XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

Rijden zat 6/980 pk honda's in nederland rond.
Vette dingen van sneaky

Die rooie van Andy. :D
Gt40 op een Civic en hij rijdt hem ook als daily. :roflol:

---------- Post added at 20:58 ---------- Previous post was at 20:29 ----------

Toch heb ik daar niet zo'n last van. Heb in jullie ogen geen snelle wagen maar die van mij vond ik in het begin nog best vlot en nu nog steeds, 7,5sec 0-100km/u.

Tot op heden nog door niemand weggereden en anders ben je nog steeds sneller dan 90% van alle wagens op de weg.

@ karma, tuurlijk vind ik 18,3 naar 200 niet maar "redelijk".
Die 18 was meer een random antwoord maar iedereen gaat er zo serieus op in. :roflol:

Mijn neefje vroeg mij mee te rijden met dat Streetgasm 2000 geval. 1250 inchrijving + benzine en eten en dat soort kleine dingen onderweg, wordt me een beetje te gek denk ik... Iemand ongeveer een idee wat zoiets totaal kost voor de hele week? (schatting)

Montai, wat rij jij zelf? En hoeveel pk? Ik heb nooit interesse in een scooter gehad en met me autos nog nooit schade gereden.

Ding van andy is vet, die s2000 ook. Heb in lelystad wel eens tegen 1 van hun geraced.

Mijn neefje vroeg mij mee te rijden met dat Streetgasm 2000 geval. 1250 inchrijving + benzine en eten en dat soort kleine dingen onderweg, wordt me een beetje te gek denk ik... Iemand ongeveer een idee wat zoiets totaal kost voor de hele week? (schatting)

Ja, ken meerdere die hebben meegereden dus is vrij reëel.
Rond de 4k, 4,5k in totaal. Wat rijdt je neefje dan?

Ja, ken meerdere die hebben meegereden dus is vrij reëel.
Rond de 4k, 4,5k in totaal. Wat rijdt je neefje dan?

Ja kijk, dan ben ik 2k kwijt, lijkt me wel lijp maar beetje te gek. Kan ik een leuke trackbike van kopen waar ik meer plezier van ga hebben...

Hij rijdt een cupra '08, 310PK.

Ja kijk, dan ben ik 2k kwijt, lijkt me wel lijp maar beetje te gek. Kan ik een leuke trackbike van kopen waar ik meer plezier van ga hebben...

Hij rijdt een cupra '08, 310PK.

Hmm eerlijk gezegd valt het tegen hoor van wat ik heb gehoord.
Ik wou volgend jaar mee doen, maar ga zelf wel rijden met een aantal mensen.

Ik hoorde van een kennis (rijdt een Audi tt R32 turbo. :D) dat het best tegen valt..
Je rijdt 800 km op een dag, 's avonds feesten kan ook niet echt omdat je volgende dag 7 uur weer op moet om weer fris 800 km te rijden en dat 5 dagen lang.

Het lijkt heel vet en dat kan het ook zeker zijn, maar het is wel erg veel rijden en niet erg veel tijd om echt te feesten.

---------- Toegevoegd om 22:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:23 ----------

Voor de geïnteresseerden, een SG2K mega mega dump. :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Montai, wat rij jij zelf? En hoeveel pk? Ik heb nooit interesse in een scooter gehad en met me autos nog nooit schade gereden.

Ding van andy is vet, die s2000 ook. Heb in lelystad wel eens tegen 1 van hun geraced.

Mijn auto is niet zo speciaal. Hyundai Coupé 2004, 2 ltr 140 pk. Rijdt vlot door, en top ligt op de 225 km/u. Vindt deze coupé mooier dan die kekke ronde types van daarvoor. Hiervoor heb ik een Toyota Paseo gehad, heb daar toen een 1,5 turbo ingelegd. Dat was 475 pk op 860 kg... heel bizar hoe hard dat gaat.

Mijn auto is niet zo speciaal. Hyundai Coupé 2004, 2 ltr 140 pk. Rijdt vlot door, en top ligt op de 225 km/u. Vindt deze coupé mooier dan die kekke ronde types van daarvoor. Hiervoor heb ik een Toyota Paseo gehad, heb daar toen een 1,5 turbo ingelegd. Dat was 475 pk op 860 kg... heel bizar hoe hard dat gaat.

Haha dik man!

Maar 475 pk uit een 1.5t? Specs?

Haha dik man!

Maar 475 pk uit een 1.5t? Specs?

Pff, moet ik ff spitten hoor, das alweer een paar jaar geleden man. Met zo'n Paseo kun je er voor kiezen om een turbo op je 1.5je (standaard blok) te zetten of een 1.3 turbo uit de UK importeren. Ik heb er toen voor gekozen om een turbo op mijn standaard blok te zetten. Heeft me uiteindelijk 3 blokken gekocht :(.

Forum waat ik toendertijd zat is opgeheven, al heb ik wel het vervangende forum gevonden, weet ik niet of mijn topic met alle specs er nog instaat. Moet ik eerst weer lid worden.

Dus de specs blijf ik je schuldig, maar ik ga wel ff zoeken of het nog ergens in een donker hoekje ligt.

475pk uit een 1.5t lijkt me onwaarschijnlijk. Zeg niet dat het niet kan.

Pff, moet ik ff spitten hoor, das alweer een paar jaar geleden man. Met zo'n Paseo kun je er voor kiezen om een turbo op je 1.5je (standaard blok) te zetten of een 1.3 turbo uit de UK importeren. Ik heb er toen voor gekozen om een turbo op mijn standaard blok te zetten. Heeft me uiteindelijk 3 blokken gekocht :(.

Forum waat ik toendertijd zat is opgeheven, al heb ik wel het vervangende forum gevonden, weet ik niet of mijn topic met alle specs er nog instaat. Moet ik eerst weer lid worden.

Dus de specs blijf ik je schuldig, maar ik ga wel ff zoeken of het nog ergens in een donker hoekje ligt.

Oke oke, ja je hoeft niet alles door te spitten hoor.
Vind het altijd wel mooi om te zien als iets goed gebouwd is.
Zo'n 1.3t is dezelfde motor als een Glanza denk ik dan of niet?

Maar wat je aan je onderstel, drijfwerk, turbo en noem maar op hebt gedaan dat vergeet je toch niet?

Dan had je toch op zen minst een 3SGTE of 2JZ swap liggen in je Paseo :D

Als je het 1.5 blokje nog had zal het wel een flinke build zijn geweest. Wel een mooie manier +10k € te besteden. :D

475pk uit een 1.5t lijkt me onwaarschijnlijk. Zeg niet dat het niet kan.

Oke oke, ja je hoeft niet alles door te spitten hoor.
Vind het altijd wel mooi om te zien als iets goed gebouwd is.
Zo'n 1.3t is dezelfde motor als een Glanza denk ik dan of niet?

Maar wat je aan je onderstel, drijfwerk, turbo en noem maar op hebt gedaan dat vergeet je toch niet?

Dan had je toch op zen minst een 3SGTE of 2JZ swap liggen in je Paseo :D

Als je het 1.5 blokje nog had zal het wel een flinke build zijn geweest. Wel een mooie manier +10k € te besteden. :D

@ Grote S: Had nog meer kunnen zijn, maar geld was op.

@ Peppie: 1.3 turbo komt uit een Toyota Starlet, deze was als enige in UK uitgebracht met een turbo, en de ophang punten (en vele andere onderdelen) kwamen 1 op 1 over met aansluitpunten, zo ook de motorophanging.

@ shark89: Oh jaaah, achteras van de starlet 1.3turbo kwam erop, omdat deze schijfremmen hadden, en was 100% compatible. Schijfremmen ook paar maatjes groter gezet natuurlijk (MR2 schijven zijn eronder gekomen, met ook de remverdeling en aansturing van de MR2). Carrosserie in zijn geheel verstevigd balken te lassen tegen torderen en andere krachten. Rolkooi zat erin, niet helemaal op rally wijze maar vrij onzichtbaar omdat ik het interieur er ook in wilde houden. Ging echt een beetje voor Fast & Furious 1 zeg maar, the whole deal! Lederen bekleding uit Duitsland gekocht. Compleet open RVS uitlaatsysteem eronder.

@ Mutant: Ja, uit eindelijke heb ik er wel voor gekozen om 3S GTE (standaard 242 pk) erin te leggen uit 1998, hiervoor heb ik echt een hoop moeten kapot maken in de motorruimte omdat het blok eigenlijk te groot was. Accu en alle reservoirtjes zijn toen verplaatst naar achter :rolleyes: Toen de 3S GTE erin kwam waren de pk's weinig problematisch hoor. Chip erin en ik zat al bijna op 300 pk.
De 475 pk werd aangetikt door NOS injectie (75pk boost, kon hoger maar nooit gedaan), heb ik overigens niet veel gedaan omdat die blokken dat blijkbaar niet echt fijn vinden ^_^

Uiteindelijk heeft het dicht tegen de € 15.000 euro gekost, en het ik vind het tot de dag van vandaag nog 1 grote zonde dat ik het heb gedaan. Voor dat geld had ik gewoon wat moois kunnen kopen :(

Ja die 1.3t uit de Starlet is geloof ik hetzelfde als uit een Glanza.

Maar wel dik man, welke turbo had je er op zitten?
Aan de ene kant met je eens, blijft een hoop geld.. Maar je hebt er wel lol aan gehad lijkt me.

Aan de ene kant zonde, aan de andere kant niet.
Als je een audi s/rs koopt en je bak gaat stuk ben je ook 5000 kwijt. Mijn fam rijdt alleen maar amg, M3/5 en dat soort bakken. Luchtvering wil je ook niet vervangen.

Aan de ene kant zonde, aan de andere kant niet.
Als je een audi s/rs koopt en je bak gaat stuk ben je ook 5000 kwijt. Mijn fam rijdt alleen maar amg, M3/5 en dat soort bakken. Luchtvering wil je ook niet vervangen.

Mijn opa rijd in een Bugatti Veyron en me oma rijd in een Koenigsegg Agera R, ben ik nu stoerder?

:roflol:

Als jij dat stoer vindt dan mag dat van mij, ik geef aan dat me fam dat rijdt en ik de prijzen wel ken van een nieuwe dsg bak, of luchtvering, 275 30 19 banden. En dat 15k om 450+ pk te rijden en je auto compleet aan te passen niet zo gek is. Verder snap ik niet waarom je het zo stoer vindt wat ik zeg.

15k voor een gebouwde auto is heel normaal en dat valt nog wel mee..
Aangezien je voor een beetje aanpassing al meteen 1000 euro kwijt bent, komt het in totaal als heel snel op 15-20k.

Terug
Naar boven