AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

Acteur Matt LeBlanc (Friends, Joey, Episodes) wordt de co-presentator van Chris Evans in de nieuwe Top Gear. Dat maakt de BBC bekend.

:roflol:

Ik bekijk de stukje met Chris Harris wel achteraf op Youtube.

famous-auto-journalist-chris-harris-quits-drive-starts-his-own-project-87649_1.jpg

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.523
Is ook weleens te gast geweest bij de rubriek 'de ster in de redelijk geprijsde auto'. Wel een autoliefhebber. Dat echt Britse was leuk van dat program. Komt zo een yank het weer verneuken.

Heb er nooit echt naar gekeken, vond het maar een stel kneusjes. :)

• #5.527
Voorspelbaar mannetje

Hoe sneu is het niet dat de volgende generatie een FWD wagen zal worden? Ik begin ook stilaan te vrezen voor de 3er.

Hoe sneu is het niet dat de volgende generatie een FWD wagen zal worden? Ik begin ook stilaan te vrezen voor de 3er.
Waar haal je die info vandaan? Een auto met veel vermogen wil je niet FWD hebben. Dat zou het merk veel schade aandoen lijkt me.

Waar haal je die info vandaan? Een auto met veel vermogen wil je niet FWD hebben. Dat zou het merk veel schade aandoen lijkt me.

De geruchtenmolen daaromtrent is al even bezig, heb zelfs berichten teruggevonden uit 2010. De laatste maanden zijn ze alleen maar sterker geworden, dus ik ga er vanuit dat het zo zal geschieden.

Bij de 125i en M135i verliezen ze het enige selling point tegenover andere merken.

Maar vooral een coupé (of sedan) met FWD vind ik een brug te ver. Ik zie de F22 228i en M235i op die manier nog grof wild worden op de tweedehands markt.

Laatst bewerkt:
BMW staat toch bekend als een sportief merk ivm met bijvoorbeeld mercedes die iets meer op stijl/luxe richt.
Een wagen met weinig vermogen kun je FWD zetten maar een wagen met 250/300+ pk wil ik niet op mijn voorwielen hebben staan.
Achterwiel aandrijving of 4WD is de manier om veel vermogen op de weg over te brengen. Het sportieve rijgedrag maak je om zeep met FWD en dus zullen weinig BMW liefhebbers nog een BMW kopen wanneer ze overgaan. Ik zal in elk geval nooit een BMW kopen met FWD.

BMW staat toch bekend als een sportief merk ivm met bijvoorbeeld mercedes die iets meer op stijl/luxe richt.
Een wagen met weinig vermogen kun je FWD zetten maar een wagen met 250/300+ pk wil ik niet op mijn voorwielen hebben staan.
Achterwiel aandrijving of 4WD is de manier om veel vermogen op de weg over te brengen. Het sportieve rijgedrag maak je om zeep met FWD en dus zullen weinig BMW liefhebbers nog een BMW kopen wanneer ze overgaan. Ik zal in elk geval nooit een BMW kopen met FWD.

Tja, dat hoor je vaker, maar merendeel least een auto en weet niet eens dat hun 1 serie voorwielaandrijving heeft en hebben krap 140 pk. Een M en de top modellen achterwielaandrijving of 4wiel snap ik. Maar een goede sper doet wonderen.
Kijk naar de rs, corsa opc auto's met relatief veel vermogen die toch snel zijn.
Met mijn vorige auto had ik een open dif en 280pk op de voorwielen, als het droog was had ik nergens last van en als je eenmaal rijdt heb je minder aandrijfverlies dan een achterwiel of 4 wiel aangedreven auto.
Had dan ook totaal geen moeite met tussensprints tegen een s5 of cayman s.
Maar het heeft allebij wat vind ik, veel vermogen op voorwielen is leuk omdat je het ook echt voelt en er wat voor moet doen, 300+ op achterwielen in een e klasse is weer relax luxe rijden.

• #5.534
Hoe vaak ik met sneeuw benzos en beemers heb zien kutten met rwd.

Tja, dat hoor je vaker, maar merendeel least een auto en weet niet eens dat hun 1 serie voorwielaandrijving heeft.

Klopt, 80% volgens een onderzoek dat Norbert Reithofer in 2010 naar buiten bracht. Maar ik vind het eigenlijk een non-argument om daardoor de essentie van het merk overboord te gooien.

2czwupf.jpg

Bij de X1, X2 en beide Tourers is het tenminste verdedigbaar.

Tja het is het dna van zulke merken. Lijkt mij ook niks een BMW/benz met voorwielaandrijving.
Maar het zal wel voordelen hebben voor de normale modellen, ruimte, gewicht, verbruik, kosten. Ik zie een m3 ook niet met voorwielaandrijving komen.
De twingo en smart hebben achterwielaandrijving, dat dan weer wel:p

En de Active Tourer 225xe elektrische achterwielaandrijving!

Real nig*ah

Terug
Naar boven