- Waardering
- 22.094
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Donker? Black magic pearl?Zag vandaag een octavia rijden met een prachtige parelmoerkleur. Had veel bekijks. Zie het niet bij de configurator staan.
Deze vind ik op basis van foto het meest geslaagd. In het echt kan ik die blauwe denk ik ook waarderen maar is lastig vanaf foto.Wat vinden jullie hiervan? En welke zouden jullie kiezen?
![]()
![]()
![]()
Al is de kleur en met name de glans bij een wrap minder dan bij een lak. Dus als het echt een heel mooie parelmoer glans had kan je twijfelen bij een wrap. Goede wrap kost toch wel gauw 2-3K voor een sedan. Al heb je vast beunhazen die het voor 1K doen. Ziet er dan al gauw niet meer uit. Auto laten spuiten hoeft relatief gezien niet zo gek veel meer te kosten, als is dat bij parelmoer natuurlijk anders.
Een wrap alleen geeft anders minimale bescherming, je hebt een punt als je met een wrap rondrijdt die kwalitatief hoog is (3M/ Avery Dennison) en je verder geen deuken of krassen rijdt.Punt van wrappen is dat je na 2-3 jaar nog steeds nieuwe lak hebt.
Een wrap alleen geeft anders minimale bescherming. Tenzij je er speciale lakbescherming bij laat doen. Of je laat de auto met PPF (expel) behandelen (is echt iets anders als wrappen), dan praat je over plusminus 5-6K (geval van Mclaren/ Lambo).

Kort door de bocht komt het daar in essentie op neer idd. Gaat om onzichtbare folie, en er wordt dacht ik tien jr garantie op gegeven. De toplaag heeft een zelfherstellende functie. Verkleuren van de lak, steenslag en krasjes zijn daarmee verleden tijd. Net als schijt van vogels en insecten die zich anders in de lak kunnen vreten.Die ppf xpel is gewoon plastic folie, enige speciale eigenschap is dat ze de originele kleur zo goed mogelijk tot zijn recht laat komen.
Of mis ik iets?![]()
Kort door de bocht komt het daar in essentie op neer idd. Gaat om onzichtbare folie, en er wordt dacht ik tien jr garantie op gegeven. De toplaag heeft een zelfherstellende functie. Verkleuren van de lak, steenslag en krasjes zijn daarmee verleden tijd. Net als schijt van vogels en insecten die zich anders in de lak kunnen vreten.

PPF is echt het best qua beschermen niet te vergelijken met wrap.
PPF is echt het best qua beschermen niet te vergelijken met wrap.

Dat is ook wel door sommigen een andere benaming voor ppf. Wel mindere kwaliteit dan Xpel, ook minder garantie dan Xpel geeft.