AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

heb helaas geen m3
enige kosten die ik heb gehad zijn een beurt(wat ik zelf doe) en een set dikke 19'' sloffen
rij er nu meer dan een halfjaar mee zonder problemen, en mocht hij wel kapot gaan pak ik de volvo:cool: die krengen gaan toch niet kapot

McLaren 688 MSO HS. 25 stuks, onderstaande is nr. 23 als ik mij goed herinner.
eALK08FP.jpg
http://jalopnik.com/inside-the-688-horsepower-mclaren-mso-hs-youre-not-supp-1785345430

Laatst bewerkt:
Ik kan de mclaren niet echt mooi vinden .
Op de F1 na dan. :)

Dan heb ik liever een Aventador sv.

In het echt zien ze er toch wel bruut uit eerlijk gezegd. Op foto's komt dat minder over. Een lambo is wel exotischer, het geluid van een Aventador en SV is blind te horen echt keihard. Komt volgend jaar een update uit van de Aventador, de Huracan Superleggera komt ook.

Laatst bewerkt:
Er rijden er 2 regelmatig bij ons in de buurt rond en in het echt zijn ze inderdaad mooier.
Maar ik vind de achterkant net een bonk gesmolten plastic.
Niet mijn smaak dus.

Zoals van de p1 en 570s vind ik ze wel mooi, van de 675lt en de 12c vind ik minder

Eens wat betreft de 650S en de 12C.

Lamborghini is ook twee keer niets meer in vergelijking met de Gandini dagen.
Over smaakt valt niet te twisten maar momenteel worden de beste Lamborghini's gebouwd qua rijeigenschappen, kwaliteit en afwerking. En qua ontwerp zijn ze behoorlijk in lijn met de historie. Daarnaast hangt het er dikwijls ook vanaf of je de auto in het echt ziet of niet, en in welke uitvoering. Toen ik veel auto's enkel van plaatjes keek vond ik veel niet mooi wat ik, eenmaal in echt gezien, wel mooi vindt (en soms vice-versa). Kan echt enorm verschillen.

Supercars zijn grotendeels eenheidsworsten geworden door het overmatig gebruik van de windtunnel. Ik kan het de bouwers niet kwalijk nemen, maar er vrolijk van worden doe ik ook niet.

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.174
Waarvan akte

Supercars zijn grotendeels eenheidsworsten geworden door het overmatig gebruik van de windtunnel. Ik kan het de bouwers niet kwalijk nemen, maar er vrolijk van worden doe ik ook niet.

Gelukkig waren de Bugatti eb110, de Diablo, de Testarossa etc niet aerodynamisch gebouwd. :)

Er zijn nu meer supercar bouwers die zich weten te onderscheiden dan vroeger. Ik noem een Ascari, een Pagani, een Koenigsegg, een Lykan Hypersport, een Bac Mono, een Gumpert, een McLaren (hadden er 1tje maar waren decennia van het toneel).

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #7.177
Boven bepaalde snelheid wordt cw waarde bepalende factor

Gelukkig waren de Bugatti eb110, de Diablo, de Testarossa etc niet aerodynamisch gebouwd. :)

Dat zei ik ook niet. Je bewijst trouwens mijn punt door het aanhalen van twee designs die niet op elkaar leken. De EB110/Diablo (van Gandini) enerzijds en de TR anderzijds.

Als je het leeuwendeel van de huidige supercars bekijkt dan zal je, ongeacht de differentiërende design cues, merken dat ze allemaal binnen dezelfde (zware) restricties ontworpen zijn.

De Countach was wat mij betreft het hoogtepunt van avant-garde supercar design.

672ux4.jpg

De windtunnel: een vloek of een zegen?

De Countach vind ik ook een hoogtepunt , dat zijn we eens dan.
Al vind ik de versie met bumpers niet mooi.

De Countach was wat mij betreft het hoogtepunt van avant-garde supercar design.

fdt1co.jpg
Erg mooi ja. Maar rijdt helaas voor geen meter. En zo erg is het niet vind ik bij supercars, ik kan ze duidelijk herkennen van een afstand (in tegenstelling tot veel middenklassers). Als je, zoals in artikel, de F40 naast Countach zet dan valt het vanaf voorkant reuze mee hoeveel verschil er is ten opzichte van de Huracan en 488. Naast windtunnel, hebben fabrikanten ook te maken met veel strengere voorschriften op gebied van veiligheid etc. De windtunnel brengt niet alleen 'nadelen' zoals artikel aanhaalt, maar ook veel voordelen.

Terug
Naar boven