XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

Elke tuner krijgt een m nog sneller, dat is niet zo moeilijk, ik vind het ook geen prestatie dat alpina meer vermogen uit een blok haalt dan M zelf.

Wordt toch fantastisch als de Alpine er zo uit gaat zien

252514502237_Renault-Al.jpg

Lijkt op die bak waar Jos en Max eens in hadden gereden. Staat in het Verstappen topic.
Die concept is al weer 4 jaar oud.

Toch episch dat Alpina ze weer de loef afsteek qua verbruik, pk's en prestatie.

Alpina vs. M Performance

4.4 V8 - 608 pk / 800 nm | 6.6 V12 - 600 pk / 800 nm
0-100 km/h - 3,7 Seconden | 0–96/97 Km/u - 3,9 Seconden
10,4 l/100km | 12,6 l/100 km

Burkhard wint!

Het is nu wachten op G Power, alhoewel we van hen geen zuinigheid moeten verwachten. :)
Alpina durft wel af en toe te liegen over hun prestaties. Meisje op het autosalon wist me ook te zeggen dat ze volledig binnen het gebouw van BMW zelf opereren. (productie en alles)
Maar de laatste jaren is Alpina eerder een interieur tuner dan een motortuner.

Op de E30 M3 en 850CSi na, gebruikt Alpina geen M-wagens als basis. :)
Oké, maar het is niet moeilijk om een auto te tunen.
Dat BMW met m minder pk heeft dan een alpine zal ook met garantie, brandstofverschil over de wereld en andere factoren te maken hebben dat ze er voor kiezen om niet hoger te gaan. Plus als je nu gelijk 800pk uit een m3 haalt kan je weinig blijven verhogen elk jaar.

Ik zeg al niets meer. :(

Maar bij de M-divisie gaan ze, inderdaad, bewust niet mee in het excessieve pk verhaal. Het gewicht van de desbetreffende wagens verlagen is hun manier om dit te compenseren.
Vermogen zegt ook niet alles weet ik uit ervaring. Lager gewicht is ook mooi.

2016-alpina-b6-xdrive-gran-coupe-images-13.jpg
2016-bmw-alpina-b6-xdrive-gran-coupe-01-1.jpg

Op sommige fotos vins ik hem niet mooi.
2016-bmw-alpina-b6-xdrive-gran-coupe.jpg

Halfords bumpertje
BMW-Individual-7-Series-0.jpg

Ik vind het treurig dat BMW ook aan die overstijlde onzin mee doet, chroomstrip van 3.5 meter zoals Renault, grote uitlaatsierstukken die niet eens echt zijn maar als je er achter rijdt zie je er achter twee zwarten uitlaten zitten, waarom?

Voorbeeld mercedes
screen-shot-2015-07-28-at-10.4-55b750185a613.png

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #5.632
Zo zie je maar dat kenners meer letten op 0-200 tijden.

0-100 is voor petjes bij stoplicht. 0-200 en dan de 0-300 zijn veel interessanter, of 50-250.

Sneu dat ze zich, net zoals bij de 1M Coupé, inhielden om niet op de tenen v.d. M3/M4 te trappen. Vooral nu er toch al een 'poor man's M2' was.

Zelfs de huidige X6 M en nieuwe M760i zijn sneller, terwijl de Seat Leon Cupra net zo snel was op de Nürburgring.

115 Porsche Boxster S (981) 7:58.00 315 / 1320
116 Seat Leon Cupra 280 DSG (Jordi Gene) 7:58.40 280 / 1346

Laatst bewerkt:
Alles is te koop als je genoeg € meeneemt. Dat een lager model minder prestaties levert als een hoger model is toch logisch. Anders gaan tunen, of een ander merk kiezen.

Sneu dat ze zich, net zoals bij de 1M Coupé, inhielden om niet op de tenen v.d. M3/M4 te trappen. Vooral nu er toch al een 'poor man's M2' was.

Zelfs de huidige X6 M en nieuwe M760i zijn sneller, terwijl de Seat Leon Cupra net zo snel was op de Nürburgring.

Ja maar aan de andere kant wel logisch, zou ook wat zijn als de 1m m2 sneller zijn dan een m3.
Niet elke auto is ook afgesteld voor de ring. Neem de focus die hebben ze expres anders gefinetuned en niet voor de snelste ringtijd.
Als je een cupra 280 chipt haalt hij de 290km/h ook

De bean counters zitten er vast voor iets tussen, maar ik had met het idee gespeeld om er een 'poor man's supercar' van te maken.

De Mustang GT neukt de M235i en M2 toch al in de kont qua vermogen, selling points, en prijs.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #5.639
De bean counters zitten er vast voor iets tussen, maar ik had met het idee gespeeld om er een poor man's supercar van te maken. De Mustang GT neukt de M235i en M2 toch al in de kont qua vermogen, selling points, en prijs.

Selling points zoals handling? En prijs? Lekker in een 4 cilinder rijden? Die V8 is in Nl stuk duurder dan M2.

Terug
Naar boven