MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Bovenstaande auto's zijn echt niet mijn ding..

Dump

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nice! Onderste foto is volgens mij bij Paul Walker genomen.

Klopt ja, had pas een filmpje gezien.. Prachtig.

Tenminste iemand die oudere auto's kan waarderen ipv allemaal nieuwe supercars te kopen om te laten zien dat je geld hebt. (Afrojack bijv)

Yep zeker weten ;) Hij was een echte liefhebber :thumb:

Hmm ja blijft altijd lastig om te zeggen wat het is op afstand..
Ik heb geen idee hoe dat gaat bij nieuwe auto's, maar kan je hem niet laten uitlezen? Misschien komt daar wat uit.

Als hij wel compressie, vonk en brandstof heeft zou je zowat zeggen dat het een of andere startonderbreker is die aan het klootviolen is. Maarja zoals ik zei, is bijna onmogelijk om het op afstand te zeggen.

Meten is weten.....

Gisteren compressietest gedaan op alle 6 cilinders en ze waren nog ruim goed! Moesten volgens een garagist die ik goed ken minstens 11 bar druk maken en ze maken allemaal netjes 12 tot 12,5 bar dus dat zit wel goed.

Verder ook de auto aan de laptop gehangen om fouten uit te lezen maar foutregister was blanco. Ik had wel gemerkt dat iemand de nok- en krukassensors had verwisselt, deze terug op de juiste plaats gestoken maar maakte geen verschil (waren ook precies dezelfde sensors met stekkers en al!)

Vandaag ga ik nog eens naar die garagist (is een heel bekende van bij ons in de buurt, werkt al meer al 40 jaar in de rally sport en bij Ford als hoofdmechanieker) en hoop ik dat hij me verder kan helpen.

Gisteren compressietest gedaan op alle 6 cilinders en ze waren nog ruim goed! Moesten volgens een garagist die ik goed ken minstens 11 bar druk maken en ze maken allemaal netjes 12 tot 12,5 bar dus dat zit wel goed.

Verder ook de auto aan de laptop gehangen om fouten uit te lezen maar foutregister was blanco. Ik had wel gemerkt dat iemand de nok- en krukassensors had verwisselt, deze terug op de juiste plaats gestoken maar maakte geen verschil (waren ook precies dezelfde sensors met stekkers en al!)

Vandaag ga ik nog eens naar die garagist (is een heel bekende van bij ons in de buurt, werkt al meer al 40 jaar in de rally sport en bij Ford als hoofdmechanieker) en hoop ik dat hij me verder kan helpen.

Hmm ja blijft altijd klote.
Moet zeggen dat alles wat boven de 1990 is, te nieuw voor mij is. :p
Ik werk alleen aan oldtimers. Het zal haast wel iets electronisch zijn..

Mini dump

SPOILER]

Wednesday dump

Jummie. :D

Wat een logge bakken zijn het toch allemaal. Op een paar klassiekers na zijn ze niet om aan te zien imo.
Onderstaande auto's vind ik prachtige wagens.
3609536951_bbf0f5cfca.jpg

oldtimer-chevrolet-impala-ststephan-am-58142.jpg

2cy5zba.jpg

Laatst bewerkt:
De auto's die ik post zijn juist de uitzondering, dat zijn de klassiekers en zeker mooi. Doel op de auto's die meestal in rambo's dumps voorkomen.

Ah oke.. Nouja ieder zijn ding toch. ;)

7938667886_665e9bca3b_z.jpg

1949-chevrolet-pickup-slammed.jpg

1948-chevy-3100-pickup-truck.jpg

chevrolet-3100-05.jpg

1106clt-02-%2B1951-chevrolet-3100%2Brear.jpg

Het gaat me niet om het merk maar om de vorm van de auto. Het is niet zo dat ik een Dodge of Chevrolet niks vind gaat om de hele moderne auto cultuur in het algemeen. Voorheen hadden bepaalde Amerikanen nog een stijlvolle vormgeving nu zijn het over het algemeen alleen nog maar pompeus vormgegeven wagens maar missen ze stijl. Je ziet dat wel bij meer merken, niet alleen de Amerikanen de Fransen kunnen er ook wat van.

Het gaat me niet om het merk maar om de vorm van de auto. Het is niet zo dat ik een Dodge of Chevrolet niks vind gaat om de hele moderne auto cultuur in het algemeen. Voorheen hadden bepaalde Amerikanen nog een stijlvolle vormgeving nu zijn het over het algemeen alleen nog maar pompeus vormgegeven wagens maar missen ze stijl. Je ziet dat wel bij meer merken, niet alleen de Amerikanen de Fransen kunnen er ook wat van.

Daar heb je gelijk in, persoonlijk heb ik vrij weinig met moderne auto's, uitzonderingen daargelaten.
'Lompe bakken' van 50-60 jaar oud hebben meer klasse en stijl.

Terug
Naar boven