AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

Gezien hier wat autokenners zitten. Ik reed vandaag lichtremmend over een minidrempel, en toen ik eroverheen ging had ik opeens m'n rempedaal volledig ingedrukt (alsof de 'druk' wegviel) en remde hij niet. Paar seconden later (na het rempedaal los te hebben gelaten) remde hij gewoon weer normaal. Dit is nu de tweede keer, de eerste keer dacht ik dat het tussen m'n oren zat en dat m'n voet misschien raar verschoven was oid. Klinkt iemand dit bekend? Buiten dat remt ie prima.
Misschien een lek ergens ofzo waardoor je remdruk wegvalt? Zou er iig wel naar laten kijken :p

Gewoon uit je auto springen in geval van nood.

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.783
Laatst reed ik op rotonde en halverwege, ik rij altijd met raam open, hoor ik gestommel achter me en raar geluid. Zie ik een witte waas over de rotonde komen. Bleek een auto vol over de rotonde heen te banjeren. Ik zei tegen compaan hij zal wel gedronken hebben of zitten appen. Ik reed terug om ff te kijken hoe het met hem is en wat er was. Bleken zijn remmen helemaal niks te doen op dat moment.

Moraal van het verhaal. Problemen met remdruk altijd even naar de merkdealer gaan.

Laatst bewerkt:
Remvloeistof is hygroscopisch, behalve dot5 bv. Als je veel achter elkaar remt kan de vloeistof richting kookpunt gaan waarbij dampbellen kunnen ontstaan. Met als gevolg minder remdruk.

Iets anders is wellicht een lek. Is het reservoir nog gevuld? Ga er idd niet zelf mee klooien maar laat een dealer ernaar kijken.

Laatst bewerkt:
Ik ga morgen inderdaad even langs. Dank heren!

Vraagje: de Kia Telluride, Mazda CX-7,... niet verkrijgbaar in Europa. Is het mogelijk deze toch te importeren? En zijn daar nadelen (naast de prijs natuurlijk) aan verbonden?

Ja, dat je nog niet dood gevonden wil worden in een Kia of Mazda (ik althans)

Vraagje: de Kia Telluride, Mazda CX-7,... niet verkrijgbaar in Europa. Is het mogelijk deze toch te importeren? En zijn daar nadelen (naast de prijs natuurlijk) aan verbonden?

Zijn prima te importern en het onderhoud zal ook gewoon prima te doen zijn, maar zijn er geen gangbare alternatieven?

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.789
CX-7 is gewoon verkocht in NL

Mijn nieuwe vervoersmiddel.

k3ul1i.jpg

2z3w03r.jpg

i3f1hf.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven