Fitness Seller

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Gast, juice jij uberhaupt? 3 kg behouden op een kort kuurtje op lage dosering zonder bijwerkingen lijkt me zeer netjes.

Je kan ook een gram test zetten en 10 kg winnen en vervolgens de helft weer verliezen aan vocht en vvm-verlies door zwaarder herstel terwijl je bloeddruk skyhigh kan komen door de bloat, je rug vol acne en je met enige pech nog gyno kan ontwikkelen ook. (natuurlijk overdreven maar je snapt mijn punt)

Kies jij maar.
Met een gram test ga je veel meer overhouden dan 6 weken 250 test 200 primo. Als je er 5 kg aan overhoudt, dan zit je op zo'n niveau dat je ook zeker geen 3 kg meer uit 250 test 200 primo haalt.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.823
Met een gram test ga je veel meer overhouden dan 6 weken 250 test 200 primo. Als je er 5 kg aan overhoudt, dan zit je op zo'n niveau dat je ook zeker geen 3 kg meer uit 250 test 200 primo haalt.

Dat niveau waar je over spreekt is dan ook niet voor deze kuur natuurlijk. En dan zit je ook met hgh, slin en peptides bv.

Maar het is simpel, niet tevreden met de resultaten na een tijdje, dan kan je altijd langer of meer. Denk dat het daar vooral om gaat dat je zelf tevreden bent met de resultaten.

En vrijwel geen bijwerkingen tijdens de kuur en op termijn heeft ook zijn voordelen. Snel herstel en uiteindelijk zonder test verder gaan als je ooit wilt stoppen met kuren is ook altijd mooi meegenomen.

Het is maar wat je wilt.

Laatst bewerkt:
Dat niveau waar je over spreekt is dan ook niet voor deze kuur natuurlijk. En dan zit je ook met hgh, slin en peptides bv.

Maar het is simpel, niet tevreden met de resultaten na een tijdje, dan kan je altijd langer of meer. Denk dat het daar vooral om gaat dat je zelf tevreden bent met de resultaten.

En vrijwel geen bijwerkingen tijdens de kuur en op termijn heeft ook zijn voordelen. Snel herstel en uiteindelijk zonder test verder gaan als je ooit wilt stoppen met kuren is ook altijd mooi meegenomen.

Het is maar wat je wilt.

Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn☺

Iedereen op elke fora spreekt als eerst kuur dat je het beste 500 TestE voor 10 weken kunt gaan doen. Daar moet toch dan wel iets van waarheid inzitten? of is het allemaal napraten? zelfs de guru;s prefereren dat.

Stel dat je omdat het de keerste keer zou zijn de test/Primo 250/200 2 weken zou doortrekken om extra winst te verkrijgen (eerste keer reageer je het beste)

Zou me dat veel extra kunnen opleveren?

Jij snapt 'm. Als beginner die natty nog zat zou kunnen gainen kan 250/200 test/primo wss wel een topkuur lijken. Ik gok dat als ik 'm zou pakken er niet veel gebeurd, laat staan als jongens als RobS/Bartels zo'n kuur zouden doen.

Mannen,

Op advies van Cools volgende kuur gedaan de afgelopen 6 weken.
- test E 250 mg ew.
- Anavar 20 mg ed.

over 4 dagen begint nakuur met nolva
gestart op 78 kg bij 1,70 met vp 11.
Zit nu na 6e week op 87kg bij 12%.
Sides: sneller zweten, enorme pomp onderrug, en erg geil.
postieve effecten: gainz,kracht,pomp,lekker gevoel.

ga nu eerst 2 a 3 maanden off om te zien wat er van over blijft doel is om in de off periode vp te gaan verlagen voor de volgende kuur.
Dan zal ik een soortgelijke kuur gaan proberen met test e 250/prim0 200 mg voor weer 6 weken.
ben benieuwd naar de netto winst over 2 maanden.
vooralsnog ben ik erg te spreken over deze manier van kuren.
helemaal geen vervelende sides en knallen als een beest!

Jij snapt 'm. Als beginner die natty nog zat zou kunnen gainen kan 250/200 test/primo wss wel een topkuur lijken. Ik gok dat als ik 'm zou pakken er niet veel gebeurd, laat staan als jongens als RobS/Bartels zo'n kuur zouden doen.

Als bridge misschien.

Mannen,

Op advies van Cools volgende kuur gedaan de afgelopen 6 weken.
- test E 250 mg ew.
- Anavar 20 mg ed.

over 4 dagen begint nakuur met nolva
gestart op 78 kg bij 1,70 met vp 11.
Zit nu na 6e week op 87kg bij 12%.
Sides: sneller zweten, enorme pomp onderrug, en erg geil.
postieve effecten: gainz,kracht,pomp,lekker gevoel.

ga nu eerst 2 a 3 maanden off om te zien wat er van over blijft doel is om in de off periode vp te gaan verlagen voor de volgende kuur.
Dan zal ik een soortgelijke kuur gaan proberen met test e 250/prim0 200 mg voor weer 6 weken.
ben benieuwd naar de netto winst over 2 maanden.
vooralsnog ben ik erg te spreken over deze manier van kuren.
helemaal geen vervelende sides en knallen als een beest!

Je kunt 3 maanden na je pct pas echt zien wat je vastgehouden hebt, nadat de clomid is uitgewerkt, je systeem weer herstart is. ben idd benieuwd wat er nog aan is blijven zitten:)

Als je het zonder test zet is het inderdaad een meidendosering ;)

Resultaten zijn gemiddeld 3kg aan pure spierwinst. Dus paar maanden na de nakuur als al het vocht weg is. Resultaten spreken voor zich op 6weken.

Primo heeft niet meer bijwerkingen dan test, minder zelfs doordat het niet omzet naar oestrogeen. Daarom is de combinatie beter dan test only.

---------- Toegevoegd om 12:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:02 ----------

Dat is hetgene dat ik vooral bedoelde inderdaad. De hechting aan het aromatase enzym is bijzaak bij deze en een gewoon een theorie, maar niet van toepassing bij deze dosering.

Het gaat dus om de androgeen-oestrogeen verhouding,

Toch blijft het een leuke vraag: Hoe komt het dan dat een compound zoals mast zijn werking doet? Ik heb het dan met name over de hardheid die het middel geeft aan je fysiek, en de doeltreffendheid van het middel in een cut.

• #1.830
Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn

Iedereen op elke fora spreekt als eerst kuur dat je het beste 500 TestE voor 10 weken kunt gaan doen. Daar moet toch dan wel iets van waarheid inzitten? of is het allemaal napraten? zelfs de guru;s prefereren dat.

Stel dat je omdat het de keerste keer zou zijn de test/Primo 250/200 2 weken zou doortrekken om extra winst te verkrijgen (eerste keer reageer je het beste)

Zou me dat veel extra kunnen opleveren?

Iedereen raad 500mg test aan omdat dit het eenvoudigste is. Gewoon 2ml elke week erin voor 10 weken en klaar. En meeste in het begin zijn nog niet zo gevoelig aan oestrogeen, maar na een paar kuurtjes verhoogt deze gevoeligheid meestal door actiever aromatase enzym en gevoeligere receptoren waarschijnlijk.

Er zit dus geen extra redenatie buiten eenvoudig en dat je dan kan zien hoe je op 1 stof reageert. Maar slaagt nergens op gezien dit de 2de kuur al veranderd.

Er zijn ook voldoende mensen die de kuren nadien even goed reageren. En het is niet telkens zoveel mogelijk uit een kuur halen. Zelfs met kuren moet je geduld hebben en het als toevoeging zien. Niet als vervanging dus.

Dus langzaam (veel sneller als niet kuren natuurlijk.) naar je doel toe werken.

• Like
Waarderingen: Apv
Iedereen raad 500mg test aan omdat dit het eenvoudigste is. Gewoon 2ml elke week erin voor 10 weken en klaar. En meeste in het begin zijn nog niet zo gevoelig aan oestrogeen, maar na een paar kuurtjes verhoogt deze gevoeligheid meestal door actiever aromatase enzym en gevoeligere receptoren waarschijnlijk.

Er zit dus geen extra redenatie buiten eenvoudig en dat je dan kan zien hoe je op 1 stof reageert. Maar slaagt nergens op gezien dit de 2de kuur al veranderd.

Er zijn ook voldoende mensen die de kuren nadien even goed reageren. En het is niet telkens zoveel mogelijk uit een kuur halen. Zelfs met kuren moet je geduld hebben en het als toevoeging zien. Niet als vervanging dus.

Bron ???

• #1.832
Je kunt 3 maanden na je pct pas echt zien wat je vastgehouden hebt, nadat de clomid is uitgewerkt, je systeem weer herstart is. ben idd benieuwd wat er nog aan is blijven zitten:)

Er zal altijd meer blijven zitten dan bij een zware kuur. Dit gezien er minder opbouw van vocht is en het herstel vele malen sneller gaat.

---------- Toegevoegd om 13:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:45 ----------

Toch blijft het een leuke vraag: Hoe komt het dan dat een compound zoals mast zijn werking doet? Ik heb het dan met name over de hardheid die het middel geeft aan je fysiek, en de doeltreffendheid van het middel in een cut.

Die hardheid bereik je met vrijwel alle niet aromatiserende middelen. Dus primo, gezien dit anaboler is dan mast.

---------- Toegevoegd om 13:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:46 ----------

Probeer het en je weet zeker ;) Na 6 weken kan je nog verhogen.

---------- Toegevoegd om 13:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:47 ----------

Even opzoeken ;) Is lang geleden.

Hier al het effect van bepaalde AI's en serms op de oestrogeenreceptoren.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19528477

http://www.google.com/url?sa=t&rct=...rXgKgG&usg=AFQjCNECxbz9n9MVqCvc1KtjEgQBPf3TBg

Mogelijk effect van aas op het aromatase enzym.
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0006899398001486

Ik heb nog een stuk meer onderzoek hierover, maar dat moet ik allemaal terug even opzoeken. Natuurlijk kunnen we dan discussieren over of dit zich terug volledig hersteld. Ik denk dat dit tijd nodig heeft (maar dan men tussen kuren in laat) en dat op een punt er permanente veranderingen zijn.

Men ziet dit duidelijk ook terug bij mensen die kuren dat de gevoeligheid aan oestrogeen verhoogt. Vooral sneller krimpen van de teelballen dan voordien.

Een verandering van het aromatase enzym en oestrogeenreceptor is dan ook een logisch iets voor het lichaam. Bij het gebruik van anti-oestrogenen bv. gaat het lichaam dit doen om de tekorten van oestrogeen op te vangen. Aromatase activiteit verhogen om de hoeveelheid te verhogen en receptor gevoeligheid voor meer effect met minder.

Bij het gebruik van aas ligt dit aan meerdere factoren. Aromatase gaat verhogen bij het gebruik van testosteron om de grotere hoeveelheid te verwerken. Oestrogeen receptor gevoeligheid zou dan moeten verminderen bij een hogere hoeveelheid oestrogeen wel. Maar dan zit je nog met een hogere activiteit op de androgeenreceptor wat de activiteit van de oestrogeenreceptor weer kan verhogen.

Permanente verandering is in bepaalde mate dan ook heel goed mogelijk. We zien trouwens de effecten van bepaalde middelen op aromatase ook terug bij hcg bv.

Daarom is de androgeen-oestrogeen ratio zo belangrijk. Net zoals de juiste keuze van anti-oestrogenen na de kuur.

Laatst bewerkt:

Oke.
Maar zou je 8 weken ipv 6 weken ook significant merken? ook qua herstel?
Het blijft een licht kuurtje dus mij lijkt 2 weken langer niet zo'n issue?

ook hcg erbij?

• #1.834
Oke.
Maar zou je 8 weken ipv 6 weken ook significant merken? ook qua herstel?
Het blijft een licht kuurtje dus mij lijkt 2 weken langer niet zo'n issue?

ook hcg erbij?

Na 4 weken ongeveer, afhankelijk van dosering en middelen, is er pas sprake van volledige onderdrukking van eigen test. Dus nog eens 4 weken langer ipv 2 kan het herstel wat moeilijker maker. Zeker gezien de middelen nog eens gemiddeld 10 dagen doorwerken en dus onderdrukken.

Na 6 weken is de opbouw van het hormoon myostatine zo hoog ook dat spiergroei max 5 procent is van de dagen voordien. Na 8 weken is dit ongeveer 1 procent.

In eigen testen gaf 8 weken dus toch een moeilijker herstel en moest men iets langer clomid nemen. Ook gaf die 2 weken extra geen significante spierwinst.

Hcg is een mogelijkheid, maar bij deze kuur in principe niet nodig. Bij hogere doseringen en langer raad ik het wel aan. Ook als men gevoeliger is aan de onderdrukking (snellere krimping teelballen) is het aan te raden. 750iu om de 4 dagen is voldoende dan.

Na 4 weken ongeveer, afhankelijk van dosering en middelen, is er pas sprake van volledige onderdrukking van eigen test. Dus nog eens 4 weken langer ipv 2 kan het herstel wat moeilijker maker. Zeker gezien de middelen nog eens gemiddeld 10 dagen doorwerken en dus onderdrukken.

Na 6 weken is de opbouw van het hormoon myostatine zo hoog ook dat spiergroei max 5 procent is van de dagen voordien. Na 8 weken is dit ongeveer 1 procent.

In eigen testen gaf 8 weken dus toch een moeilijker herstel en moest men iets langer clomid nemen. Ook gaf die 2 weken extra geen significante spierwinst.

Hcg is een mogelijkheid, maar bij deze kuur in principe niet nodig. Bij hogere doseringen en langer raad ik het wel aan. Ook als men gevoeliger is aan de onderdrukking (snellere krimping teelballen) is het aan te raden. 750iu om de 4 dagen is voldoende dan.
Testoflesje had een keer zijn myostatine laten testen, waaruit bleek dat die niet verhoogd was. Ook Big Cat zegt dit over myostatine:

Het overgrote deel van de informatie toont aan dat test de myostatine doet dalen, en hoewel er ook studies zijn die het omgekeerde beweren (Lakshman KM et al., 2009) moeten ze ook daar concluderen dat "Myostatin levels were not significantly associated with lean body mass in either young or older men." Dat blijkt overigens ook uit initiele tests met myostatine blokkers die heel sterk tegenvielen.

Het al dan niet toenemen of afnemen van gains over tijd is een fabeltje die al lang meegaat, en allerlei oorzaken kreeg toegewezen, maar wezenlijk ontstaan is uit het feit dat wanneer je een cycle aanvat je een initiele groei krijgt door eiwitsynthese, die dan naarvolgens de maximale capaciteit van de spierkernen verzadigd raakt, en dan even vertraagt tot er voldoende nieuwe kernen zijn opgenomen om de spiereiwitsynthese weer maximaal te bevorderen. Met andere woorden, groei is nu eenmaal niet lineair.

Ik snap zijn uitleg alleen niet helemaal :o

GetXXL zegt dit:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/myostatine-expressie-anabole-androgene-steroiden-364415/

Bedankt Cools!:D;)

• #1.837
Testoflesje had een keer zijn myostatine laten testen, waaruit bleek dat die niet verhoogd was. Ook Big Cat zegt dit over myostatine:

Ik snap zijn uitleg alleen niet helemaal :o

GetXXL zegt dit:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/myostatine-expressie-anabole-androgene-steroiden-364415/

De vraag is of testoflesje nog andere dingen gebruikte die invloed hebben op myostatine. Zoals insuline, hgh, igf of bepaalde peptides.

Ook zijn er andere hormonen buiten myostatine die negatief voor de spiergroei zijn. Het lichaam zal altijd werken naar een hormonaal evenwicht en normale spiergroei, het is hierop gewoon gemaakt.

Daarom dat er invloed op enzymen (aromatase), receptoren en hormonen is ter compensatie.

BigCat geeft het in principe zelf dat er op een punt de spiergroei verminderd tijdens een kuur. Hoelang duurt vooraleer je weer sterker gaat groeien is een vraag.

Ik heb zelf vastgesteld dat die optimale groei 6 weken is en dan je dan beter een paar maanden kan stoppen.

Galen geeft aan dat het moeilijk te bepalen is aan de hand van de studies beschikbaar. Het is zo dat er onderzoek is gebeurd op gecastreerde ratten waarbij myostatin terug daalde bij testosteron toediening. Dit is een normale reactie.

Verdere onderzoeken is op jonge muizen die sowieso net als mensen hier anders op reageren. Net zoals bij bejaarden.

Het is leeftijdsafhankelijk en ook geslacht. Pus spreken we hier over muizen in de onderzoeken wat bij mensen wel eens anders kan zijn.

Ik denk dat er eerst een downregulatie van myostatine en mogelijk andere hormonen plaatsvind en na een tijd een upregulatie. Maar er zijn natuurlijk nog andere factoren die effect hebben op eiwitsynthese en spiergroei. Zoals ik zei denk ik dat het menselijk lichaam altijd naar een natuurlijk evenwicht zal streven en hiervoor zal compenseren.

Laatst bewerkt:
Cools je schijft dit:

"In eigen testen gaf 8 weken dus toch een moeilijker herstel en moest men iets langer clomid nemen."

Hoe weet je dat het herstel moeilijker is ? Zijn deze mensen meer terug gevallen dan met 6 weken gebruiken?

En hoe weet je dat deze mensen langer clomid moesten nemen? Ik merk er zelf namelijk geen ruk van die clomid, behalve dat ik er misselijk van wordt.

• #1.839
Cools je schijft dit:

"In eigen testen gaf 8 weken dus toch een moeilijker herstel en moest men iets langer clomid nemen."

Hoe weet je dat het herstel moeilijker is ? Zijn deze mensen meer terug gevallen dan met 6 weken gebruiken?

En hoe weet je dat deze mensen langer clomid moesten nemen? Ik merk er zelf namelijk geen ruk van die clomid, behalve dat ik er misselijk van wordt.

Omdat ik al mensen gehad heb die na 8 weken zelfde dosering en lengte clomid namen en hierdoor moeilijker herstelde.

Dus daarna heb ik langer clomid aangeraden bij 8 weken (14 dagen ipv 10) en dit gaf een goed herstel.

Op hoeveel mg neem jij clomid en hoe lang? Bij hogere dosering dan 50mg kan misselijkheid ontstaan inderdaad.

Ik gebruikte zoals jij zei 50 mg per dag 10 dagen lang.
Ik nam smorgens eentje van 25 mg en in de middag een van 25 mg.

Terug
Naar boven