- Waardering
- 2.335
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 100kg
- Vetpercentage
- 15%
Haha. Dacht 8ltr ofzo. Maar ondanks dat dik geluid.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Haha. Dacht 8ltr ofzo. Maar ondanks dat dik geluid.

Haha dat is de s3 van Extreme Tunerz.
Die gasten bouwen volledige motoren van titanium.
Als je tijd hebt moet je maar eens de ARS Evo opzoeken.
Die motor hebben zij gebouwd.
900+ pk en 13k rpm.
Dat stukje weg wat je in dat filmpje van de s3 ziet is trouwens de enige weg die ze op dat eiland hebben.![]()

Duur geintje om wat gewicht te besparen
Tis misschien ook wat sterker ja, maar goed, niet nodig opzich.

Zeker wel nodig als je zo veel toeren wilt draaien en het ook nog heel wilt houden.
Dit is wat werk van hen, gewoon kunst.
Formule 1 blokken worden uit aluminium gegoten en die draaien ook 15000 rpm (seizoen 2014).
En in seizoen 2006-2013 zat F1 op bijna 1000 pk met 18000 rpm, uit een aluminium blok.
Dus zoals ik zei: voor de toeren en krachten heb je het niet nodig. Het is puur een hebbedingetje. Non-the less wel een gave gadget voor in je auto als je veel geld hebt.
Misschien is dit een domme vraag, maar wat is de reden dat mijn brommer 13k+ toeren draait en een auto max 6k?

Twee takt he.
Maar verder vind ik het niet eens zo een gekke vraag. Want motoren zijn ook 4takt en maken ook 12.000 toeren....![]()
Gaan auto's ook op 2/4 takt of zijn dat puur motoren?

100% met je eens. Maar elk blok dat altijd op zijn max draait zal niet lang mee gaan. Titanium of niet![]()
Maar er zijn meerdere voorbeelden op te noemen die hoogtoerig zijn hoor, titanium blijft een dure gadget die niet nodig is om het blok heel te houden. Maar voor "brag rights" wel erg gaaf natuurlijk.

Ben ook wel heel erg benieuwd wat een setje titanium drijfstangen en zuigers nou kosten.
Volgens mij kan je daar een beste wagen van kopen.
Nouh.. inderdaad! Haha, ben ook wel benieuwd wat zuks kost. Of een compleet blok!
Een maat van me had op zijn skyline een 4" uitlaat van titanium en dat kostte 3,5-4k met super veel korting haha.
Dit is ook nog een cnc gevreesd ipv een relatief simpele vorm als een buis.
Denk dat je voor zo'n setje toch al heel gauw richting de 20-30k moet gaan kijken.
Compleet blok praat je sowieso over 100k+.

Ben ook wel heel erg benieuwd wat een setje titanium drijfstangen en zuigers nou kosten.
Volgens mij kan je daar een beste wagen van kopen.