XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

vorige week nog wezen kijken bij een andere motor voor in mijn monza
3 liter 6 cilinder met standaard 210pk, alleen jammer dat hij er de hoofdprijs voor wou:(
omega15-267a08b.jpg

ik heb nu 140pk met een 2.8 motor maar het vermogen valt best wel tegen met een auto van bijna 1400kg

vooral als ik er weer eens uitgetrokken word door een simpel 1.6liter golfje:roflol:

ik heb nu 140pk met een 2.8 motor maar het vermogen valt best wel tegen met een auto van bijna 1400kg

vooral als ik er weer eens uitgetrokken word door een simpel 1.6liter golfje:roflol:

Dan maar V8 er in swappen. :D

Kosten ook niet zo veel hoor, alleen ombouw er bij is wat duurder.

Dan maar V8 er in swappen. :D

Kosten ook niet zo veel hoor, alleen ombouw er bij is wat duurder.

Wat vind jij van chiptunen? Kreeg er een tijdje geleden een email van via zo'n kortingssite (vouchervandaag ofzoiets dergelijks) voor 200 euro ofzo.

Vandaag een sprintje getrokken in de regen tegen een CLS 350. Kwam moeilijk weg, achterwielaandrijving in de regen, maar daar had hij ook last van. Niet verwacht dat ik op hem zou uitlopen, was niet veel trouwens. Die bak heeft een stuk meer vermogen en koppel, is wel 150kg zwaarder.

Grappig hoe andere weggebruikers op je auto reageren wanneer je er andere velgen op hebt liggen. Voorheen daagde vrijwel niemand me uit, gisteren een nissan terwijl ik met gezin in de auto zat. Alsof ik dan ga sprinten.

Vandaag een sprintje getrokken in de regen tegen een CLS 350. Kwam moeilijk weg, achterwielaandrijving in de regen, maar daar had hij ook last van. Niet verwacht dat ik op hem zou uitlopen, was niet veel trouwens. Die bak heeft een stuk meer vermogen en koppel, is wel 150kg zwaarder.

Grappig hoe andere weggebruikers op je auto reageren wanneer je er andere velgen op hebt liggen. Voorheen daagde vrijwel niemand me uit, gisteren een nissan terwijl ik met gezin in de auto zat. Alsof ik dan ga sprinten.

Wat voor wagen heb je dan?

Wat vind jij van chiptunen? Kreeg er een tijdje geleden een email van via zo'n kortingssite (vouchervandaag ofzoiets dergelijks) voor 200 euro ofzo.

Met een originele wagen kan je er best wat aan hebben.
Moet wel zeggen dat alles onder de 500 euro eigenlijk niet veel echt goeds kan zijn.

Als je er meer aan wilt doen zou ik sowieso meteen voor een standalone ecu gaan en die opnieuw laten mappen.

Volgens mij kost die "chip" iets van 50 euro. Had het bij mij voor 100 laten doen. dus 50 voor de software en die gast vroeg ook 50

Volgens mij kost die "chip" iets van 50 euro. Had het bij mij voor 100 laten doen. dus 50 voor de software en die gast vroeg ook 50

Audi's worden niet eens gechipped maar enkel t motor management aangepast :roflol:

Gewoon kabeltje er in, paar piepjes en klaar is kees.

Audi's worden niet eens gechipped maar enkel t motor management aangepast :roflol:

Gewoon kabeltje er in, paar piepjes en klaar is kees.

Ja dat noemen ze "chippen". Heb t ook niet bij deze laten doen 180pk is wel genoeg. Had t bij een golf laten doen 105pk naar 140.

ding stond 160k op de teller en daarna ging het vliegwiel trillen, snel verkocht die rotzooi

Mooie wielen doen een hoop voor een auto, je 5 serie is er zeker van opgeknapt!

Nette bmw hoeveel pk heeft een 530i 240?

Denk trouwens dat je bij een cls 320cdi meer moeite zal hebben.

Bro's,

Denk dat jullie hier meer verstand van hebben dan ik. Het chiptunen van een Golf 5 1.9. Wat is daar over jullie mening?
- Voordelen
- Nadelen
- Doen ja/nee

Ik lees verschillende verhalen dat hij sneller zou zijn en zuiniger, maar lijkt me beetje tegenstrijdig?

Over chippen kan je eindeloos discuseren, ik zal het doen met een km-stand onder de 200dkm daarna niet meer.

Terug
Naar boven