MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Dat vind ik van de F10, saai. De E60 was gewaagd maar mooie lijnen, agressief en gave lampen.

Frappant dat de E34 en E39 nog niet zo gek veel achterhaald zijn. Het bouwjaar van de twee op de foto is 1991 en 2001.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.923
Ik keek vroeger altijd Wolff (Duitse Krimi) Was gek op de auto die Wolf reedt. (E34)

Goedkopere concurrent voor de X5 M, voornamelijk op de Noord–Amerikaanse markt gok ik.

Jeep Grand Cherokee Trackhawk Hellcat
c9UvLzB.jpg
Base Trackhawk models will have a comparatively modest 475 hp, but there will be a Hellcat option, which will come with a 6.2 liter supercharged V8 that develops a stratospheric 707 hp and 650 lb-ft of torque. When paired with all-wheel drive, the Trackhawk Hellcat is rumored to get to 60 mph in 3.5 seconds.

Laatst bewerkt:
Hoe een Maybach verneuken 101

2m61lhl.jpg
:fuu:

1037a6u.png

Mijn polijstsetje is binnen. Ga beide wagens helemaal van top tot teen polijsten, ook deurstijlen, sponningen en randen bij wielkasten (met polijstbol). Omdat BMW's bekend staan om hun harde blanke lakken ga ik beide wagens eerst met een diepe slijpgraad polijsten, diepere krassen met 1500 wetsanden. Zal er wat dagen voor uit moeten trekken en paneel voor paneel helemaal afwerken.

Zal als volgt te werk gaan:
- Foamlance (ditmaal met dreft normaal met autoshampoo)
- Wassen met wollen mitt, twee emmers met grit gard
- Kleien
- Polijsten (gele pad) en Monello Raffini Veloce
- Swirls verwijderen (oranje pad) Monello Raffini Mezzo
- Nabewerken (witte pad) Monello Raffini Finale
- Voeden (zwarte pad) Dojo Juice Lime Prime
- Wax aanbrengen (rode pad) BMW huismerk

Velgen van mijn 5-serie zijn pas gedaan en die zien er super uit. De velgen van de X5 moet ik ook nog onder handen nemen.
En daarna komt de binnenkant nog, leer poetsen en voedden etc etc. :lol:
Beide wagen ook delen plastidippen (zwart).

Na deze behandeling zal ik volgend jaar de steenslag aanpakken mocht deze heel storend zijn.
Mocht ik iets zijn vergeten dan hoor ik het graag. :cool:

Laatst bewerkt:
  • #4.928
Waarom dreft? Krijg je dan geen strepen? Misschien kalkvrij water gebruiken?

---------- Toegevoegd om 15:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:04 ----------

Beter niet wachten tot voorjaar? Nu staat winter voor de deur dus pekel etc. Of maakt je dat niet uit?

Dreft ontvet goed. Dat wil je normaal niet gebruiken omdat je waslagen dan verdwijnen. Ik wil al het vuil en vet weghebben voor ik ga polijsten. Dus strepen maakt niks uit wanneer je de toplaag weg gaat slijpen.

Ik doe normaal 2x per jaar een nieuwe waslaag erop, voorjaar en najaar. Dus juist voor de winter omdat je je lak goed wilt beschermen tegen pekel etc. Deze zeer intensieve detailing zal ik ook maar 1x per wagen doen. Omdat mijn wagen nooit door een wasstraat zal gaan hoef ik daarna nooit meer zo diep te polijsten.

Geinig ding, maar zal vast nooit geproduceerd worden. Zou het wellicht goed doen in de warmere delen van de wereld.

1037a6u.png

Mijn polijstsetje is binnen. Ga beide wagens helemaal van top tot teen polijsten, ook deurstijlen, sponningen en randen bij wielkasten (met polijstbol). Omdat BMW's bekend staan om hun harde blanke lakken ga ik beide wagens eerst met een diepe slijpgraad polijsten, diepere krassen met 1500 wetsanden. Zal er wat dagen voor uit moeten trekken en paneel voor paneel helemaal afwerken.

Zal als volgt te werk gaan:
- Foamlance (ditmaal met dreft normaal met autoshampoo)
- Wassen met wollen mitt, twee emmers met grit gard
- Kleien
- Polijsten (gele pad) en Monello Raffini Veloce
- Swirls verwijderen (oranje pad) Monello Raffini Mezzo
- Nabewerken (witte pad) Monello Raffini Finale
- Voeden (zwarte pad) Dojo Juice Lime Prime
- Wax aanbrengen (rode pad) BMW huismerk

Velgen van mijn 5-serie zijn pas gedaan en die zien er super uit. De velgen van de X5 moet ik ook nog onder handen nemen.
En daarna komt de binnenkant nog, leer poetsen en voedden etc etc. :lol:
Beide wagen ook delen plastidippen (zwart).

Na deze behandeling zal ik volgend jaar de steenslag aanpakken mocht deze heel storend zijn.
Mocht ik iets zijn vergeten dan hoor ik het graag. :cool:

Flinke lijst!
Jij weet dit vast wel, ik heb hardnekkige zwarte "aanslag" op mijn velgen.
Hoe zou je dit eraf kunnen krijgen?

Velgen in de wax zetten. Voorheen gebruikte ik wel eens velgen reinigers maar dat is toch maar agressief spul om remstof los te krijgen. Ik heb wheelwax en dat is super spul. Al zijn mijn velgen zwart ik veeg het er zo vanaf. Heb ze met 2 lagen in de was gezet, veel werk. Maar met schoonmaken verdien ik die tijd zo terug.

http://www.carclean.nl/product/WheelWax/WheelWax_256gr_WW_1201_100814

340i M–Sport (F30)
wP1aHq4.jpg

KXDJCdJ.jpg

LMJF1hH.jpg

bNrCfLc.jpg

utnRirM.jpg

aV6T3Ji.jpg

W2h4GTr.jpg

iadpCEb.jpg
BMW’s 340i will be the first BMW to use the six-cylinder engine from the EfficientDynamics engine family. Replacing the outgoing 3.0 liter turbocharged six in the 335i, the 340i’s six will produce 326 hp and 332 lb-ft of torque and achieve 7.7-6.5 liters per 100km. The new, all-aluminum six-cylinder engine will be both powerful and efficient, more so than the outgoing six. This new I6 engine has some mighty shoes to fill, as the outgoing six is beloved by enthusiasts everywhere for its silky-smooth power delivery, excellent powerband and lovely noise.
Jammer dat M–remmen niet in de koetswerkkleuren beschikbaar zijn, of toch op zijn minst in het zwart.

EAS M3 (F80) (Emola Rot)
n1sQn2F.jpg

hfbKpYx.jpg

7hUnk9f.jpg

4mlJc9u.jpg

RzkSj05.jpg

iNIY6VN.jpg

52JoBk4.jpg

Pn7nACC.jpg

f8WZ8vo.jpg

520DyvA.jpg

OnOqp0x.jpg
While the BMW E36 M3 offered Imola Red as a standard finish, the current M3 doesn’t include the beautiful red in the standard color palette. Instead, Imola red is part of BMW Individual exterior finishes, a special order item costing you $1,970 on top of the MSRP.

The list of modifications on this Imola Red M3 includes: BMC Performance Air Filters, BMW M Performance Carbon Fiber Splitters with Lip, BMW M Performance Electronic Steering Wheel, a BMW M Performance Gloss Black Kidney Grilles, the ESS E-Tronic ECU Tuner and Evolution Racewerks Competition Series Catless Downpipes installed.

For improved stance and a more prominent showcase of the OEM wheels, EAS installed a KW HAS Height Adjustable Spring Sleeve-Over Kit.

750i M–Sport (G11)
I61UfgS.jpg

Ig0766y.jpg

yIInrMH.jpg

Uok83K4.jpg

sCGZK7g.jpg

h4kBT0V.jpg

b2xl3IK.jpg

---------- Toegevoegd om 13:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:51 ----------

ZqdZLl7.jpg

Laatst bewerkt:
  • #4.936
Vroeger altijd met mn pa mee naar showrooms en altijd de brochures mee naar huis nemen. Kon je heerlijk in wegdromen.

• #4.937
Heb je die auto al, M? En hoe vind je hem rijden?

---------- Toegevoegd om 14:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:22 ----------

Geinig ding, maar zal vast nooit geproduceerd worden. Zou het wellicht goed doen in de warmere delen van de wereld.

Ben jij een citrofiel?

Wat vind je van dat Emola Rot? Niet zo gek veel verschil als met Melbourne Rot.

Dit is best lekker:

435i (Rubinrot II)
QULVaM1.jpg

Terug
Naar boven