Ik heb hem sinds vrijdag dus inmiddels wat kilometers gemaakt. Mijn vorige 7-serie uit 2017 vond ik echt super rijden, maar deze doet alles eigenlijk nog beter (op één ding na). De copilot werkt geweldig op snelwegen; het aanpassen van de snelheid, het sturen binnen de lijntjes, en ook filerijden lopen heel soepel. De vering voelt alsof je na elke drempel op een stel luchtkussens landt. Ik was bang dat ik me zou ergeren aan het hybride-gedeelte, maar het zorgt ervoor dat die heel vloeiend optrekt en dat heeft wel wat. De stoelventilatie wel uitgeprobeerd maar voegt nog weinig toe met dit weer (en de stoel- en stuurverwarming evenmin natuurlijk). Er zit ook stoelmassage op, maar volgens mij zuigt dat altijd in auto's en moet ik nog uitproberen. De upgrade van de navigatie in de heads-up-display zet de puntjes op de i vergeleken met de vorige versie. De integratie met Android Auto is superhandig en dat miste ik wel heel erg in m'n vorige. Verbruik valt me goed mee, ik lijk 1 op 13 te rijden (voorheen met vergelijkbaar rijgedrag denk ik 1 op 10 ongeveer). Een ding wat dus minder goed lijkt te gaan: het inparkeren. Om de een of andere reden gaat dit moeizamer, en ik snap niet goed waarom. Hij is slechts 2 cm langer en exact even breed, dus daar kan het niet echt aan liggen. Maar de top-down view en de overige camera views werken gewoon net iets minder fijn waardoor ik het minder goed zie, ofzo, en daardoor gaat het inparkeren moeizamer. Ook heb ik iets minder grip op hoe snel die achteruit rijdt vanuit stilstand wat het wat lastiger maakt. Maar dat is misschien een kwestie van wennen.
De dealer had wel nog mogen vermelden dat je de tankklep alléén kunt openen als je eerst in de auto nog op een knop drukt. Ik stond dus net als een mong**l bij het tankstation op de tankklep te drukken om hem open te krijgen, en dat werkte dus niet. Ik heb een YouTube-filmpje moeten kijken hoe die openging