, stel de teelballen worden kleiner, wat raad je aan als dosis?

Dus als je 256 gram test zet op dag 1 is dat zelfde als 500 Mg 10 weken lang?

:shrug:

:trollface:

@Cools:

Ik wil graag volgende week starten met jou 'kuurtje'.

Toch nog ff een paar vraagjes:

-mijn bodyfat-gehalte is toch wel aan de hoge kant, nl. 22%. Is het al dan niet nodig om Nolva mee te laten lopen tijdens de kuur om oestrogene bijwerkingen te beperken of zou je in mijn geval gelijk de primo verhogen en de test verlagen? Btw mijn leeftijd : 41

-gezien mijn blessuregevoeligheid is dit evt een optie? Test 250/wk, primo 100/wk, deca 100/wk en zal dit dezelfde gains geven, en wat met de bijwerkingen?

-het is mijn 1e kuurtje na 14j training dus gezien ik geen ervaring heb met AAS is het missch een optie om de 1e wk met test only te starten om te kijken hoe ik erop reageer qua bijwerkingen en vanaf wk 2 primo(+evt deca) toe te voegen?

Alvast bedankt

Beter zorg je eerst dat je bf% op een acceptabel niveau komt.

• #1.618
Dus jij vindt hCG helemaal niet nodig, tenzij de ballen krimpen? (vind je dit ook bij test/tren/winny?)

Bij een lichte kuur zoals mijne zou het alleen voor meer onderdrukking zorgen. Alhoewel herstel sneller gaat bij actieve leydig cellen.

Maar bij 6 weken op mijn dosis zou dit alleen nodig zijn bij heel gevoelige personen.

Men kan er ook voor kiezen voor de nakuur paar keer hcg te gebruiken.

---------- Toegevoegd om 20:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:39 ----------

Ok, stel de teelballen worden kleiner, wat raad je aan als dosis?

500iu om de 5 dagen.

---------- Toegevoegd om 20:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:39 ----------

@Cools:

Ik wil graag volgende week starten met jou 'kuurtje'.

Toch nog ff een paar vraagjes:

-mijn bodyfat-gehalte is toch wel aan de hoge kant, nl. 22%. Is het al dan niet nodig om Nolva mee te laten lopen tijdens de kuur om oestrogene bijwerkingen te beperken of zou je in mijn geval gelijk de primo verhogen en de test verlagen? Btw mijn leeftijd : 41

-gezien mijn blessuregevoeligheid is dit evt een optie? Test 250/wk, primo 100/wk, deca 100/wk en zal dit dezelfde gains geven, en wat met de bijwerkingen?

-het is mijn 1e kuurtje na 14j training dus gezien ik geen ervaring heb met AAS is het missch een optie om de 1e wk met test only te starten om te kijken hoe ik erop reageer qua bijwerkingen en vanaf wk 2 primo(+evt deca) toe te voegen?

Alvast bedankt

Zeker nooit nolva mee laten lopen (geen zacht middel). Je gaat de verhoudingen dan aanpassen. Primo gelijk verhogen en test verlagen.

Dus bv. 250primo-200test of nog lager 300mg primo-150 test.

Zo verlaag je veilig je omzetting naar oestrogeen.

200mg deca en 250test is ook gewoon een optie, maar vorming naar oestrogeen is dan hoger. Dus primo 100-deca 100- test 250 is een goede optie. En indien teveel oestrogeen primo omhoog en test omlaag.

---------- Toegevoegd om 20:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:42 ----------

Dus als je 256 gram test zet op dag 1 is dat zelfde als 500 Mg 10 weken lang?

:shrug:

:trollface:

Gezien deze stelling een ingewikkeld iets. Zou iemand eens moeten testen :p

Thx voor je reactie!

Je zou in mijn geval dus ineens de test verlagen en primo verhogen?
Of enkel wanneer er oestrogene bijwerkingen ontstaan?

Terug
Naar boven