Fitness Seller

Sticky Het Auto Topic

Ik ben nog steeds aan het twijfelen welke auto ik zou kopen. Mijn vrouw "moet en zal" een SUV hebben, dus hadden we voorlopig de x-trail, Quasqai, cx5, sportage,...in gedachte. Maar hoe meer ik ze zie, hoe minder mooi ik ze vind en vooral klein. Als het dan toch een "grote" wagen moet worden, dan kies ik liever voor een pick up met zo'n afgesloten laadbak of met zon hardtop er op. De Navara vind ik dan al veel leuker, en met interessantere motoren. Maar die vindt mijn vrouw dan weer te lang.
Ik heb nog steeds een boontje voor wagens zoals de Mazda 6 (en vergelijkbare modellen).
Zijn er nog andere interessante pick ups met hardtop mogelijkheid die rond de 30 000 euro schommelen?
Ook de nieuwe hyundai i30 vond ik niet slecht maar te klein. I

De CX 5 zou mijn keuze zijn. (vrouwen krijgen sowieso hun zin :p)

Best jammer dat ze hier de CX 9 niet verkopen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.483
Zou een pick up of een sedan nemen. Toyota Hilux zijn niet onaardig. Echte SUV's zijn onbetaalbaar. Wat overblijft zijn gewoon crossover wannabees.

• #9.485
Isuzu is grootste dieselmotorproducent ter wereld. Is imo het stoerste merk ook. Wil er zelf ook wel eentje.

• #9.486
IMG_4024.jpg

Zo eentje van TopHat en dan met die corvette motor is m.i. real niggy

Ik ben nog steeds aan het twijfelen welke auto ik zou kopen. Mijn vrouw "moet en zal" een SUV hebben, dus hadden we voorlopig de x-trail, Quasqai, cx5, sportage,...in gedachte. Maar hoe meer ik ze zie, hoe minder mooi ik ze vind en vooral klein. Als het dan toch een "grote" wagen moet worden, dan kies ik liever voor een pick up met zo'n afgesloten laadbak of met zon hardtop er op. De Navara vind ik dan al veel leuker, en met interessantere motoren. Maar die vindt mijn vrouw dan weer te lang.
Ik heb nog steeds een boontje voor wagens zoals de Mazda 6 (en vergelijkbare modellen).
Zijn er nog andere interessante pick ups met hardtop mogelijkheid die rond de 30 000 euro schommelen?
Ook de nieuwe hyundai i30 vond ik niet slecht maar te klein. I
Lexus nx, rij je gelijk wat betrouwbaars.
Toyota rav4 hybride. Genoeg vermogen, zuinig, betrouwbaar, 4wd.
Pick-up heb ik niks mee, kan ik je niet in helpen.

• #9.491
Wil geen partypooper zijn maar afschrijving, onderhoud en brandstof zal voor jan modaal best gortig zijn. Ookal zie ik dat er tegenwoordig geen v6 slash v8 in zit.

Diesel zou ik sowieso niet meer kopen.

Wil geen partypooper zijn maar afschrijving, onderhoud en brandstof zal voor jan modaal best gortig zijn. Ookal zie ik dat er tegenwoordig geen v6 slash v8 in zit.
Verbruik staat er bij en valt goed mee. Onderhoud, waarom zou dat zo veel meer zijn dan een andere wagen? Afschrijving, wat houdt dat in?

Lexus nx, rij je gelijk wat betrouwbaars.
Toyota rav4 hybride. Genoeg vermogen, zuinig, betrouwbaar, 4wd.
Pick-up heb ik niks mee, kan ik je niet in helpen.
Goeie tips, bedankt. Maar om de éénof andere reden wil ik iets wat er groter of robuuster of stoerder uitziet. De toyota ziet er heel braaf uit. Best wel mooi interieur, dat wel.

De Dodge Ram vind ik ideaal, aan de buitenkant, maar jammer genoeg is die van binnen minder mijn goesting.
Ook de motoren zijn zo groot dat dat niet betaalbaar is in dagelijks gebruik.

De peugeo 3008 en 5008 zijn zeker niet lelijk maar ik vrees dat er al teveel van rondrijden. Ik wil iets apart.

CX 9 , zeer mooi ook. Jammer is ook dat de meeste Amerikaanse SUV's hier niet te koop zijn. Er zijn er echt heel veel mooie op de markt daar.

Nu even in gereden maar heb niet het gevoel in een SUV te rijden, CX5 zit niet hoog, oogt toch best klein. Misschien overschat ik zelf een beetje dat een SUV een hele grote hoge auto moet zijn.

Nu te oud maar vond de eerste modellen van de VW Touareg erg robuust en mooi uitzien voor zijn prijsklasse. Daarna is hij steeds netter en imo minder geworden, als ik hem nu soms zie rijden vind ik hem erg ondergewaardeerd tegenover andere merken van die tijd. Zo'n eerste X5 en helemaal de X3 zijn nu echt heel erg lelijk en gedateerd, terwijl ik bij de Touareg nog steeds even kijk omdat het een mooie auto is.

• #9.499
Verbruik staat er bij en valt goed mee. Onderhoud, waarom zou dat zo veel meer zijn dan een andere wagen? Afschrijving, wat houdt dat in?
Verbruik is fabrieksopgave dus altijd in praktijk hoger. + met 250+ pk haal je echt geen 1 op 11 gemiddeld met een 1600 kilo wegende auto. Onderdelen zullen vast lastig te krijgen zijn want is import auto dus vast duurder als het besteld moet worden uit Amerika. Meestal als er wat mankeert met 4 wielaandrijving/transmissie gaat het snel in kosten lopen. Afschrijving is restwaarde. Amerikanen staan bekend dat ze extreem in waarde dalen. Als je hem helemaal op rijdt boeit het niet zoveel dan als je hem na 2 of 3 jaar wil inruilen wel.

Zie nu net dat het niet de real deal GMC Denali is maar een compact suv die ook Denali heet. Het kan qua kosten misschien wel meevallen.

Las het vluchtig en dacht dat het deze was
2018-yukon-denali-mp-vs-xl-18PGYK00110.jpg

Verbruik is fabrieksopgave dus altijd in praktijk hoger. + met 250+ pk haal je echt geen 1 op 11 gemiddeld met een 1600 kilo wegende auto. Onderdelen zullen vast lastig te krijgen zijn want is import auto dus vast duurder als het besteld moet worden uit Amerika. Meestal als er wat mankeert met 4 wielaandrijving/transmissie gaat het snel in kosten lopen. Afschrijving is restwaarde. Amerikanen staan bekend dat ze extreem in waarde dalen. Als je hem helemaal op rijdt boeit het niet zoveel dan als je hem na 2 of 3 jaar wil inruilen wel.

Zie nu net dat het niet de real deal GMC Denali is maar een compact suv die ook Denali heet. Het kan qua kosten misschien wel meevallen.

Las het vluchtig en dacht dat het deze was
2018-yukon-denali-mp-vs-xl-18PGYK00110.jpg
Toch een aantal interessante opmerkingen

Terug
Naar boven