MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Mannen,

Op advies van Cools volgende kuur gedaan de afgelopen 6 weken.
- test E 250 mg ew.
- Anavar 20 mg ed.

over 4 dagen begint nakuur met nolva
gestart op 78 kg bij 1,70 met vp 11.
Zit nu na 6e week op 87kg bij 12%.
Sides: sneller zweten, enorme pomp onderrug, en erg geil.
postieve effecten: gainz,kracht,pomp,lekker gevoel.

ga nu eerst 2 a 3 maanden off om te zien wat er van over blijft doel is om in de off periode vp te gaan verlagen voor de volgende kuur.
Dan zal ik een soortgelijke kuur gaan proberen met test e 250/prim0 200 mg voor weer 6 weken.
ben benieuwd naar de netto winst over 2 maanden.
vooralsnog ben ik erg te spreken over deze manier van kuren.
helemaal geen vervelende sides en knallen als een beest!

Wat is het plan voor pct? en hcg erbij genomen?

Hey Cools,

Wat raad jij aan als je tijdens het kuren last krijgt van erectieproblemen? (blijft niet lang hard)
Ik zit op 1000mg tren 500mg test (vanaf maandag is de testo verhoogd naar 750 en volgende week naar 900 ivm andere doseringen per ml)

Zou dit mijn kleine (slappe;o) probleempje moeten oplossen ?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.843
Ik gebruikte zoals jij zei 50 mg per dag 10 dagen lang.
Ik nam smorgens eentje van 25 mg en in de middag een van 25 mg.

1 enkele dosis per dag ;) Kan zijn dat het daar aan ligt. Lijkt me sterk, maar het kan.

---------- Toegevoegd om 15:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:36 ----------

Hey Cools,

Wat raad jij aan als je tijdens het kuren last krijgt van erectieproblemen? (blijft niet lang hard)
Ik zit op 1000mg tren 500mg test (vanaf maandag is de testo verhoogd naar 750 en volgende week naar 900 ivm andere doseringen per ml)

Zou dit mijn kleine (slappe;o) probleempje moeten oplossen ?

Tren verlagen ;) En hcg erbij.

Hmm, ik wil niet lager:( ga als een trein :D Mijn manier gaat volgens jou niet werken?

• #1.847
  • #1.852
Pfoe best veel, op z'n piek 2x zoveel oestrogeen. Gemiddeld iets van 50 meer oestrogeen bij 500 IU HCG bij 2x per week. Wel lastig te schatten hoe dat is tijdens een kuur met bijv. 500 mg test e.

Inderdaad.

Wat men ook kan zien is dat dosissen hoger dan 500iu niet echt veel toevoegt. Stijging van testosteron is minimaal in verhouding met die van oestrogeen. 750iu zou perfect zijn tijdens een kuur voor de zekerheid, maar 500iu is voldoende.

Voor heropstart bij langere en zwaardere kuren zou ik zeker niet hoger dan 2500iu gaan. 1500iu kan al voldoende zijn.

rhLH is niet echt handig gezien de korte halfwaardetijd, maar zou kunnen met korter opeenvolgende injecties. Oestrogeenwaardes zouden lager kunnen zijn dan, maar is niet zeker (alvast bij een eenmalige injectie wel). Probleem is dat de LH receptoren ongevoeliger kunnen worden, bij lage dosis hcg juist gevoeliger.

HMG op zichzelf heeft niet zoveel nut om deze reden voor stimulatie van testosteron en dit bevat mogelijk ook onzuiverheden. De FSH erin heeft wel een gelijkende halfwaardetijd als HCG. Nu is er gelukkig zelfs rFSH op de markt en dat gaat wel handiger zijn in de toekomst (en goedkoper). Of beiden een negatief effect hebben op de FSH receptoren moet ik nog nazien.

Laatst bewerkt:
Cools, ik heb een casus voor je, hopelijk heb je hier tijd voor :p. Volgens mij heb ik het al een keer gevraagd, maar ben je onlangs nog wat tegengekomen over blessureherstel (en dan met name collageensynthese i.v.m. pezen) en AAS?

Ik kamp met enorm veel blessures en kan daarom al 2,5 jaar niet meer krachttrainen. Dit houdt in: schouderpezen (supraspinatus, beide kanten), bovenrugpijn, gerriteerde tricepspezen, RSI, snel last van onderbenen. Misschien handig om te vermelden dat ik me veel te vaak moe voel (mentaal). Ook heb ik het idee dat ik heel langzaam herstel. Voorbeeld: Ik ben sinds 2 maanden weer benen aan het opbouwen, omdat mijn onderrug nu eindelijk wel normaal functioneert. Echter, ik heb nu nog steeds last van een beentraining van vorige week (squatten 3x5, deadliften 1x5). Wtf is up with that :mad:. Form was sowieso goed. Anyway, ik heb zo het idee dat stimulatie van collageensynthese mij wel eens zou kunnen helpen, aangezien veel van mijn blessures te maken hebben met pezen.

Toen kwam ik uit bij deca. Deca staat er immers bekend om fijn te zijn voor gewrichten etc. Hoe zou dat komen? Mijn eerste gok was oestrogeen. Oestrogeen schijnt anti-inflammatoire processen te stimuleren, oftewel ontstekingen te remmen en pijnbeleving te verlagen. Maar nog veel belangrijker, het stimuleert wellicht collageensynthese:

In conclusion, estradiol administration was associated with higher tendon FSR (fractional synthesis rate) and a higher relative number of smaller fibrils. These results indicate a pivotal role for estradiol in maintaining homeostasis of female connective tissue.
Effect of estrogen on tendon collagen synthesis, tendon structural characteristics, and biomechanical properties in postmenopausal women

In conclusion, ERT (estrogen replacement therapy) was associated with enhanced synthesis of type I collagen in the skeletal muscle in response to acute exercise. In perspective, this indicates that the availability of estrogen in postmenopausal women is important for repair of muscle damage or remodeling of the connective tissue within the skeletal muscle after exercise.
Effects of transdermal estrogen on collagen turnover at rest and in response to exercise in postmenopausal women.

Nandrolone decanoate and load acted synergistically to increase matrix remodeling and biomechanical properties of bioartificial tendons. Data suggest anabolic steroids may enhance production of bioartificial tendons and rotator cuff tendon healing in vitro.
Nandrolone decanoate and load increase remodeling and strength in human supraspinatus bioartificial tendons

Testosteron zou geen of weinig invloed hebben op collageensynthese, maar ik heb wel een keer gelezen dat het pezen o.a. stijver maakt en het zodoende tijdens een kuur zou kunnen zorgen voor beschadigingen. Over progesteron kan ik vrij weinig vinden, en ik verwacht ook niet dat dat het verschil gaat maken.

Met fysio-oefeningen ga ik amper vooruit, omdat ik ten eerste vaak weer pijn krijg aan schouder- en tricepspezen en daardoor een tijdje moet stoppen met de oefeningen. Ten tweede merk ik dat spiergroei bij deze oefeningen enorm traag gaat. Bedenk je dat ik al heel veel fysiomethodes heb geprobeerd en dat niets helpt. Denk je dat 250 test 200 deca een goed idee is om eindelijk resultaat te halen uit mijn fysio-oefeningen? Dat komt kort gezegd neer op veel snellere spieropbouw om mijn rugspieren te versterken, en deca zodat m'n pezen me niet tegenhouden?

• #1.854
Cools, ik heb een casus voor je, hopelijk heb je hier tijd voor :p. Volgens mij heb ik het al een keer gevraagd, maar ben je onlangs nog wat tegengekomen over blessureherstel (en dan met name collageensynthese i.v.m. pezen) en AAS?

Ik kamp met enorm veel blessures en kan daarom al 2,5 jaar niet meer krachttrainen. Dit houdt in: schouderpezen (supraspinatus, beide kanten), bovenrugpijn, gerriteerde tricepspezen, RSI, snel last van onderbenen. Misschien handig om te vermelden dat ik me veel te vaak moe voel (mentaal). Ook heb ik het idee dat ik heel langzaam herstel. Voorbeeld: Ik ben sinds 2 maanden weer benen aan het opbouwen, omdat mijn onderrug nu eindelijk wel normaal functioneert. Echter, ik heb nu nog steeds last van een beentraining van vorige week (squatten 3x5, deadliften 1x5). Wtf is up with that :mad:. Form was sowieso goed. Anyway, ik heb zo het idee dat stimulatie van collageensynthese mij wel eens zou kunnen helpen, aangezien veel van mijn blessures te maken hebben met pezen.

Toen kwam ik uit bij deca. Deca staat er immers bekend om fijn te zijn voor gewrichten etc. Hoe zou dat komen? Mijn eerste gok was oestrogeen. Oestrogeen schijnt anti-inflammatoire processen te stimuleren, oftewel ontstekingen te remmen en pijnbeleving te verlagen. Maar nog veel belangrijker, het stimuleert wellicht collageensynthese:

Testosteron zou geen of weinig invloed hebben op collageensynthese, maar ik heb wel een keer gelezen dat het pezen o.a. stijver maakt en het zodoende tijdens een kuur zou kunnen zorgen voor beschadigingen. Over progesteron kan ik vrij weinig vinden, en ik verwacht ook niet dat dat het verschil gaat maken.

Met fysio-oefeningen ga ik amper vooruit, omdat ik ten eerste vaak weer pijn krijg aan schouder- en tricepspezen en daardoor een tijdje moet stoppen met de oefeningen. Ten tweede merk ik dat spiergroei bij deze oefeningen enorm traag gaat. Bedenk je dat ik al heel veel fysiomethodes heb geprobeerd en dat niets helpt. Denk je dat 250 test 200 deca een goed idee is om eindelijk resultaat te halen uit mijn fysio-oefeningen? Dat komt kort gezegd neer op veel snellere spieropbouw om mijn rugspieren te versterken, en deca zodat m'n pezen me niet tegenhouden?

Deca only icm hcg en best ook hmg ;) Het positieve effect van deca heeft te maken met het effect op de vochthuishouding en waarschijnlijk zijn progestagene werking.

Het zet maar voor een klein deel om naar oestrogeen tov testosteron, dus dat gaat het waarschijnlijk niet zijn.

Op deze manier heb je het profijt van deca zonder de mogelijke nadelen van testosteron. En bij testen heb ik gemerkt dat hcg icm hmg (750iu+25iu om de 4 dagen) ook een positief effect heeft op het herstel. Testosteron vreemd genoeg dan weer niet en de combi zou het positief effect van deca deels kunnen opheffen.

Laatst bewerkt:
Deca only icm hcg en best ook hmg ;) Het positieve effect van deca heeft te maken met het effect op de vochthuishouding en waarschijnlijk zijn progestagene werking.

Het zet maar voor een klein deel om naar oestrogeen tov testosteron, dus dat gaat het waarschijnlijk niet zijn.

Op deze manier heb je het profijt van deca zonder de mogelijke nadelen van testosteron. En bij testen heb ik gemerkt dat hcg icm hmg (750iu+25iu om de 4 dagen) ook een positief effect heeft op het herstel. Testosteron vreemd genoeg dan weer niet en de combi zou het positief effect van deca deels kunnen opheffen.
Dan onderdruk ik m'n test toch teveel? Zit ik straks wel met deca in m'n lichaam, maar geen test. Bye bye libido :p
Deca zet idd minder on naar oestrogeen, maar heeft ook oestrogene activiteit via de androgeenreceptor. Ik dacht dat deca het meest oestrogene middel is, vanwege de vochtretentie? Net als dianabol

Laatst bewerkt:
  • #1.856
Dan onderdruk ik m'n test toch teveel? Zit ik straks wel met deca in m'n lichaam, maar geen test. Bye bye libido :p
Deca zet idd minder on naar oestrogeen, maar heeft ook oestrogene activiteit via de androgeenreceptor. Ik dacht dat deca het meest oestrogene middel is, vanwege de vochtretentie? Net als dianabol

Nee, je testosteron wordt juist gestimuleerd door hcg ;) LH en FSH worden sowieso volledig onderdrukt na paar weken bij test-deca.

De oestrogene activiteit van deca is nog een vraag, maar mogelijk. De vochtretentie heeft waarschijnlijk te maken met de activiteit op de progesteronreceptor.

Vochtretentie heeft niet altijd te maken met oestrogeen.

---------- Toegevoegd om 19:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:43 ----------

Wat is het plan voor pct? en hcg erbij genomen?

Hij heeft geen hcg genomen en pct is 10 dagen clomid op 50mg.

Mag je mij toch is uitleggen wat vochthuishouding met pezen te maken heeft?

• #1.858
Mag je mij toch is uitleggen wat vochthuishouding met pezen te maken heeft?

Alle cellen en weefsel in je lichaam bevat vocht en is nodig voor een goed functioneren van deze. Dit benvloed het herstel en de bescherming ook.

Dus je vochthuishouding is zeer belangrijk voor vrijwel alles.

Laatst bewerkt:
Nee, je testosteron wordt juist gestimuleerd door hcg ;) LH en FSH worden sowieso volledig onderdrukt na paar weken bij test-deca.

De oestrogene activiteit van deca is nog een vraag, maar mogelijk. De vochtretentie heeft waarschijnlijk te maken met de activiteit op de progesteronreceptor.

Vochtretentie heeft niet altijd te maken met oestrogeen.

---------- Toegevoegd om 19:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:43 ----------

Hij heeft geen hcg genomen en pct is 10 dagen clomid op 50mg.
Ik heb gister even flink wat research gedaan. De retentie van water bij deca schijnt te komen doordat het een aldosteronagonist is. Aldosteron zorgt voor een hogere opname van natrium = meer vocht.

Deca is 60% zo oestrogeen als oestrogeen, dus het lijkt me de meest oestrogene AAS? http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/14672731/

Hoeveel deca raad je aan en waarom?

• #1.860
Ik heb gister even flink wat research gedaan. De retentie van water bij deca schijnt te komen doordat het een aldosteronagonist is. Aldosteron zorgt voor een hogere opname van natrium = meer vocht.

Deca is 60 zo oestrogeen als oestrogeen, dus het lijkt me de meest oestrogene AAS? http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/14672731/

Hoeveel deca raad je aan en waarom?

Ik heb daar nog geen studie van gezien. Er kan wel een indirect effect zijn gezien 1 hormoon alle andere benvloed in het lichaam. Ook is het niet progesteron of oestrogeen die het vocht reguleren, maar hun effect op de hormonen hiervan. Oestrogeen zou wel nodig zijn hiervoor (progesteron op zichzelf niet, studie 2).

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12217888

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11705788

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10484572

En waar staat dat deca oestrogeen is in de studie? Er is wel bij alle aas een interactie met de oestrogeenreceptor. Zelfs bij hele hoge dosis DHT en testosteron is dit mogelijk. Bij 19-nor aas gebeurt dit waarschijnlijk al op lagere dosis.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15276617

Gezien de structuur van aas kan dit ook voor de progesteron receptor en hangt van dosering en affiniteit af. En dan moet men nog eens zien naar de activiteit op de receptor.

200mg/week raad ik aan. Een hogere dosis icm hcg (750iu/4 dagen) zorgt voor teveel vocht. Ook komt oestrogeen dan te hoog.

Er bevind zich wel mogelijk een verhoogde aromatase werking. Wat een normale reactie van het lichaam is om toch een normaal oestrogeen gehalte te verkrijgen.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22906881

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21769864

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9593936

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven