AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

Tijdje terug is er bij ons een Audi RS6 C7 verkocht, vandaag is hij terug gekomen en is hij getuned naar 750 pk. :roflol:

Zou het je niet durven zeggen tbh.. Meer dan alleen een remap in ieder geval haha.

Gok enkel andere uitlaat en een remap, want een stage drie leverde (dacht ik) 850 pk op dan worden de turbo's vervangen.
Qua potentieel is dat toch echt een van de zwaarste motoren die audi ooit zal bouwen.

Zou het je niet durven zeggen tbh.. Meer dan alleen een remap in ieder geval haha.

De S6 c7 van Jeroen Dik (eigenaar JD Engineering/VAG tuner, voor de mensen die hem niet kennen) doet nu 750pk :rolleyes:

Upgrades:
– Audi RS6 full bodykit
– Full milltek resonated exhaust
– Turbo upgrades
– Upgrade charge air radiator cooler
– Audi Ceramic Brakes front & rear
– Audi Air suspention modified – 4cm
– 21″ RS6 Wheels
– JD Stage 4 Remap 750pk & 850Nm
– JD DL501 Gen II gearbox remap

waarom koop je dan geen RS6 vraag ik me af...

---------- Toegevoegd om 15:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:05 ----------

al zal dat voor zo iemand wel een centenkwestie qua verzekering/wegenbelasting ed. zijn, want hij rijdt nu gewooon een RS6 natuurlijk

Gok enkel andere uitlaat en een remap, want een stage drie leverde (dacht ik) 850 pk op dan worden de turbo's vervangen.
Qua potentieel is dat toch echt een van de zwaarste motoren die audi ooit zal bouwen.

Dan zal dat het wel zijn. Heb er net even snel onder gekeken en zit inderdaad een andere uitlaat onder.

waarom koop je dan geen RS6 vraag ik me af...

---------- Toegevoegd om 15:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:05 ----------

al zal dat voor zo iemand wel een centenkwestie qua verzekering/wegenbelasting ed. zijn, want hij rijdt nu gewooon een RS6 natuurlijk

Nope, centen heeft ie inmiddels zat. Zo'n auto wordt een project/reclame auto. En er rijden eenmaal meer s6-jes rond dan RS6-en.

RS6 doet t met downpipe/uitaat, airbox en remap naar zo'n 750pk. Niet slecht voor een die paar duizend euro.

stage-2-rs6-v10.jpg

Meh ik zoek over een tijdje ook een andere auto maar weet nog niet wat..
Dan zou de Golf ook weg gaan en zou die auto zowel mijn hobby auto worden als mijn "dagelijkse" auto.
Zit te twijfelen tussen de volgende modellen:

- Mitsubishi Evo 6
- Subaru Impreza GT
- Nissan 200sx s14
- Audi S3 8l

Zijn wel verschillende modellen, maar zoek sowieso een rwd/awd auto met een turbomotor die toch betrouwbaar is.

Vind het allemaal wat hebben maar kan niet kiezen. :(

zou zelf twijfelen tussen de S3 en Soeb. Van beide een goed exemplaar vinden en dan stevige testrit maken. Test rit je keuze laten bepalen is meestal het verstandigst, wordt toch je dagelijkse auto.

vind deze s3 wel nice:
ja is al tig keer geplaatst

[Link niet meer beschikbaar]

Autokenners, hoe zou jullie top drie eruit zien van aanschaf. Het is zooi links dus plaats het even in de spoiler. Elk van de wagens is:
- Goedkoop in aanschaf;
- Goedkoop in verzekering;
- Niet te veel kilometers;
- Benzine;
- Licht qua gewicht (dus belasting).
- Weinig vorige eigenaren

Het is maar om even wat rij ervaring op te doen en dat ik echt nu een auto nodig heb voor mn werk, ik kan daarna sparen voor een 'fatsoenlijk'. Daarnaast betalen mijn ouders waarschijnlijk of helemaal of groot gedeelte wanneer hij laag is in aanschafprijs.

Die van peppie wrs alles behalve peugot :P

Linkjes:

Ik zou als ik jou was toch kijken naar een polo of golf.

Fransoosjes zijn niks aan.

---------- Toegevoegd om 15:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:48 ----------

vind deze s3 wel nice:
ja is al tig keer geplaatst

http://www.youtube.com/watch?v=4Id2O0vC7Lk

Mooi, dat ding zit over de 600pk grens.

Nu komen de Duitse 3 binnenkort met power sedans en stations die origineel 650pk gaat leveren. Tenzij de Rs6/M5/E63 de CTS-V op het circuit belachelijk maakt.

Ik zou als ik jou was toch kijken naar een polo of golf.

Fransoosjes zijn niks aan.
Ja ben op dit moment ook aan het kijken voor golfje of een honda civic, ook wel leuke auto. Op dit moment Honda Civic voorkeur maar staat niet super veel op marktplaats.

ziet er niet uit.....rare blokkendoos. Kwaliteit interieur zal ook wel Amerikaans zijn. Denk dat de duitsers dit niet eens serieus nemen.

Heb nog net op de valreep een seat leon st te pakken kunnen krijgen op 14%.

Zo word ie:

m1my6j9bmgod.jpg

Na afgelopen 4 jaar een audi a3 sb en een vw golf 7 gehad te hebben ben ik benieuwd hoe dit bevalt. Wel vage situatie, niet eens proef gereden en al helemaal niet de max uit het lease bedrag gehaald :eek:

Amerikaanse pk's moet je door 2 delen.

Ik zou als ik jou was toch kijken naar een polo of golf. Fransoosjes zijn niks aan.

20091217-205.png
Mooi, dat ding zit over de 600pk grens. Nu komen de Duitse 3 binnenkort met power sedans en stations die origineel 650pk gaat leveren. Tenzij de Rs6/M5/E63 de CTS-V op het circuit belachelijk maakt.
Dat geluid, die toeren love it.

Ben benieuwd, cts-v heeft me niet impressed:o

Ik dacht dat het alleen een concept was, maar we hebben nu toch echt een Volkswagen XL1 staan. :D
Of ik het mooi vind.. Nee, maar wel grappig dat hij echt is uit gekomen.

2qmzvpu.jpg

2rm2mtk.jpg

2rlygc7.jpg

Vind de spiegels wel vet, dat is dat schermpje wat je daar rechts ziet.

Terug
Naar boven