Fitness Seller

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.621
En wat als ik test 250 aanhoudt en primo verhoog naar pakweg 400?
Kan ik dan ook het teveel aan oestrogeen tegenhouden?

• #1.623
ok, ik start volgende wk op 250 test en 200 primo en bekijk het even...

Kan dan alsnog test verlagen en primo verhogen!

---------- Toegevoegd om 22:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:03 ----------

Btw vorige week bloed getest: test 12,08nmol, vrije test 71 wat toch aan de lage kant is...

• #1.625
Valt vrij goed mee. Wss door een vitamine D tekort nu.

Klopt, ook een vit.D tekort vastgesteld in mijn bloed...

Zou dit dan de enige factor zijn, buiten mijn leeftijd?
Waardes zijn toch aan de lage kant en vrij testeron volgens mijn arts zelfs net onder de grenswaarden...

Verder nog een vraagje, om tijdens mijn kuurtje (6wk testE 250 + primo 200) in VVM te zakken (nu 22%) en
toch genoeg extra spiermassa te winnen moet ik dan best mijn koolhydraatinname laten zakken of enkel de
vetten? Eiwitten ga ik alvast hoog genoeg inzetten!

Verder ga ik proberen een logje bij te houden zodat je mijn resultaat ook kan meenemen in je statistieken ;-)

• #1.627

Waardes zijn toch aan de lage kant en vrij testeron volgens mijn arts zelfs net onder de grenswaarden...

Verder nog een vraagje, om tijdens mijn kuurtje (6wk testE 250 + primo 200) in VVM te zakken (nu 22%) en
toch genoeg extra spiermassa te winnen moet ik dan best mijn koolhydraatinname laten zakken of enkel de

Verder ga ik proberen een logje bij te houden zodat je mijn resultaat ook kan meenemen in je statistieken ;-)

Jazeker. Dus vitamine D beginnen innemen en test zal weer stijgen. In de zomer natuurlijk meer omdat sterk licht voor hoger testosteron zorgt (melatonine wordt zo sterker onderdrukt).

Raad daarom 5000iu/dag aan en je bloedwaardes na paar weken nog eens testen.

Gewoon meer cardio is voldoende ;). Lager in kcal en koolydraten gaat je spierwinst beperken.

Thx 4 the information,

Vit D ben ik reeds gestart maar op 1000IU, ga ik dus verhogen!

Cardio heb ik altijd verwaarloosd omdat ik een ecto ben/was ;-) maar heb ik de laatste weken serieus opgevoerd, met het komende kuurtje in gedachten... VVM zakt natuurlijk niet zo snel...

Ok, ik hou me aan de kcal maar ga als ik on ben mijn cardio alsnog verhogen!

Wanneer ga je beginnen met het kuurtje? Hopelijk zit je dan al lager in vet%? ;)

Wanneer ga je beginnen met het kuurtje? Hopelijk zit je dan al lager in vet%? ;)

Start volgende wk!

Ben te laat met cardio begonnen (3mnd) om mijn vet% nog te doen zakken, bovendien ben ik misleid door
De vetpercentage-meter in de gym (electronisch), gaf steeds rond de 12a13% aan!!!
Dus ik dacht dat zit goed maar heb me bij een sportarts laten meten en die blijft om en bij de 20a22%

Had nooit gedacht dat er zo'n gigantisch verschil op zat... :-(

Start volgende wk!

Ben te laat met cardio begonnen (3mnd) om mijn vet% nog te doen zakken, bovendien ben ik misleid door
De vetpercentage-meter in de gym (electronisch), gaf steeds rond de 12a13% aan!!!
Dus ik dacht dat zit goed maar heb me bij een sportarts laten meten en die blijft om en bij de 20a22%

Dan zou ik je kuurtje nog even uitstellen aangezien je bij een hoger vet% een hoger risico loopt op gynaecomastie, vanwege een hogere omzetting naar oestrogeen. Je moet het zelf weten maar ik zou dat hogere risico niet willen lopen.

vind wel dat je ook gewoon in de spiegel moet kijken. als het apparaat gad gezegd dat je 5% was had je dat ook meteen geloofd?

Start volgende wk!

Sommige staan shredded en zegt die 20%

• #1.634
Start volgende wk!

Alleen met een huidplooimeter kan je een correcte vetmeting doen. 20-22% is al vrij dik. En via elektronische meting (weegschaal en dokter) kan er wel eens wat procenten naast zitten.

Huidplooimeter kan er ook prima enkele procenten naast zitten.

Ik heb maar de laatste posts gelezen en vraag mij af of je niet een paar maanden beter kan wachten met je kuur en eens zien of je binnen 3 maanden een betere testosteronwaarde hebt door een tijdje een goeie dosis (5000 tot 10000 iu per dag) vit D te nemen. Zo weet je tenminste of het klopt dat je testosteronwaarde daardoor stijgt en die niet optimaal was door je vit D tekort. Daarna kan je nog altijd kuren. Misschien vind je het zelf misschien niet nodig omng te kuren als je door je vit D suppletie meer testosteron in je lichaam hebt.

Dan zou ik je kuurtje nog even uitstellen aangezien je bij een hoger vet% een hoger risico loopt op gynaecomastie, vanwege een hogere omzetting naar oestrogeen. Je moet het zelf weten maar ik zou dat hogere risico niet willen lopen.

Kan ik de hogere omzetting naar oestrogeen niet beperken door hoog in eiwitten te gaan en koolhydraten en vetten iets lager te houden? Ik wil namelijk geen 7-8kg winnen maar eerder 2-3kg met evt 1a2kg vetverlies...

Ik weet het, is geen enorme winst die ik in gedachten heb maar optisch gaat dit toch meer lijken!
Je mag niet enkel op de weegschaal afgaan...

En zonder AAS cutten is voor mezelf geen optie daar ik van nature ecto ben en aldus heel wat VVM zal verliezen... Been there done that...

---------- Toegevoegd om 21:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:41 ----------

vind wel dat je ook gewoon in de spiegel moet kijken. als het apparaat gad gezegd dat je 5% was had je dat ook meteen geloofd?

Neen zeker niet maar dacht eerder aan +- 15a16%

---------- Toegevoegd om 21:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:42 ----------

Sommige staan shredded en zegt die 20%

Het is me nu ook wel duidelijk dat deze toestelletjes waardeloos zijn!

---------- Toegevoegd om 21:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:43 ----------

Alleen met een huidplooimeter kan je een correcte vetmeting doen. 20-22% is al vrij dik. En via elektronische meting (weegschaal en dokter) kan er wel eens wat procenten naast zitten.

22% kan ik echt moeilijk geloven, denk eerder ergens rond 18a19, dik ben ik ZEKER niet... Juist een beetje buikvet door de leeftijd denk ik ;-)

---------- Toegevoegd om 21:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:45 ----------

Vrees ik ook... Een verschil van 10-11% met de Omron-meter (geloof ik) is toch wel erg veel...

---------- Toegevoegd om 21:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:46 ----------

Ik heb maar de laatste posts gelezen en vraag mij af of je niet een paar maanden beter kan wachten met je kuur en eens zien of je binnen 3 maanden een betere testosteronwaarde hebt door een tijdje een goeie dosis (5000 tot 10000 iu per dag) vit D te nemen. Zo weet je tenminste of het klopt dat je testosteronwaarde daardoor stijgt en die niet optimaal was door je vit D tekort. Daarna kan je nog altijd kuren. Misschien vind je het zelf misschien niet nodig omng te kuren als je door je vit D suppletie meer testosteron in je lichaam hebt.

Begrijp je reactie, heb echter mijn kuurtje volledig gepland ivm vakantie in mei en heb er ook heel lang over getwijfeld en research gedaan, kogel is door de kerk...

VitD ga ik wel in het oog houden enige tijd na mijn kuurtje en bekijken wat dit al dan niet kan betekenen voor mijn natuurlijke test-gehalte

• #1.638

Hang de huidplooimeter en methode af. Hebben eens getest bij een man die een onderwatermeting had laten doen en zaten er maar 1% naast bij een 4 puntsmeting.

Maar bij lagere vetpercentages kan dit sterker variëren. Bij een verkeerde meting en/of berekening kan je er ook wat procenten naast zitten natuurlijk.

Hi Cools,

Prachtige topic; heel veel aan gehad. Ook dank aan alle mensen die de vragen stellen want veel van deze vragen had ik zelf ook. Echter kon ik iets niet vinden in deze topic. (is erg groot)

Ik ga dus ook met jouw kuur beginnen:
1-6: test e 250mg EW
1-6: primo 200mg EW
8-9: clomid 50 ED (10 dagen)

12 weken off

Echter heb ik Nolvadex en geen Clomid. Hoeveel en hoe lang moet ik van deze nemen ipv Clomid?
>>> net gevonden; wellicht ook handig voor anderen: 10 dagen 10mg nolvadex

En is dit gewoon 1x per week beiden prikken?
>>> ja 1x prikken in de week

Verder lees ik ook over maca; wanneer zou je deze moeten nemen?
>>> elke dag 1500mg RED maca

ps.
is er nergens een opsomming waar dit allemaal in staat?
>>> zelf dus gemaakt :)

dank&grt!

Laatst bewerkt:
  • #1.640
Dit is 1x per week beiden prikken idd.

Nolva op 10mg/dag voor 10 dagen.

Maca tijdens en in de nakuur.

En er is nergens een opsomming voorlopig ;) Komt er misschien nog.

Terug
Naar boven