MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.082
BMW X4 M40i is 360 pk sterk
6r5yo2cb57za_600.jpg

q5lyjtgbv4kz_600.jpg

pp0yec2b7fus_600.jpg

tzfyaqrba0ux_600.jpg

zurymgpb35gz_600.jpg

57iyepbb257b_600.jpg

uksy3ftb96n7_600.jpg

http://www.autoweek.nl/nieuws/34452/bmw-x4-breekt-los-als-m-performance

Ik pas. Dan liever een real nig 6

Ben dan eindelijk eens klaar met mijn 5-serie (e60). Wil achteraf niet weten hoeveel tijd ik eraan besteed heb. Een aantal fouten gemaakt en veel geleerd. Heb de overstap gemaakt van een wax naar een sealant omdat ik een maximale bescherming wil hebben (6mnd/12mnd ipv 3mnd met een wax). Ik vind tevens de harde glasachtige uitstraling van een sealant mooier dan de warme olie achtige uitstraling van een wax. Een groot nadeel van een sealant is dat je het op een schone lak moet aanbrengen. Je kunt dus geen glaze of pre-wax aanbrengen die kleine defecten of oneffenheden maskeren. Zal dat spul alleen weer ooit eens gebruiken bij verkoop van de auto. Dat deed ik dus verkeerd dus moest bij die delen alles er weer vanaf halen, pffff.

Nu het eindresultaat

Binnenkant ook helemaal gedaan natuurlijk, leer gevoed en motorbaai en kofferbak ook helemaal schoongemaakt.
veu5jl.png

2cdzj1z.png

2hok8t5.png

2cmw7zk.png

2pt4aw2.png

2nqb492.png

Volgende project is de X5.

Laatst bewerkt:
Ben dan eindelijk eens klaar met mijn 5-serie (e60). Wil achteraf niet weten hoeveel tijd ik eraan besteed heb. Een aantal fouten gemaakt en veel geleerd. Heb de overstap gemaakt van een wax naar een sealant omdat ik een maximale bescherming wil hebben (6mnd/12mnd ipv 3mnd met een wax). Ik vind tevens de harde glasachtige uitstraling van een sealant mooier dan de warme olie achtige uitstraling van een wax. Een groot nadeel van een sealant is dat je het op een schone lak moet aanbrengen. Je kunt dus geen glaze of pre-wax aanbrengen die kleine defecten of oneffenheden maskeren. Zal dat spul alleen weer ooit eens gebruiken bij verkoop van de auto. Dat deed ik dus verkeerd dus moest bij die delen alles er weer vanaf halen, pffff.

Nu het eindresultaat

Binnenkant ook helemaal gedaan natuurlijk, leer gevoed en motorbaai en kofferbak ook helemaal schoongemaakt.
veu5jl.png

2cdzj1z.png

2hok8t5.png

2cmw7zk.png

2pt4aw2.png

2nqb492.png

Volgende project de X5.

Laatst bewerkt:
Mooi hoor, but do you even lift?!

Bedankt mannen, altijd fijn om te zien dat hard werk gewaardeerd wordt.
Voor lifts wrong topic, zie log.

Laatst bewerkt:
  • #5.090
Die ene pic die je weggehaald hebt leek het net of iemand een pic van je nam door het raam. Terwijl jij ook foto maakte.

Het was een idioot lange post geworden, normaal zou ik het in een spoiler zetten maar die reageert hier anders dan op dbb, foto's blijven klein.
Zou kunnen ben ook zo'n mooie jongen. ;)

Nu het eindresultaat

veu5jl.png

2cdzj1z.png

2hok8t5.png

2cmw7zk.png

2pt4aw2.png

2nqb492.png

Volgende project de X5.
Ziet er goed uit man, je kan je sealant nog toppen met een wax. Na de wintermaanden zal ik eens poor boys Black hole proberen een glaze, en die toppen met wax. Je hebt wel eerst gepolijst en gekleid voor aanbrengen van de sealant?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ziet er goed uit man, je kan je sealant nog toppen met een wax. Na de wintermaanden zal ik eens poor boys Black hole proberen een glaze, en die toppen met wax. Je hebt wel eerst gepolijst en gekleid voor aanbrengen van de sealant?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Thnx kerel.
Tuurlijk, 3x gepolijst van grof naar licht. Daarvoor eerst foamen, wassen, kleien, schuren 2000/3000 van krassen.
Ik ben niet zo van het toppen, vind juist de laag van een sealer mooi. Uiteindelijk krijg je het beste resultaat (diepe glans) in het voorwerk. Een glaze is dan zonde van je geld omdat je niets meer hebt te maskeren. Dat is alleen handig wanneer je weinig tijd hebt om alle krassen te verwijderen. Dus net voordat je je auto bijvoorbeeld gaat verkopen. Deze sealer heeft wel een hele gave metalic flake pop.
Al die lagen op je auto maken je waxlaag ook minder duurzaam en bij een sealer is het al helemaal uitgesloten. Ik heb nu juist bewust gekozen voor een langdurige bescherming en daardoor de lak helemaal schoon gemaakt met een APC en daarna IPA 50/50 voor ik de sealer aanbracht. Dat laatste is sowieso goud wanneer je gaat polijsten om de olie lagen te verwijderen.

Ben die achterlichten met 'wenkbrauwen' toch wat meer gaan appreciëren de laatste tijd. Anderzijds is het wel beter dat ze vooraan niet meer zo excessief zijn.

Valt me overigens wel wat tegen dat Karim Habib het over meer differentiatie tussen de reeksen, maar dat alle wagens nu gelijkaardige L-achterlichten hebben.

Ik pas. Dan liever een real nig 6

Ben benieuwd wat de X2 zal geven, vind de X4 zelfs al ietwat 'klein' uitvallen voor een SUV/Coupé.

Laatst bewerkt:
Als ik weinig tijd heb gebruik ik na het wassen een Quick detailer of spray wax. Weinig tijd is ook relatied, auto wasseb kost me dik een uur. Polijsten en de hele benden nog meer. Maar het resultaat is er wel altijd. Dat zie je op jouw foto's ook. Die synthetische sealant staat ook langer dan een wax. [Link niet meer beschikbaar] dit schijnt ook top te zijn.

Daarom ook die synthetische sealant, zou 1 jaar moeten kunnen staan. Hoop in elk geval dat deze de winter door komt, goed de sheeting/beading in de gaten houden.
Die Q2Mohs ken ik zeker, is nog een stapje betrouwbaarder maar ook duurder en behoorlijk bewerkelijk, en als je er een fout mee maakt heb je het spul er nog niet zo vanaf. Dit was mijn eerste polijstklus en ook voor het eerst de overstap van een wax naar een sealant. Lijkt me beter dat je een garage hebt voor dat Gyeon spul. Ik heb http://shop.autofinesse.co.uk/power-seal-500ml en die poets je machinaal in en ik heb deze ook machinaal uitgepoetst. Gaat echt heel eenvoudig zelfs met een doek heel eenvoudig uit te poetsen. Heb er trouwens ook mijn ruiten mee gedaan.

Laatst bewerkt:
  • #5.098
Ze moeten eens ophouden met nichevulling.

Handtekeningetje gezet voor peugeot 208. "perla negra" :eyebrow:

Terug
Naar boven