AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

Als eerste klus heb je mooi resultaat zo op de fotos te zien. Waxen en uitpoetsen doe ik zelf met de hand. koplampen en soms de ruiten polijst ik ook. Rainx of rainclear is ook wel handig in het weer wat we gaan krijgen. Maar 1 jaar behoud je nooit het resultaat wat je nu hebt, de beading wordt zeker minder, wilt niet zeggen dat het niet beschermd is

Welke poliermachines gebruiken jullie? Ik moet er straks 1 aanschaffen en heb niet echt een idee welke goede prijs/kwaliteit zijn.
Ik zou zeggen karma voor diegene met het beste advies, maar dat bestaat gvd niet meer! :(
Een like dan maar :D

Een DAP500 of 900. In elk geval een dual action machine als je voor het eerst gaat polijsten. Ik heb als amateur genoeg aan een 500.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

1zlfali.png

Ik begin echt te twijfelen om niet gewoon voor de Rupes Bigfoot 15 te gaan. Kost wel wat natuurlijk... Maar ik kan er dan wel al de auto's mee doen. Anders zou ik deze huren voor een weekendje, maar hij is niet te vinden in dit belgenland.

Lol je eerste keer werken met die dingen en meteen zoiets aanschaffen. Je moet het zelf weten, het is jouw geld.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.107
Gave bak dit

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.108
Een van de weinige 'betaalbare' v8 real nigs

• Like
Waarderingen: Obee
Lol je eerste keer werken met die dingen en meteen zoiets aanschaffen. Je moet het zelf weten, het is jouw geld.
Met een DAP500 + degelijke pads, compounds, polijst,... kom ik uit op ongeveer 300€. Die Rupes kit komt op 500€. Als je dan kijkt naar reviews die deze toestellen vergelijkt zie je duidelijk dat de Rupes een veel beter resultaat geeft. Geen last van ghosting en veel egaler resultaat.
Ben er nog over aan het denken, ik vind beide duur voor hetgeen ik het ga gebruiken. Maar het laten doen kost evenveel.

Heb je toevallig wat closeups van de verf waar je het resultaat wat beter ziet?

Ik was aan het kijken naar de agressievere pads die je nodig hebt na het spuiten van de clearcoat. Pads en compounds daarvoor bestaan precies niet in de goedkopere klasse.

Edit:

Goede link, komt zo inderdaad wat goedkoper uit. Moet ik enkel een extra pad en compound bijkopen.

Laatst bewerkt:
Wat wil je precies met die clearcoat doen dan? Wil je de orange peal verwijderen? Zo ja dan vergeet die pads en ga aan de slag met 1500, 2000 en 3000 schuurpapier. Daarna altijd een wollen pad gebruiken om de 3000 krassen weg te werken. Ik heb dat ook op een paar plekken gedaan waar diepe krassen aanwezig waren (polijsten krijgt die niet weg) en het resultaat was verbluffend.
De veloce compound heeft een agressieve cut maar omdat bmw lak erg hard is heb ik naast de gele pad (zware cut) ook een wollen pad gekocht. Voor het pure polijst werk is dat behoorlijk zwaar. En als dat nog niet genoeg zal zijn dan zul je toch echt een rotary moeten aanschaffen maar dat is voor mij een no-go.

Motorkap is tot op het metaal teruggebracht en volledig herspoten :primer, kleurmatch verf (475 variatie A2) en dan enkele lagen clearcoat. Ik ging er ook eerst overgaan met 1500 en 2000 (3000 is hier moeilijk te vinden) zodat de clearcoat effen is nogvoor ik begin met wollen pad icm cut compound.

Een rotary kan ik overal wel gratis lenen, maar zelf durf ik er niet mee te beginnen.

Bedankt voor de tips!

Orange peel is op heel je wagen aanwezig dus om nu alleen je motorkap te doen. Verder zou ik er niet aan beginnen zonder 3000, je krijgt die krassen er anders niet uit met een polijst machine. 3000 kun je ook kopen bij carclean. Veel suc6.

Blijft een geweldige auto dit !

Een CLS versie van de toekomstige M2 zou best wel gruwelijk zijn.

Laatst bewerkt:
Als je veel geld hebt is dit de investering die je moet doen. Waarde stijgt 20k per jaar met een lage km stand.

De GTR is aardig.

M3 GTR
o8fm0x.jpg

2ro03dv.jpg

vrvot1.jpg

1he7x1.jpg

wbuy39.jpg

24n351c.jpg

29ktgfl.jpg

21mw388.jpg

Laatst bewerkt:
Terug