MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Qua rijeigenschappen is de Countach kut, maar als je puur naar ontwerp kijkt, steekt hij met kop en schouders boven de rest uit.
Al vind ik de Diablo ook top, kan zich zelfs nu nog meten met hedendaagse supercars.
Qua design dan he.

Strosek maakt van mooie auto's vaak misbaksels, maar deze vind ik wel top .

Ik denk dat allerlei wetten en voorschriften (bijvoorbeeld vanuit EU) meer invloed hebben gehad op autodesign dan de windtunnel.

Deze drie horen toch wel bij mijn favorieten:
vCdhY4FB.jpg
etKHRThB.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Als je dan onderstaande bekijkt zie je overeenkomsten. Niet vreemd aangezien dit de bedoeling was van Lamborghini.

P3U7ZDMv.jpg
VYx8oBh7.jpg
EBYF0uzz.jpg

Best een aardige review van 'toen en nu'.

Mis mijn e30 M3 nog bijna iedere dag... en gezien de huidige prijzen had ik deze natuurlijk ook nooit weg moeten doen.
Heb nog wel een e36 M3 en, hoe leuk ook, de puurheid van een e30 mist deze eigenlijk ook al een beetje. De hoogtoerige S14 4-cilinder heeft toch een heel ander karakter dan de toch wat neuszware M52B30(32) 6-cilinder uit de e36.
m3's blijven hele leuke auto's, maar na de e46 ben ik toch een beetje afgehaakt.

Geen ervaring nog met de huidige M3, maar dat alles kunstmatiger geworden is is overduidelijk. Mijn huidige daily is een Volvo V60 T6 Polestar en deze is bloedsnel, echter ook kunstmatig sportief en zwaarlijvig.

De E46 was ook de laatste 'echte'.

De E46 M3 GTR... Yeah Buddy!

Vroeger Gepost:

M3 GTR (E46) (Street-legal)
o8fm0x.jpg

2ro03dv.jpg

vrvot1.jpg

1he7x1.jpg

wbuy39.jpg

24n351c.jpg

29ktgfl.jpg

21mw388.jpg
M3 GTR (E46) (Track)
30wb8sn.jpg

ek5xv.jpg

epki39.jpg

35aps0m.jpg

x5yw4x.jpg

vwtvnr.jpg

The BMW E46 M3 GTR came to life in February 2001 and was the first M3 in the history of the company to feature a V8 engine. The only reason that the GTR was made was to go along with the Le Mans rules stating that any vehicle raced must be produced in certain numbers for a certain length of time before the racing car starts its season. Since the Le Mans M3 GTR was a V8, the road car had to be, as well. To fulfill this rule, BMW put 10 road going GTRs on sale after the 2001 season, for €250,000 each.

The road car used a slightly detuned version of the P60 rated at 380 horsepower at 7,000 rpm – complete with dry-sump lubrication and sharply canted radiator with hood venting. Power was transmitted through a racing style twin-disc clutch to a 6-speed manual gearbox and variable locking M differential.

The M3 GTR featured an extensively stiffened chassis and a very sporty suspension setup derived from the race version. The M3 GTR was dramatically lowered compared to the stock M3, additional bracing was fitted between the firewall and strut towers as well as between the rear shock towers. The extended and re-designed front and rear fascias and the rear wing optimized the aerodynamics of the M3 GTR by reducing lift.

The M3 GTR road car benefited from extensive weight reduction measures. The roof, rear spoiler, hood vents front and rear fascias were all constructed of carbon fiber reinforced plastic (CFRP) – just as on the race version. The interior of the GTR was also reworked with an eye on lightweight. Recaro leather covered racing seats were added, the rear seat was removed and special M3 GTR sill plates finished off the interior changes.

Lightweight baby!

Laatst bewerkt:
Jaguar I-Pace
2953k9u.jpg
hx7mu9.jpg
33tp2er.jpg
Vermogen: 400 pk
Aandrijving: AWD (2x200 pk)
0-96/97 km/h: 4,0 seconden
Topsnelheid: 321 km/h
Bereik: 480-500 Km (plusminus)
Kofferruimte: 530 liter + 28 liter (vooraan)
Prijs: €70,000

Ik ben fan.

Laatst bewerkt:
Wat zal zo'n 8 kosten? :o

Ze moeten er dan wel een M8 van maken. Ken iemand die bij de gedachte interesse zou hebben, mits dik uitgevoerd en recht zou doen aan de legacy van de oude M8 (prototype).

M850 en M8 zijn in ieder geval getrademarkt door BMW.
According to a new report from the UK, the revival of the 8 Series could happen in the next few years, as it has been discovered that the Munich-based company just registered a couple more nameplates for the range, from 825 to 830, 835, 845, 850 and even some names that include the most powerful letter in the world. Yes, BMW filed for the registration of both the M850 and the M8 names.

Als de 6 Reeks enkel en alleen nog zal bestaan uit één GT, dan zijn ze in ieder geval verplicht om op zijn minst één v.d. twee te bouwen om de M6 (Gran) Coupé te vervangen.

Vroeger Gepost: M8 (prototype)
bg5hmf.jpg

2d46r8.jpg

hrle0m.jpg

2mc6e5w.jpg

nyz1gk.jpg

Laatst bewerkt:
M8 (prototype) (exterieur details)
xdiz9.jpg

21e23on.jpg

2yozb5j.jpg

j9m1vr.jpg

2zjlvn9.jpg

sdz8jp.jpg

Deze bolide is van een dusdanig woest niveau dat eraan twijfel of BMW überhaupt productie heeft overwogen. (meen eens te hebben gelezen dat het nooit een optie was)

Bmw heeft het in eerste instantie nooit toegegeven maar uiteindelijk wel. De stekker is er alleen uitgetrokken, werd een te duur project. Was een tijd van recessie en het model liep minder goed dan gehoopt in Amerika. Het prototype was helemaal af.

Koenigsegg runs over people street show crash in Poland

Maybach S 650

Terug
Naar boven