Fitness Seller

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.781
Cools weet je oa ook veel af over ververlies in combi van AAS en t3 etc?

Ja toch redelijk wat. Wat wil je weten?

---------- Toegevoegd om 01:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:58 ----------

Cools wat is jouw mening over HGH gebruik voor korte periodes (bv. 5 iu ed voor 6 weken)

igf-1 verhoging is vanaf de eerste injectie aanwezig bij hgh gebruik. Dus zeker bruikbaar voor korte periodes.

Maar raad het nooit aan zonder aas (testosteron dan) gezien de vervrouwelijkende eigenschappen (verhoging prolactine enz..).

Zeer interessant topic, heb het grotendeels doorgespit dit weekeinde, maar kon geen antwoord op mijn vragen vinden:

1) Wat doet Cools kuurtje qua kracht? Voor mij is een periode van extra kracht een van de aantrekkelijkste aspecten van een kuur, maar als deze natty het goed begrijpt, merk je meestal pas iets na 3-4 weken, dus heb je ook "maar" 3-4 weken om ervan te genieten - als je überhaupt een krachtwinst ziet natuurlijk.

2) Kun je de dosering na een x aantal weken niet wat opkrikken om toch 8 of 10 weken duurzaam te gainen? Bv. vanaf week 4 de primo omhoog. (Misschien is hcg dan wel aan te raden?)

• #1.783
Zeer interessant topic, heb het grotendeels doorgespit dit weekeinde, maar kon geen antwoord op mijn vragen vinden:

1) Wat doet Cools kuurtje qua kracht? Voor mij is een periode van extra kracht een van de aantrekkelijkste aspecten van een kuur, maar als deze natty het goed begrijpt, merk je meestal pas iets na 3-4 weken, dus heb je ook "maar" 3-4 weken om ervan te genieten - als je überhaupt een krachtwinst ziet natuurlijk.

2) Kun je de dosering na een x aantal weken niet wat opkrikken om toch 8 of 10 weken duurzaam te gainen? Bv. vanaf week 4 de primo omhoog. (Misschien is hcg dan wel aan te raden?)

Krachtvooruitgang is heel goed. Dit merk je al na een week. Na 3 a 4 weken is de spiergroei groot genoeg om een merkbaar verschil in kracht en massa te zien.

Verhoogde spiergroei is er vanaf dag 1.

Hey cools,

Een maat van me wilt je korte kuur uitproberen met test en primo omdat hij telkens slecht hersteld en een kwart of minder maar overhoudt van een kuur(hij heeft bloedtesten gedaan)

Hij heeft alleen test prop ipv test E en wilt deze 7 weken runnen, wel op de dosering vergelijkbaar met 250mg test E. Na 7 weken een weekje wachten tot alles uit systeem is en eind week 8 beginnen met clomid 2 weken lang. Maakt het gebruik van een andere ester in dit geval veel uit?

Verder wilt hij 3ui hgh ernaast runnen 10 weken lang, heeft dit meerwaarde en kan dit kwaad?

Hi Cools, wat vind je van de Sarm Ostarine in de PCT of als stand alone cycle? Hoort wellicht niet in dit topic thuis omdat een Sarm geen AAS is maar in de UK en US is het ondertussen een vast ingrediënt in de PCT aan het worden omdat je gewoon door blijft gainen tijdens je PCT ipv zit in te leveren.

Ik wil er binnenkort een stand alone cycle mee gaan doen, ik heb er al veel over gelezen maar jouw mening stel ik altijd zeer op prijs!

• #1.786
Een sarm is geen aas maar heeft soms wel androgene bijwerkingen en kan de lever belasten.

Het onderdrukt test ook. Ze staan nog niet zo ver om een te vinden die deze dingen niet doet. Dit komt door de structuur van de stof.

Geen goed idee in je pct dus.

---------- Toegevoegd om 22:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:00 ----------

Hey cools,

Een maat van me wilt je korte kuur uitproberen met test en primo omdat hij telkens slecht hersteld en een kwart of minder maar overhoudt van een kuur(hij heeft bloedtesten gedaan)

Hij heeft alleen test prop ipv test E en wilt deze 7 weken runnen, wel op de dosering vergelijkbaar met 250mg test E. Na 7 weken een weekje wachten tot alles uit systeem is en eind week 8 beginnen met clomid 2 weken lang. Maakt het gebruik van een andere ester in dit geval veel uit?

Verder wilt hij 3ui hgh ernaast runnen 10 weken lang, heeft dit meerwaarde en kan dit kwaad?

Test prop is 6 weken zeker voldoende. Gebruik van korte ester zorgt in principe voor nog een kortere werking. Dus snellere spiergroei, maar snellere stop.

Hgh heeft een kleine meerwaarde op vetverbranding, maar zou dan 1,5iu gebruiken en langer doortrekken.

Een sarm is geen aas maar heeft soms wel androgene bijwerkingen en kan de lever belasten.

Het onderdrukt test ook. Ze staan nog niet zo ver om een te vinden die deze dingen niet doet. Dit komt door de structuur van de stof.

Geen goed idee in je pct dus.

---------- Toegevoegd om 22:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:00 ----------

Test prop is 6 weken zeker voldoende. Gebruik van korte ester zorgt in principe voor nog een kortere werking. Dus snellere spiergroei, maar snellere stop.

Hgh heeft een kleine meerwaarde op vetverbranding, maar zou dan 1,5iu gebruiken en langer doortrekken.

Klopt dacht ik eerst ook want dat klinkt erg tegenstrijdig om iets onderdrukkends tijdens je PCT te nemen, maar de PCT dosis is wat lager, 10mg a 15mg per dag, dat onderdrukt wel iets maar de nolva is zoveel sterker dat je toch net zo goed herstelt tijdens de PCT als anders, aldus de US forums. Zit wat in maar vraag me niet om onderzoeken te posten:)

• #1.788
Klopt dacht ik eerst ook want dat klinkt erg tegenstrijdig om iets onderdrukkends tijdens je PCT te nemen, maar de PCT dosis is wat lager, 10mg a 15mg per dag, dat onderdrukt wel iets maar de nolva is zoveel sterker dat je toch net zo goed herstelt tijdens de PCT als anders, aldus de US forums. Zit wat in maar vraag me niet om onderzoeken te posten:)

Het is in principe mogelijk als de onderdrukking via de androgeenreceptor niet te hoog is.

Cools, zit in de 5e week van mijn kuur test 250, primo 400 ew, hcg 2x 500 iu ew. Gaat top, 4 kg+ vet percentage hetzelfde alleen al vanaf week 3 aan de aromasin. Geen gyno vorming wel pijnlijke borstklieren dus ben nu gestopt met de hcg kijken wat dit voor me gaat doen want ben bang dat ik het daar van krijg?

Cools, zit in de 5e week van mijn kuur test 250, primo 400 ew, hcg 2x 500 iu ew. Gaat top, 4 kg+ vet percentage hetzelfde alleen al vanaf week 3 aan de aromasin. Geen gyno vorming wel pijnlijke borstklieren dus ben nu gestopt met de hcg kijken wat dit voor me gaat doen want ben bang dat ik het daar van krijg?

Ik snap de stop van hcg niet zo goed.
Waarom aromasin in week 3 als er geen sprake is van gyno?
had zelf door gegaan met de hcg en als er wel sprake is van gyno aan de nolva gegaan.
Misschien heb ik iets gemist in het topic ???
En denkt Cools er heel anders over.:p

• #1.791

Hcg kan aromatase verhogen en dus oestrogeen. Maar aromasin tijdens de kuur is onnodig. Gewoon je test verlagen, gezien je hcg gebruikt heb je ook een hoger eigen test tijdens de kuur.

Ik snap de stop van hcg niet zo goed.
Waarom aromasin in week 3 als er geen sprake is van gyno?
had zelf door gegaan met de hcg en als er wel sprake is van gyno aan de nolva gegaan.
Misschien heb ik iets gemist in het topic ???
En denkt Cools er heel anders over.:p

Voelde dat het zich begon te ontwikkelen, pijnlijke klieren. daarom aromasin. De pijn hield aan dus heb het nu geprobeerd door mijn hcg weg te laten of dit minder werd. Begint nu te beteren heb ik het idee.

Cools, kan mijn test verlagen, zal dan naar zon 150 moeten gaan denk ik want ben er heel gevoelig voor. Wel mijn hcg weer oppakken of ook beter weglaten vanwege die aromasatie?

• #1.793
Voelde dat het zich begon te ontwikkelen, pijnlijke klieren. daarom aromasin. De pijn hield aan dus heb het nu geprobeerd door mijn hcg weg te laten of dit minder werd. Begint nu te beteren heb ik het idee.

Cools, kan mijn test verlagen, zal dan naar zon 150 moeten gaan denk ik want ben er heel gevoelig voor. Wel mijn hcg weer oppakken of ook beter weglaten vanwege die aromasatie?

Normaal gezien moet je test verlagen voldoende zijn. Hcg kan je terug een weekje proberen icm de lagere test, maar als je terug gevoeliger wordt ermee stoppen.

Cools. Stel dat iemand toch aromasin of arimidex wilt gebruiken tijdens zijn kuur. Welke heeft jouw voorkeur en onder welke dosis (bij bvb 500mg test-e 10weeks cycle)?

• #1.795
Cools. Stel dat iemand toch aromasin of arimidex wilt gebruiken tijdens zijn kuur. Welke heeft jouw voorkeur en onder welke dosis (bij bvb 500mg test-e 10weeks cycle)?

Aromasin, zeer lichte dosis. Maar zie het nut er niet van in. Kan je beter combineren met primo en je test verlagen indien nodig. Dit gezien een deel van de anabole effecten van test te maken hebben met zijn omzetting naar oestrogeen.

Misschien beetje een beginners vraag maar lees me steeds verder in. Maken de middelen waar je je kuur mee gaat stacken uit met je doel, of kan je in princiepen cutten/bulken op dezelfde kuur.
In het kort, is bijv een bepaalde soort AAS (test/tren/mast/etc) beter om te cutten of beter om te bulken?

@cools

Ik heb ook wel een vraag voor je: wanneer verlies de gewonnen massa met deze kuur.

Een toelichting op de vraag:

Ik heb ook je kuurtje geprobeerd als eerste keer in me leven. Voordat ik eraan begon ben ik eerst flink gaan cutten van 15% naar circa 10%vet. Ik woog 82 kg toen ik de cut starte, mijn lengte 1'78 m. Train al ruim 12 jaar maar nooit serieuz op voeding gelet. Het laatste jaar wel maar geen significante gains vandaar dat ik es jou kuurtje wilde proberen.

Het resultaat mag er zijn ik ging van 74 naar 82 kg.
De nakuur is nu een week afgelopen hierin ben ik circa 0,5 kg afgevallen, weeg nu dus nog 81,5 kg
Ben wel direct na de kuur gestart met creatine....dus er zal nog een gedeelte vocht zijn.
Ik sta nog steed op circa 10% vet.

Deze vraag op de gym ook aan meerdere mensen gesteld maar het ligt er natuurlijk aan wat je gebruik en hoelang je gebruikt. Je krijgt dus verschillende antwoorden.

Jij hebt aardig wat ervaring met dit kuurtje dus jij zou me een goed antwoord moeten kunnen geven.

Over 3 maanden zal ik nog een update geven hoe ik er dan bij sta.

• #1.798
Normaal binnen de 3maanden verlies je vrijwel al het vocht opgebouwd tijdens de kuur. Verlies van spiermassa na een kuur ligt aan voeding, training en vooral hormonaal herstel.

En natuurlijk wat je uiteindelijk overhoud zonder aas hangt van al deze factoren af.

@cools

Dat het van het hormonaalherstel afhangt snap ik ook wel.
Maar je claimt deze kuur al tig keer te hebben toegepast op verschillende mensen. Dan weet je toch ook wel hoeveel deze mensen terug vielen naar enkele maanden?

Wel de mensen die gewoon goed blijven eten en trainen uiteraard.

• #1.800
@cools

Dat het van het hormonaalherstel afhangt snap ik ook wel.
Maar je claimt deze kuur al tig keer te hebben toegepast op verschillende mensen. Dan weet je toch ook wel hoeveel deze mensen terug vielen naar enkele maanden?

Wel de mensen die gewoon goed blijven eten en trainen uiteraard.

Meeste begonnen terug met kuren na 3 a 4 maanden. Dus hard to say. Dit hangt ook af van hoe ver ze boven hun natuurlijke grens zijn gegaan met het kuren. Alhoewel die grens met kuren verlegd wordt.

En dan hangt het je nog eens af van mogelijke schade aan het lichaam waarbij natuurlijke hormoongehaltes lager kunnen komen te liggen voor je kuurde. Minder werkende organen kunnen ook ervoor zorgen dat spiermassa moeilijker te behouden is.

Dus los van voeding en training zijn er teveel factoren die bepalen hoeveel men nadien kan behouden. Ik heb ook te weinig mensen persoonlijk opgevolgd met deze kuur om dit duidelijk te zeggen.

Maar gezien de lagere doseringen en lengte is herstel en mogelijke schade miniem. Dit zou er op termijn voor zorgen dat je meer kan behouden., vrij zeker.

Hoe minder vocht je opbouwt tijdens een kuur geeft ook weer minder massaverlies na je kuur ;) Fout die velen maken en dusdanig minder echte winst hebben dan eerst gedacht door kilo's aan vocht te verliezen.

Bij deze kuur is er ongeveer 2 kilo aan vocht dat je opbouwt. Bij zwaardere kuren met meer aromatisatie kan dit 3 tot 6kg zijn afhankelijk van de middelen dus.

Gemiddelde 'echte' spierwinst is 3kg bij mijn kuur. En hier moet je dus naar zien. Wat je overhoud na een kuur ligt zoals bij alle kuren aan alle bovenstaande factoren. Gezien deze factoren heb je dus meer kans meer over te houden na deze kuur.

Maar jij hebt dus mijn kuur gedaan en een winst van 8kg in massa? Neem daar 2 tot 3kg vocht vanaf komt op 5 a 6kg spierwinst. Dat is een vrij goede prestatie, wat mogelijk is bij sommigen als eerste kuur.

Reken er maar op dat je minimum 5kg zal behouden. Gezien het snelle herstel en minimale belasting op het lichaam zal je bij een goede voeding en training meer kunnen behouden dus dan een ander.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven