Fitness Seller

Sticky Het Auto Topic

Verdomme, voor de tweede keer dat onze motor kapot gevreten is door 1 of meerdere marters. Heeft iemand een goede tip om dit te voorkomen?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je marternetten kunt laten plaatsten "om" je blok.

Er zullen tegenwoordig ook vast wel sprays zijn om ze te verjagen.

Klotezooi hoor maar succes er mee!

Verdomme, voor de tweede keer dat onze motor kapot gevreten is door 1 of meerdere marters. Heeft iemand een goede tip om dit te voorkomen?
Isolatiemateriaal is vaak waar ze op afkomen vanwege de geur van vis. Of een bepaalde spray op dat materiaal laten sprayen, of door garage een ribbelkous van harder materiaal laten aanbrengen waar ze niet doorheen kunnen bijten.

Motorruimte boven gegalvaniseerde roosters parkeren wanneer je een oprit hebt. Anders een verjager dmv ultrasoon geluid laten inbouwen.
Anderen zeggen dat een of meerdere panty’s met hondenharen werkt of een citroenblokje.

Afmaken kan leiden tot een boete tot €19.000,- of zelfs € 76.000,-

Keuring( TÜV) van Duitsland wordt hier door RDW overgenomen.
Kijk naar compleet serviceheft (checkheft gepflegt) ook in Duitsland zijn er bandieten die km-stand terugzetten.

Het gebeurt daar ook wel, maar minder dan hier. In Duitsland is het strafbaar.
Meestal doen de handelaartjes de Duitse auto's gewoon hier in NL na import.

Oke, ik besef mij dat dit misschien niet het meest geschikte forum is voor een dergelijke vraag maar het kan vast geen kwaad meerdere lijntjes uit te gooien. Heeft er iemand hier ervaring met het importeren van een auto, bijvoorbeeld uit Duitsland? Even afgezien van de kosten, dat wijst zich waarschijnlijk vanzelf. Waar let je op, waar moet je naar kijken? Ik begrijp dat je let op de uiterlijke staat maar we kennen allemaal de verhalen van teruggedraaide tellers en dergelijke.

Wie oh wie? Op verzoek kan uiteraard de advertentie geplaatst worden.

Hier kan je alles lezen omtrent de import.

https://www.autoweek.nl/importeren/importeren-uit-duitsland/

Isolatiemateriaal is vaak waar ze op afkomen vanwege de geur van vis. Of een bepaalde spray op dat materiaal laten sprayen, of door garage een ribbelkous van harder materiaal laten aanbrengen waar ze niet doorheen kunnen bijten.

Motorruimte boven gegalvaniseerde roosters parkeren wanneer je een oprit hebt. Anders een verjager dmv ultrasoon geluid laten inbouwen.
Anderen zeggen dat een of meerdere panty’s met hondenharen werkt of een citroenblokje.

Afmaken kan leiden tot een boete tot €19.000,- of zelfs € 76.000,-
Zo'n ultrasoon apparaat werd mij zojuist door de monteur ook aangeraden. Voorheen hebben we de motor al bestrooid met een berg hondenharen (geen gebrek aan met een zwarte labrador).

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je marternetten kunt laten plaatsten "om" je blok.

Er zullen tegenwoordig ook vast wel sprays zijn om ze te verjagen.

Klotezooi hoor maar succes er mee!
Heb m'n lokale garage gevraagd wat de mogelijkheden zijn. Zo'n net klinkt ook prima.

• Like
Waarderingen: K82
Het gebeurt daar ook wel, maar minder dan hier. In Duitsland is het strafbaar.
Meestal doen de handelaartjes de Duitse auto's gewoon hier in NL na import.
Ik meende juist dat het terugdraaien daar meer gebeurde dan hier, gezien het gebrek aan controle in Duitsland.. Tegenwoordig kan toch alles. Een bekende van ons vertelde dat er ook in Nederland bedrijven zijn die "stoppers" inbouwen waardoor je kilometerstand niet oploopt. Bijzonder.

Vanmorgen een rit gemaakt in een Mercedes GT63SE 4 deurs. Het moge dan geen BMW zijn, het is wel een prachtige auto. En potdikkeme wat snel. Bijkomend voordeel is dat je kunt parkeren op de openbare oplaadpunten.

Gekkigheid natuurlijk, maar als ik dan toch mijn Beierse vrienden gedag moet zeggen is dit mogelijk een optie. Alhoewel ik dankzij Arminius ( 😜 ) een Alpina B5 in Duitsland heb zien staan..

BMW E30 met 4.4 8-cil uit E39
6d9b435c-f73d-4b5b-85f6-7393f73b4452-rule-mo-640.jpg

e62a21ef-3289-45ca-a6cb-a80e4eae1473-rule-mo-640.jpg

BMW E30 met 4.4 8-cil uit E39
6d9b435c-f73d-4b5b-85f6-7393f73b4452-rule-mo-640.jpg

e62a21ef-3289-45ca-a6cb-a80e4eae1473-rule-mo-640.jpg
Hou op met die mooie foto's man, mijn bankrekening gaat huilen als ie dit ziet.

Mijn zwager heeft een mooie 523 uit 2014 gekocht vorige week, wat een bak zeg!

Maar deze op de foto ziet er zeer heerlijk uit.

Laatst bewerkt:

De nieuwe M5. Wat vinden we?

Persoonlijk vind ik 'm qua looks minder dan de F90 en de F90 LCI. Performance-based is het wel een monster natuurlijk en ook financieel is ie wat aantrekkelijker.

Wat ik wel grappig vind is het verschil met de C63S welke tegenwoordig slechts een viercilinder draagt. Niet geheel een eerlijke vergelijking natuurlijk maar toch.

Wel zonde dat de nieuwe generatie BMW zo'n lelijke voorkant heeft gekregen, deze is nog iets beter dan de 'standaard' versie maar vind die open lijn in 't midden niet persé beter. Visueel worden het geen mooiere bakken.

De 5 is het lelijke eendje geworden in het moderne tijdperk. Het begon met de E60.

De E34 en E39 waren de mooiste van het oude tijdperk.

Laatst bewerkt:
Wel zonde dat de nieuwe generatie BMW zo'n lelijke voorkant heeft gekregen, deze is nog iets beter dan de 'standaard' versie maar vind die open lijn in 't midden niet persé beter. Visueel worden het geen mooiere bakken.
BMW volgt de trend in de beauty wereld waar een spleet tussen de voortanden een schoonheidsideaal is geworden goed op. Helaas.
De 5 is het lelijke eendje geworden in het moderne tijdperk. Het begon met de E60.

De E34 en E39 waren de mooiste van het oude tijdperk.
Ahh nee man! De E60 is prachtig! Dikke V10 erin, heerlijk. De F10 vond ik ook echt mooi.

Terug
Naar boven