Waar haal jij die definitie van actief leven vandaan? Ik ben het werkelijk nog nooit tegengekomen in 'n medisch woordenboek, noch in 'n ander studieboek of uberhaupt ooit in 'n studie. Ik ken de definitie alleen van steroid boards (ofwel verzonnen), en die komt pretty much neer op hoelang 'n bepaalde steroide actief is in het lichaam (wat nogal moeilijk te bepalen is, en daarbij ook 'n functie van de dosering is en het dus geen sense maakt om simpelweg het dubbele van de halfwaardetijd te nemen).
Active life is gewoon hoe lang deze actief is. Staat inderdaad nergens in de handboeken, maar is een (bijna) juiste benaming voor wat je het bedoeld.
Normaal gezien is het niet logisch inderdaad om het dubbel van de halwaardetijd te nemen. Maar als je ziet naar onderzoek hoelang de werkzaamheid is komt het toch ongeveer uit.
Dan spreek ik wel over doseringen in het bloed die hoger zijn dan je normale aanmaak. Dus dan klopt de benaming active life in principe niet.
Ik zal straks eens een paar onderzoeken opzoeken hierover.
Hier is er al 1. Bij een decaonaat ester (100mg nandrolone dan) zie je na 10 dagen een halvering. En na 20 dagen terug.
Maar na 15 dagen is er te weinig actieve stof om nog van hogere anabole effecten te spreken dan zonder.
Nu kan je stellen bij een hogere dosering van 500mg zou er dan na 15dagen meer aanwezig zijn. Gezien je na 10 dagen een halvering hebt en na 20 dagen nog eens (halveringtijden zouden dan niet kloppen op internet), maar dit is in de praktijk spijtig genoeg niet (vreemd genoeg).
Als dit was zou er bij hogere doseringen geen wekelijkse dosis nodig zijn voor een optimaal resultaat. Alhoewel met ook naar stabiele bloedwaardes moet kijken.
Als je zien naar phenylpropionaat zie je dat er zelfs geen sprake is van een halvering, maar een sterke drop na 5 dagen.
Pharmacokinetics and Pharmacodynamics of Nandrolone Esters in Oil Vehicle: Effects of Ester, Injection Site and Injection Volume
http://jpet.aspetjournals.org/content/281/1/93.full
---------- Toegevoegd om 20:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:40 ----------
Comparative pharmacokinetics of testosterone enanthate and testosterone cyclohexanecarboxylate as assessed by serum and salivary testosterone levels in normal men.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6434435
Hier spreken ze van een daling naar minimum testosteron waarde na 9 dagen voor testosteron enanthaat. Dit wel bij standaard doseringen.
A pharmacokinetic study of injectable testosterone undecanoate in hypogonadal men.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9876028
Maar zoals we kunnen zien bij hogere dosissen van testosteron undecaonaat zien we bij 500mg normale waardes gedurende 7 weken. Dus 49 dagen. Dit terwijl undecaonaat maar 16dagen actief zou zijn. Halfwaardetijd is dan weer 8 dagen, wat wel kan kloppen gezien de dosering en waardes.
Bij testosteron enathaat zou dit dus 9-10 dagen zijn. Maar onderzoekers passen hun dosering dan wel weer aan zodat ze binnen die grenzen blijven.
Dus de vraag is inderdaad of een hogere dosering van testosteron enathaat langer dan 10-14 dagen werkzaam zijn. Ga ik nog eens even nazien.
Maar het kan dus wel eens kloppen wat je zegt. En die active life's (benaming klopt dan ook niet) tellen alleen maar voor doseringen tussen 100-150mg.