MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.761
Is retro. Eerbetoon aan de

GroeneT1.jpg

0ssvWIWZ_t.jpg

Kan ook een wrap geweest zijn.

• #8.767
Leek er op. Net ook al langs zien komen bij zoeken maar was het niet.

Al is de kleur en met name de glans bij een wrap minder dan bij een lak. Dus als het echt een heel mooie parelmoer glans had kan je twijfelen bij een wrap. Goede wrap kost toch wel gauw 2-3K voor een sedan. Al heb je vast beunhazen die het voor 1K doen. Ziet er dan al gauw niet meer uit. Auto laten spuiten hoeft relatief gezien niet zo gek veel meer te kosten, als is dat bij parelmoer natuurlijk anders.

• #8.771
Was, idd, mooie glans (metallic)

Al is de kleur en met name de glans bij een wrap minder dan bij een lak. Dus als het echt een heel mooie parelmoer glans had kan je twijfelen bij een wrap. Goede wrap kost toch wel gauw 2-3K voor een sedan. Al heb je vast beunhazen die het voor 1K doen. Ziet er dan al gauw niet meer uit. Auto laten spuiten hoeft relatief gezien niet zo gek veel meer te kosten, als is dat bij parelmoer natuurlijk anders.

Punt van wrappen is dat je na 2-3 jaar nog steeds nieuwe lak hebt.

Punt van wrappen is dat je na 2-3 jaar nog steeds nieuwe lak hebt.
Een wrap alleen geeft anders minimale bescherming, je hebt een punt als je met een wrap rondrijdt die kwalitatief hoog is (3M/ Avery Dennison) en je verder geen deuken of krassen rijdt.

Tenzij je er speciale lakbescherming bij laat doen. Of je laat de auto met PPF (Xpel) behandelen (is echt iets anders als wrappen), dan praat je over plusminus 5-6K (geval van Mclaren/ Lambo). Is eigenlijk een must bij dergelijke auto's.

Laatst bewerkt:
Een wrap alleen geeft anders minimale bescherming. Tenzij je er speciale lakbescherming bij laat doen. Of je laat de auto met PPF (expel) behandelen (is echt iets anders als wrappen), dan praat je over plusminus 5-6K (geval van Mclaren/ Lambo).

Die ppf xpel is gewoon plastic folie, enige speciale eigenschap is dat ze de originele kleur zo goed mogelijk tot zijn recht laat komen.

Of mis ik iets?:scratch:

Die ppf xpel is gewoon plastic folie, enige speciale eigenschap is dat ze de originele kleur zo goed mogelijk tot zijn recht laat komen.

Of mis ik iets?:scratch:
Kort door de bocht komt het daar in essentie op neer idd. Gaat om onzichtbare folie, en er wordt dacht ik tien jr garantie op gegeven. De toplaag heeft een zelfherstellende functie. Verkleuren van de lak, steenslag en krasjes zijn daarmee verleden tijd. Net als schijt van vogels en insecten die zich anders in de lak kunnen vreten.

Kort door de bocht komt het daar in essentie op neer idd. Gaat om onzichtbare folie, en er wordt dacht ik tien jr garantie op gegeven. De toplaag heeft een zelfherstellende functie. Verkleuren van de lak, steenslag en krasjes zijn daarmee verleden tijd. Net als schijt van vogels en insecten die zich anders in de lak kunnen vreten.

Zelfde met goede wrap folie toch? :p

Enige wat je mist is de zelfherstellende toplaag

Elke zichzelf respecterende wrap dude zal zeggen dat als je optimale lakbescherming wilt met ppf beter af bent en wrapfolie weliswaar enigszins beschermende kwaliteiten heeft maar van een heel ander niveau. 3M heeft ook ppf (scotchgard pro). Ik zal wel een video zoeken.

Probeer dit eens met wrapfolie.

Gewoon clear bra, levert 3m ook.
Dat is ook wel door sommigen een andere benaming voor ppf. Wel mindere kwaliteit dan Xpel, ook minder garantie dan Xpel geeft.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven