Fitness Seller

Sticky Het Auto Topic

Mooist klinkende auto's voor mij zijn: de Apollo IE, Die voelde ik vorig jaar op Top Marqués aan de andere kant van Monaco starten. Dit jaar heb ik daar ook een Ferarri F40 zien rijden, die roffelt ook lekker (Enzo viel dan weer ontzettend tegen). Aventador SV heb ik gisteren in Rotterdam voorbij zien komen, wat een apparaat is dat. Uitlaat was niet origineel gok ik, want ik kon 'm voelen en de motor is niet boven de 1500 tpm geweest gok ik :o. Een F12 TDF of normale heb ik nog nooit zien rijden helaas, maar van wat ik op filmpjes zie moet dat ook een aardig geweld zijn idd.

nvm.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #12.803

nvm.

Laatst bewerkt:

Bijna zijn hele collectie. Zijn meest recente Ferrari is nice, Monza SP2. Weet niet of die ook op film staat.

• #12.808
Wie niet van SUV’s houdt, gaat momenteel door zware tijden. Als we GMauthority mogen mogen geloven gloort er echter hoop aan de horizon, want General Motors heeft nog hoop voor meer traditionele carrosserievormen.
General Motors-designchef Michael Simcoe zou in een podcast z’n vertrouwen in de sedan hebben uitgesproken. Simcoe verwacht volgens het bericht dat de auto-industrie vroeg of laat vanzelf terugkeert naar de sedan. Hij zou nu al signalen zien die erop wijzen dat de échte SUV meer en meer plaats gaat maken voor lagere, meer cross-over-achtige auto’s en stelt dat mensen altijd op zoek zullen blijven naar een auto waar ze trots op kunnen zijn. “Uiteindelijk willen mensen een auto die door hun buren wordt bewonderd”, zou de tekenmeester hebben gezegd. Een sedan zou prima in dat plaatje passen.

:thumbup:

Wie niet van SUV’s houdt, gaat momenteel door zware tijden. Als we GMauthority mogen mogen geloven gloort er echter hoop aan de horizon, want General Motors heeft nog hoop voor meer traditionele carrosserievormen.
General Motors-designchef Michael Simcoe zou in een podcast z’n vertrouwen in de sedan hebben uitgesproken. Simcoe verwacht volgens het bericht dat de auto-industrie vroeg of laat vanzelf terugkeert naar de sedan. Hij zou nu al signalen zien die erop wijzen dat de échte SUV meer en meer plaats gaat maken voor lagere, meer cross-over-achtige auto’s en stelt dat mensen altijd op zoek zullen blijven naar een auto waar ze trots op kunnen zijn. “Uiteindelijk willen mensen een auto die door hun buren wordt bewonderd”, zou de tekenmeester hebben gezegd. Een sedan zou prima in dat plaatje passen.

:thumbup:

En dan een foto erbij van een Chevrolet Sedan. Kan het mij niet voorstellen, in elk geval wel een hoge sedan voor fijnere instap. Mijn schoonvader noemt elke normale Sedan als bijv. een E-klasse al een "buikschuiver" waar hij met moeite in zal stappen. De SUV heeft ook veel meer en sneller status, zelfs bij merken als Hyundai en Mazda.
De Sedan zal toch wat hoger op de poten moeten komen te staan.

• #12.810
En dan een foto erbij van een Chevrolet Sedan. Kan het mij niet voorstellen, in elk geval wel een hoge sedan voor fijnere instap. Mijn schoonvader noemt elke normale Sedan als bijv. een E-klasse al een "buikschuiver" waar hij met moeite in zal stappen. De SUV heeft ook veel meer en sneller status, zelfs bij merken als Hyundai en Mazda.
De Sedan zal toch wat hoger op de poten moeten komen te staan.
Denk dat er binnenkort wel weer een verschuiving komt dat sedans weer populairder worden. Kijk maar naar de teslas. Ze zijn ook in de regel zuiniger. Ik word niet lekker van het wagenpark tegenwoordig. 1 grote eenheidsworst.

Hangt er ook van af wat men onder een SUV verstaat. Tuurlijk een GLE of een X5 is status maar een tucson of een cx5? Ze rijden er wel in alsof ze verheven zijn.

Denk dat er binnenkort wel weer een verschuiving komt dat sedans weer populairder worden. Kijk maar naar de teslas. Ze zijn ook in de regel zuiniger. Ik word niet lekker van het wagenpark tegenwoordig. 1 grote eenheidsworst.

Hangt er ook van af wat men onder een SUV verstaat. Tuurlijk een GLE of een X5 is status maar een tucson of een cx5? Ze rijden er wel in alsof ze verheven zijn.

Denk wel dat een CX5 meer status heeft dan een Mazda 6. Of een Peugeot 3008 tegenover 508.

Een hoge auto wordt automatisch als duur beschouwd. Status van een auto wordt ook mede bepaald door mensen zonder kennis van auto's, het maakt wat meer indruk. Zal wel een dure zijn, een SUV ziet er ook wat sneller gelikt uit met sedans kunnen de non premium merken nog weleens ernstig falen betreft de grille of achterlichten in de kofferbak, bij een SUV kun je dit bijna niet verprutsen. De grille is altijd groot, de achterunits nodigen uit dit mooi weg te werken wat bij een kofferbak te lastig is dit nog fraai vorm te geven. Mensen vinden dit mooi.
Daardoor misschien dat grote eenheidsworst gevoel wat jij ervaart.

Ook het verschil qua stijl tussen belachelijk dure merken en betaalbare is bij een SUV minder groot. Althans zo ben ik van mening, rijden veel leuke modellen rond.
Plak de logo's af en laat mensen eerlijk kiezen wat mooier is, de Alfa doet toch niet veel onder? Denk dat ook mede hierdoor de goedkopere merken goed scoren, bij sedans of coupes verpulvert een Bentley natuurlijk de goedkopere merken qua looks, oogt veel dikker, luxer en duurder. Bij SUV's is dat gewoon moeilijker te overtreffen als de afmetingen ongeveer hetzelfde zijn.

800px-Bentley_Bentayga_Diesel_–_Heckansicht,_24._Juni_2017,_Düsseldorf.jpg

Alfa-A-Stelvio.jpg

Veel mensen vinden een sedan ook iets voor oudere mensen. Heeft daardoor een wat oubollig imago, tegenover suv/coupe enz. En veelal minder praktisch. Ik zeg niet dat het zo is maar dat sentiment leeft wel.

• #12.815
De grijzende medemens heeft meer baat bij hogere instap.

Vanmiddag reed ik in de coupè achter een fiat 500L op een dijk. Deze blokkeerde heel mn zicht

Er zijn gerust mooie sedans te vinden. Als het je enige auto is en je hebt honden, kinderen of een hobby zoals vissen dan zijn er alternatieven waar eerder naar gekeken wordt. Vroeger was er veel minder te kiezen wat dat betreft. Werd als gevolg misschien ook meer met aanhanger gereden. Daarnaast vinden veel mensen hoger zitten prettiger, rijdt voor het gevoel ontspannender. Vroeger was NL stationwagen land volgens mij, toen prefereerde een hoop mensen al ruimte boven wat decennia lang gangbaar was, de sedan.

• #12.817
Ik heb makkelijk praten want heb ook een wagen waar ik een hele verhuizing mee kan organiseren. Als je 1 auto hebt is het wellicht handiger. Zeker nu regelgeving omtrent honden in auto strenger is dacht ik.

Als ik 1 auto had. Zou ik een partnertje of combootje op geel nemen. Kunnen er mooi ook nog wat fietsen in.

Mooiste is een coupe, een suv, een sedan en een sportwagen. En dan een kleine S1 als bommetje.

Ik heb makkelijk praten want heb ook een wagen waar ik een hele verhuizing mee kan organiseren. Als je 1 auto hebt is het wellicht handiger. Zeker nu regelgeving omtrent honden in auto strenger is dacht ik.

Als ik 1 auto had. Zou ik een partnertje of combootje op geel nemen. Kunnen er mooi ook nog wat fietsen in.
Wat is die regelgeving omtrent honden?

Wat is die regelgeving omtrent honden?
Mag niet tot gevaarlijke hinder leiden, verder geen specifieke regels dacht ik. Wel adviezen, bench is het meest veilig. Maar doe op zijn minst een gordel aan een tuig. Duitsland wel, daar moet een hond in een tuig aan een gordel, in een bench of achter een hekwerk. Als je als NL'er door Duitsland rijdt zonder zuks kan je van de weg worden gehaald. In Belgie mag de hond niet voorin, zelfs niet aan een hondengordel.

Terug
Naar boven