MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Bmw wilt ook graag oudere mensen benaderen, dus hebben ze de Bmw 2 serie Active Tourer gemaakt.
Dat ding is wel een beetje taboe, het heeft FWD, maar goed... wie wilt nou driftende opa's op de openbare weg hebben. :roflol:

Deze?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
:trollface:

BMW-3-Series_2009_800x600_wallpaper_03.jpg

zelfde als deze met zwarte velgen dan, wat een pauper ben ik ook :p

• Like
Waarderingen: Ot92
mja beetje fout voor hun imago vind ik

Ze willen de opoes in hun Mercedes b-klasse naar Bmw toe halen, maar dat gaat niet zo makkelijk.
Bmw heeft altijd bekend gestaan om zijn sportiviteit en daar krijg je niet zo makkelijk een opoe in, dus idd niet slim van Bmw en fout voor hun imago.

Wat voor blok heeft je 3 serie?

BMW is er niet op vooruitgegaan sinds Chris Bangle en diens opvolger.

Laatst bewerkt:
Boeiend, zijn ontwerpen zijn vaak gedrochten.

123d gaat na een remap idd keihard, alleen jammer van de bak dat ie bij 245 ongeveer al ophoud.

Waar heb je 'm laten remappen?

Hartge, van Doorn. Kostte net geen 2100€ :S
Voor 400 minder had k 240pk gehad.. dan maar 400 meer, die eerste 36 paarden kossten 1700, dan is 400extra voor 25 meer paarden een koopje. ;)
Oh ja..Topsnelheid ligt aan de achteras..

Laatst bewerkt:
differentieel?

Kan je wel lachen, maar de achteras bepaald wel degelijk de topsnelheid. Het is de eindoverbrenging....
Je hebt wel gelijk hoor, hij loopt op top niet heel hard, wel teller uit.
Overigens draait de mijne boven de 5000rpm op topsnelheid. Die in dat filmpje heeft 10pk minder ;) komt niet boven de 5000rpm in hoogste versnelling..
Het is ook niet zo dat na ecu remap je in zn eerste versnelling bij 5000rpm een hogere snelheid hebt als bij 5000rmp in eerste versnelling zonder remap..logisch toch?

Laatst bewerkt:
Dat je de benaming bi turbo gebruikt ipv twin turbo, kunnen we nog net door de vingers zien.
Maar dat van die achteras, dat gaat te ver :D

Ja een Quaife diff bv met andere verhoudingen, klinkt al iets beter ;)

Laat dan eens een pic zien van je snellere achteras?

De 123d is een 2.0 bi turbo, daar heeft ie wel gelijk in. Die doet niet voor niets 204pk ipv 177 die de 120d doet.

De 123d is een 2.0 bi turbo, daar heeft ie wel gelijk in. Die doet niet voor niets 204pk ipv 177 die de 120d doet.

Ik geef het op, te veel noob praat hier :(

Stukje van BMW.COM http://www.bmw.com/com/en/newvehicl...allfacts/engine/4_cylinder_diesel_engine.html

The BMW 123d is the world's first four-cylinder engine with Variable Twin Turbo. Two different-sized turbochargers are deployed sequentially to dispense extra power right across the rev range. At low revs, the small turbocharger works on its own to provide instantaneous throttle response

BMW belgië:
BMW TwinPower Turbo 4-cilinder dieselmotoren
[Link niet meer beschikbaar]

Mss dat het in Nederland anders is?

Dat je de benaming bi turbo gebruikt ipv twin turbo, kunnen we nog net door de vingers zien.
Maar dat van die achteras, dat gaat te ver :D

Ja een Quaife diff bv met andere verhoudingen, klinkt al iets beter ;)

Laat dan eens een pic zien van je snellere achteras?

Heb ik niet. En heb ik ook niet gezegd dat ik die had...
Ik heb echter een e30 gehad die met een 2.8 6cylinder niet harder ging als 180 met sper-as en lage eindoverbrenging, en dik over de 220 met een normale as en een zwaardere eindoverbrenging..

Biturbo, twinturbo.. whatever.. er zitten er twee op..

Tegenwoordig noemt Bmw alles twinpower turbo... ik snap het ook niet meer. :rolleyes:

De 530d heeft een twinpower turbo, de 535d ook, terwijl de 35d een bi-turbo is. Dat weet ik wel zeker, dus wel een beetje vaag dit.

Tegenwoordig noemt Bmw alles twinpower turbo... ik snap het ook niet meer. :rolleyes:

De 530d heeft een twinpower turbo, de 535d ook, terwijl de 35d een bi-turbo is. Dat weet ik wel zeker, dus wel een beetje vaag dit.

De alpine d3-biturbo is t zelfde blok als de 123d..

Terug
Naar boven