Didiani
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 14
- Lengte
- 1m98
- Massa
- 105kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat boeit echt vrij weinig als je het maar max. 6 weken neemt.Winstrol f**k ook met je cholesterol dat merk je alleen niet zo snel
Ik vraag me af wat er zo verkeerd is aan winstrol?
Duur kuur 5 weken
30 mg
start kuur 88 kilo 20juli 2014
8 weken later 92,5 kilo
vp start 8,6
vp 2 weken geleden 9,2
winst 4,5 kilo 4 kilo vvm
Geen nakuur gedaan alleen zma en tribilus max gebruikt
Sides: Droge gerichten
Wat is de functie van dat beetje Primo (200mg)? alleen maar zorgen voor een anti oestrogeen effect bij het beetje test? (250 mg)
Primo is toch niet anabool zoals test. je gaat met de primo de anabolische waarde van test verlagen omdat primo ervoor zorgt dat er minder oestrogeen activiteit is en oestrogeen heeft toch ook een anabolische werking?
Dus als je de primo zou weg laten krijg je meer gains?
Heb je hier bewijs van? Want ik acht het onwaarschijnlijk dat er bij deze doseringen verzadiging van aromatase optreedt. Er is dan nog ruim voldoende aromatase aanwezig waar testosteron aan kan binden, waardoor er niet significant minder oestrogeen wordt gevormd. Ik denk dat als je gynovorming krijgt bij 250 mg test e, je toch echt je vetpercentage naar beneden moet brengen. Als dat niet de oorzaak is dan ontkom je er niet aan om een AI (op lage dosis) mee te laten lopen, want lager dan 250 mg test e is een lachertje.Primo is inderdaad minder anabool, maar toch meer dan voldoende. Zet maar eens 250 test e only ipv icm primo.
Primo zou de omzetting van test naar oestrogeen kunnen verminderen gezien deze ook aan het aromatase enzym hecht, maar niet omzet naar oestrogeen.
Sowieso is er bij 250mg test e voldoende omzetting naar oestrogeen icm primo. Bij sommigen zelfs nog teveel (afhankelijk van aromase enzym activiteit en receptor gevoeligheid) en die moeten dan primo omhoog schroeven en test omlaag.
Dus standaard 200mg primo-250 test e, maar kan aangepast worden gedurende de kuur afhankelijk van deze factoren.
Heb je hier bewijs van? Want ik acht het onwaarschijnlijk dat er bij deze doseringen verzadiging van aromatase optreedt. Er is dan nog ruim voldoende aromatase aanwezig waar testosteron aan kan binden, waardoor er niet significant minder oestrogeen wordt gevormd. Ik denk dat als je gynovorming krijgt bij 250 mg test e, je toch echt je vetpercentage naar beneden moet brengen. Als dat niet de oorzaak is dan ontkom je er niet aan om een AI (op lage dosis) mee te laten lopen, want lager dan 250 mg test e is een lachertje.
Primo is inderdaad minder anabool, maar toch meer dan voldoende. Zet maar eens 250 test e only ipv icm primo.
Primo zou de omzetting van test naar oestrogeen kunnen verminderen gezien deze ook aan het aromatase enzym hecht, maar niet omzet naar oestrogeen.
Sowieso is er bij 250mg test e voldoende omzetting naar oestrogeen icm primo. Bij sommigen zelfs nog teveel (afhankelijk van aromase enzym activiteit en receptor gevoeligheid) en die moeten dan primo omhoog schroeven en test omlaag.
Dus standaard 200mg primo-250 test e, maar kan aangepast worden gedurende de kuur afhankelijk van deze factoren.
Ten eerste is er geen enkel bewijs om aan te nemen dat masteron of primo zouden estro verminderen of noemenswaardige binding hebben met aromatase. Dat is zo voor DHT, en in beperkte mate is er bewijs voor lichte anti-aromatase activiteit van mesterolone, maar geen enkele reden of bewijs om dat aan te nemen van drostanolone of methenolone. Dus dat speelt niet mee.
Als je nu X test neemt en hebt daar Y hoeveelheid estro voor dan heb je A:E ratio van X:Y. Wanneer je daarbij masteron of primo neemt dan gaat je X waarde omhoog, maar de E waarde niet, omdat ze niet aromatiseren, bijgevolg als A:E ratio stijgen. Tot daar neem ik aan dat je mee bent.
Stel dat je nu 2X test neemt, dan zal de toename in estrogeen echter niet 2Y zijn maar lager, omdat de omzetting niet lineair is, en zeker naarmate dosis vordert er minder aromatase beschikbaar is (zeker als BF laag is). Bijgevolg zal de A waarde sterker stijgen dan de E waarde en A:E waarde dus hoger liggen, ondanks het feit dat de absolute E waarde hoger zal zijn dan de oorspronkelijke Y.
Dat is dus wat ik ook wou aantonen, dat niet de absolute waarde van E belangrijk is (die kan hoger liggen en minder kans op gyno hebben, of lager liggen en meer kans op gyno hebben), maar de relatieve A:E waarde, of de verhouding van A op E, ongeacht hun absolute waarden.
Nu ga je er van uit dat 1 mg test even anabool is als 1 mg primo, wat zeker niet het geval is. Primo is misschien maar de helft zo anabool als test.Deze dosering lijkt weinig, maar gezien je zelf max 70mg/ week zelf aanmaakt aan test is 450mg gecombineerd heel veel voor je lichaam. 250mg test op zichzelf al.
Los daarvan, al zou dit niet gebeuren, dan kunnen we op deze manier wel goede oestrogeenlevels bekomen. Bij 500 test dus niet, een niet aromatiserend middel is de perfecte combinatie. Nandrolone zou ook kunnen gezien de lage omzetting.
Een AI gebruiken is dus geheel onnodig. Als je test verlaagt ga je evenredig primo omhoog schroeven. Dus je kan niet alleen focussen op de dosering van test. Een AI gebruiken gaat een groter deel van de anabole effecten teniet doen, dus het is eigenlijk nutteloos gezien je dit op deze manier kan.
Met een AI is het ook moeilijker te bepalen hoe je oestrogeenlevels komen te staan. En dan zit je nog eens met mogelijke belasting/bijwerkingen.
Cools, ik nam dit ook altijd van je aan (dat mast en primo de omzetting van test naar oestrogeen tegengaan), maar de Grote Poes spreekt dit echter tegen. Zie hieronder zijn quote omtrent dit onderwerp:
Zie ook: http://forum.dutchbodybuilding.com/f133/vraag-big-cat-354485/index147.html
Op deze manier kunnen we vaststellen dat er een grens is aan omzetting naar oestrogeen.Nu ga je er van uit dat 1 mg test even anabool is als 1 mg primo, wat zeker niet het geval is. Primo is misschien maar de helft zo anabool als test.
Nandrolone lijkt me, gezien de oestrogene werking via de androgene receptor, niet een verstandig middel om te nemen als je gevoelig bent voor gyno. Die werking kun je namelijk niet tegengaan met een SERM/AI, waardoor je alleen in kan grijpen door nandrolone uit te laten werken. De lange ester helpt daar ook niet bij.
Je verkondigt hier theorieën die je niet kan onderbouwen en je brengt ze teveel alsof het feiten zijn. Niet alleen dat van de anti-oestrogene werking van primo, maar ook bij het verhaal over tren. Het is helemaal niet duidelijk wat de werking van tren is op de progesteronreceptor. Het lijkt erop alsof het een antagonistische werking heeft, omdat het tegenovergestelde effecten heeft t.o.v. progesteron. Progesteron zorgt namelijk voor een beter uithoudingsvermogen en bevordert de toename van vetmassa. Tren heeft tegenovergestelde effecten. Mensen gaan er van uit dat jij wel gelijk zal hebben omdat je jargon gebruikt, maar dan moet je niet je eigen theorieën (die je niet kan onderbouwen) als waarheden brengen.Het is een theorie van me die ik niet helemaal kan onderbouwen gezien er onderzoek ontbreekt. Daarom zeg ik ook dat de mogelijkheid er is. Het gaat mij erom dat je met 500mg test een te hoog oestrogeen krijgt en door dit te combineren met een niet aromatiserend androgeen kan je dit vermijden. Natuurlijk moet je dosis test dan omlaag.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2913038/
Hier kan je zien dat er een stijging van oestrogeen is tot 600mg. Spijtig genoeg is er weinig onderzoek dat hogere doseringen gebruikt. Ik ben nog aan het zoekenOp deze manier kunnen we vaststellen dat er een grens is aan omzetting naar oestrogeen.
Dit toont wel aan natuurlijk dat mijn theorie waarschijnlijk verkeerd is. Gezien er maar 250mg test gebruikt wordt icm 200mg primo.
---------- Toegevoegd om 17:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:04 ----------
Daar ga ik zeker niet van uit. Primo is minder anabool dan test, dat is een feit. Of dit puur aan de directe anabole activiteit op de androgeenreceptor ligt is een vraag. Wat we weten is dat DHT en oestrogeen hieraan meewerken.
Maar het feit blijft dat een te hoog oestrogeen bij bv. 500mg test nadelen bij zich meebrengt. En het gebruik van anti-oestrogenen gaat de uiteindelijke anabole activiteit tegenwerken.
Dus daarom de combi van test-primo. Primo op zichzelf is niet aan te raden natuurlijk.
Nandrolone heeft een lichte activiteit op de oestrogeenreceptor mogelijk, maar niet zeker. De acitiviteit op de progesteronreceptor is dan wel weer zeker. Het zet alvast maar voor 20% om naar oestrogeen.
Maar dus net zoals bij tren kan activiteit op de progesteronreceptor de gevoeligheid van de oestrogeenreceptor verhogen, met als gevolg meer kans op gyno.
Je verkondigt hier theorien die je niet kan onderbouwen en je brengt ze teveel alsof het feiten zijn. Niet alleen dat van de anti-oestrogene werking van primo, maar ook bij het verhaal over tren. Het is helemaal niet duidelijk wat de werking van tren is op de progesteronreceptor. Het lijkt erop alsof het een antagonistische werking heeft, omdat het tegenovergestelde effecten heeft t.o.v. progesteron. Progesteron zorgt namelijk voor een beter uithoudingsvermogen en bevordert de toename van vetmassa. Tren heeft tegenovergestelde effecten. Mensen gaan er van uit dat jij wel gelijk zal hebben omdat je jargon gebruikt, maar dan moet je niet je eigen theorien (die je niet kan onderbouwen) als waarheden brengen.
Het is een theorie van me die ik niet helemaal kan onderbouwen gezien er onderzoek ontbreekt.
Het ligt bij deze dingen wat gecompliceerder.Het is een theorie van me die ik niet helemaal kan onderbouwen gezien er onderzoek ontbreekt. Daarom zeg ik ook dat de mogelijkheid er is. Het gaat mij erom dat je met 500mg test een te hoog oestrogeen krijgt en door dit te combineren met een niet aromatiserend androgeen kan je dit vermijden. Natuurlijk moet je dosis test dan omlaag.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2913038/
Hier kan je zien dat er een stijging van oestrogeen is tot 600mg. Spijtig genoeg is er weinig onderzoek dat hogere doseringen gebruikt. Ik ben nog aan het zoekenOp deze manier kunnen we vaststellen dat er een grens is aan omzetting naar oestrogeen.
Dit toont wel aan natuurlijk dat mijn theorie waarschijnlijk verkeerd is. Gezien er maar 250mg test gebruikt wordt icm 200mg primo.
---------- Toegevoegd om 17:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:04 ----------
Daar ga ik zeker niet van uit. Primo is minder anabool dan test, dat is een feit. Of dit puur aan de directe anabole activiteit op de androgeenreceptor ligt is een vraag. Wat we weten is dat DHT en oestrogeen hieraan meewerken.
Maar het feit blijft dat een te hoog oestrogeen bij bv. 500mg test nadelen bij zich meebrengt. En het gebruik van anti-oestrogenen gaat de uiteindelijke anabole activiteit tegenwerken.
Dus daarom de combi van test-primo. Primo op zichzelf is niet aan te raden natuurlijk.
Nandrolone heeft een lichte activiteit op de oestrogeenreceptor mogelijk, maar niet zeker. De acitiviteit op de progesteronreceptor is dan wel weer zeker. Het zet alvast maar voor 20% om naar oestrogeen.
Maar dus net zoals bij tren kan activiteit op de progesteronreceptor de gevoeligheid van de oestrogeenreceptor verhogen, met als gevolg meer kans op gyno.
Men schrijft overal dat Primo op 200 mg niks doet. sterker nog, het wordt als een "meiden"dosering gezien die niks doet bij kerels van rond de 90-100 kg.
Is dat waar?
Wat is het verschil in winst in jouw kuurvoorstel Test-Prim 250-200 als je de primo zou weglaten?
0.5 kg misschien?
Primo heeft ook bijwerkingen zoals elk AAS. als je de bijwerkingen van Prim 200 mg vergelijkt met de netto winst heeft het dan wel een echte meerwaarde of zit het puur als een "gyno verlager" werking?
Men schrijft overal dat Primo op 200 mg niks doet. sterker nog, het wordt als een "meiden"dosering gezien die niks doet bij kerels van rond de 90-100 kg.
Is dat waar?
Wat is het verschil in winst in jouw kuurvoorstel Test-Prim 250-200 als je de primo zou weglaten?
0.5 kg misschien?
Primo heeft ook bijwerkingen zoals elk AAS. als je de bijwerkingen van Prim 200 mg vergelijkt met de netto winst heeft het dan wel een echte meerwaarde of zit het puur als een "gyno verlager" werking?

Ik denk dat Cools hier bedoelt dat primo het risico op gyno verkleint, aangezien de androgene-oestrogene verhouding daalt, en je borst dus beter beschermd wordt. Dit heeft waarschijnlijk niets te maken met het hechten van primo aan het aromatase enzym.
3 Kg? is wel een beetje weinig
Ik neem aan als eerst keer 5 kg netto?