Fitness Seller

Sticky Het Auto Topic

rs4 een van de weinige met handbak :(

rs4 :heart:

audi-rs4-avant_135_11.jpg

Wij hebben zo 1 in het zwart staan, dik ding!

137k. :p

---------- Post added at 22:32 ---------- Previous post was at 13:08 ----------

Zojuist met mijn pa er over gehad..

Kans is groot dat ik over een tijd een compleet nieuwe 350 small block V8 ga bouwen met een garrett gt40 turbo. :D
Eerst de golf af, maar daarna wil ik het toch wel eens bouwen.. Klinkt echt dik.

Hier een redneck versie er van:

http://youtu.be/htVlfrx3Z6E

Monday dump

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nice Rambo!

Dit is een beetje het idee wat het moet gaan worden:
driversidefinished.jpg

enginecomp.jpg

Zit nog een beetje te twijfelen of het een big single wordt of twin turbo, even kijken op wat voor boost ik moet gaan rijden..

k.jpg

Nice, waar moet dat blok in?

Waarom een turbo en geen supercharger?

Omdat turbo. :p

Vind een turbo veel dikker klinken dan een sc.
Bovendien wil ik geen motorkapverhoging hebben, dus dan is een turbo prima.

Met een sc heb je onderin al koppel waardoor je vaak je krukaslagers er uit trapt.. Gezien een turbo veel lag heeft, gaat dat veel minder snel en kun je er onder in de toeren no enigszins fatsoenlijk mee rijden.

Beste auto-fanaten

Ik post hier omdat ik ten einde raad ben door een herstelling aan mijn eigen auto.

Ik heb een Ford Mondeo ST220 (mk3) waarbij overlaatst de join culasse (cilinderkopdichting) kapot is gegaan. Niet lang getreurd, blok eruit, laten vlakken, nieuwe kleppen laten steken want ik wil hem op LPI gaan leggen en blok terug erin.

Echter, nu start de auto niet meer! Ik heb al alles nagekeken en dubbel gechecked maar hij wilt gewoon niet aan gaan. De starter bleek kapot dus deze heb ik vervangen en nu start hij nog steeds niet!

Benzine en vonk is er, als ik de toevoer van de injectoren afhaal dan spuit de benzine eruit als ik wil starten. Ook zie ik duidelijk vonkjes overspringen op de bougies. Wel zijn de bougies zeer zwart, alsof er olie ofzo mee komt. Het lijkt ook nog op oude vieze olie, terwijl die helemaal niet kan want de blok heeft geen druppel oude olie meer in zich. Ik heb de olie zolang laten doorlopen totdat er enkel nog zuivere olie uitkwam.

Hopelijk zijn er hier mensen met mechanische kennis die mij verder kunnen helpen!

Omdat turbo. :p

Vind een turbo veel dikker klinken dan een sc.
Bovendien wil ik geen motorkapverhoging hebben, dus dan is een turbo prima.

Met een sc heb je onderin al koppel waardoor je vaak je krukaslagers er uit trapt.. Gezien een turbo veel lag heeft, gaat dat veel minder snel en kun je er onder in de toeren no enigszins fatsoenlijk mee rijden.

Okido duidelijk, turbo hoort eigenlijk niet in een Amerikaan vind ik ;)

---------- Toegevoegd om 17:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:32 ----------

Snap wat je bedoeld Rambo, was er ook nooit voor. ;)
Toch lijkt het me erg dik.

Supercharger vind ik vaak zo lomp..
Motor wordt er super hoog van en dat staat weer zo pauper op een corvette.
Dat jankende geluid vind ik ook niet echt wat als je er mee cruist.
Turbo heeft toch 3500 rpm toch 0 boost dus je kunt ook nog heerlijk genieten van het V8 geluid. :)

---------- Post added at 15:33 ---------- Previous post was at 15:17 ----------

Beste auto-fanaten

Ik post hier omdat ik ten einde raad ben door een herstelling aan mijn eigen auto.

Ik heb een Ford Mondeo ST220 (mk3) waarbij overlaatst de join culasse (cilinderkopdichting) kapot is gegaan. Niet lang getreurd, blok eruit, laten vlakken, nieuwe kleppen laten steken want ik wil hem op LPI gaan leggen en blok terug erin.

Echter, nu start de auto niet meer! Ik heb al alles nagekeken en dubbel gechecked maar hij wilt gewoon niet aan gaan. De starter bleek kapot dus deze heb ik vervangen en nu start hij nog steeds niet!

Benzine en vonk is er, als ik de toevoer van de injectoren afhaal dan spuit de benzine eruit als ik wil starten. Ook zie ik duidelijk vonkjes overspringen op de bougies. Wel zijn de bougies zeer zwart, alsof er olie ofzo mee komt. Het lijkt ook nog op oude vieze olie, terwijl die helemaal niet kan want de blok heeft geen druppel oude olie meer in zich. Ik heb de olie zolang laten doorlopen totdat er enkel nog zuivere olie uitkwam.

Hopelijk zijn er hier mensen met mechanische kennis die mij verder kunnen helpen!

Compressie gemeten? Kan best zijn dat hij compressie weglekt en daardoor niet aanslaat.

Turbo heeft toch 3500 rpm toch 0 boost dus je kunt ook nog heerlijk genieten van het V8 geluid. :)

Compressie gemeten? Kan best zijn dat hij compressie weglekt en daardoor niet aanslaat.

Bedankt voor je reply!

Compressie heb ik nog niet per cilinder nagemeten maar als ik lang genoeg blijf starten dan duwt hij de druk die in het carter ontstaat via de luchtfilter eruit (carterpanontluchting)

Dik zal het sowieso wel worden :D

Hou wel van lomp en simpel eigenlijk, dat trekt me wel aan in Amerikanen ;)

Hoeveel werk heb je nog aan die Golf?

---------- Toegevoegd om 19:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:09 ----------

Mini dump

Dik zal het sowieso wel worden :D

Hou wel van lomp en simpel eigenlijk, dat trekt me wel aan in Amerikanen ;)

Hoeveel werk heb je nog aan die Golf?

Nou precies, het is verdomde simpel, dat vind ik dus ook zo mooi. :p
Komt allemaal niet zo nauw.

Met onze chevy ook, tijdje terug stond onze ontsteking 180 graden verkeerd.. En nog lopen. :roflol:

De Golf staat nu bij Speedcentre Geldermalsen, ze gaan er van de week naar kijken.
Merk nu wel dat ik het volgende keer anders ga doen.. Die dingen vinden het echt niet fijn om zo lang stil te staan. De Golf staat nu ook al weer 2 jaar stil ofzo, dus ik rij zaterdag dat hok van de trailer af, tyft in een keer het raam naar beneden. :roflol: Omdat het niet gebruikt wordt, wordt het allemaal broos en gaat het allemaal kapot.. Vandaar dat ik hierna eerst de motor rustig aan ga bouwen en later wel een wagen koop waar die motor in gaat.

---------- Toegevoegd om 20:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:05 ----------

Bedankt voor je reply!

Compressie heb ik nog niet per cilinder nagemeten maar als ik lang genoeg blijf starten dan duwt hij de druk die in het carter ontstaat via de luchtfilter eruit (carterpanontluchting)

Hmm ja blijft altijd lastig om te zeggen wat het is op afstand..
Ik heb geen idee hoe dat gaat bij nieuwe auto's, maar kan je hem niet laten uitlezen? Misschien komt daar wat uit.

Als hij wel compressie, vonk en brandstof heeft zou je zowat zeggen dat het een of andere startonderbreker is die aan het klootviolen is. Maarja zoals ik zei, is bijna onmogelijk om het op afstand te zeggen.

Meten is weten.....

---------- Toegevoegd om 21:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:12 ----------

Om deze reden wil ik dus een turbo en geen supercharger. :D

Vanaf 2:50
http://www.youtube.com/watch?v=HjApe2C8_h4

Vanaf 1:00
http://www.youtube.com/watch?v=M1ibQbF3Tog

Tijd om hier eens wat echte bolides te tonen... Geen 'stance' noch stikkers nodig om de perfectie te benaderen.

Lamborghini Miura SV:

Lamborghini Miura P400:
DSC_0584_zps19ff3c27.jpg

Lamborghini 350 GT:
DSC_0276_zps98903d3b.jpg

Lamborghini 400 GT:
DSC_0588_zps1d017353.jpg

Lamborghini Espada S1:
DSC_0340_zpsa611c962.jpg

Lamborghini LM002:
DSC_0297_zps80c6dcf8.jpg

DSC_0577_zpsb0e44099.jpg

400 GT Interim Monza:
400gt_monza_03.jpg

Alpine A110
DSC_0369_zps87f416fa.jpg

Bizzarrini AMX/3 Spyder
DSC_0392_zps3f5f5ace.jpg

BMW M1 Procar
DSC_0304_zpsf5c4f556.jpg

Lola T70 MkIII
tumblr_m6sa6vL4d01qapwfro1_1280.jpg

Porsche 911 T-ST
DSC_0466_zps0d968bbf.jpg

DSC_0472_zps1bb93000.jpg

En er is nog zoveel meer moois dat ik nog niet heb zien voorbijkomen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.678
Nu weet ik ook waar ze de 8C van afgeleid hebben

Zo een 8c is wel dik vind ik ooit een tegen gekomen

Zo een 8c is wel dik vind ik ooit een tegen gekomen

Een nieuwe 4c kopen voor 60k :rolleyes:

Tijd om hier eens wat echte bolides te tonen... Geen 'stance' noch stikkers nodig om de perfectie te benaderen.

Lamborghini Miura SV:

Lamborghini Miura P400:
DSC_0584_zps19ff3c27.jpg

Lamborghini 350 GT:
DSC_0276_zps98903d3b.jpg

Lamborghini 400 GT:
DSC_0588_zps1d017353.jpg

Lamborghini Espada S1:
DSC_0340_zpsa611c962.jpg

Lamborghini LM002:
DSC_0297_zps80c6dcf8.jpg

DSC_0577_zpsb0e44099.jpg

400 GT Interim Monza:
400gt_monza_03.jpg

Alpine A110
DSC_0369_zps87f416fa.jpg

Bizzarrini AMX/3 Spyder
DSC_0392_zps3f5f5ace.jpg

BMW M1 Procar
DSC_0304_zpsf5c4f556.jpg

Lola T70 MkIII
tumblr_m6sa6vL4d01qapwfro1_1280.jpg

Porsche 911 T-ST
DSC_0466_zps0d968bbf.jpg

DSC_0472_zps1bb93000.jpg

En er is nog zoveel meer moois dat ik nog niet heb zien voorbijkomen.

Wat een lelijke auto's :trollface:
En je bovenste linkjes doen het niet

Terug
Naar boven