XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

Als je het dan echt eerlijk wilt doen moet het naar netto besteedbaar inkomen.
Dit was verder ook maar een rekenvoorbeeld he.
Ik denk ook niet dat dat een perfect systeem is, maar lijkt me beter dan flate rate boetes.

Het grote probleem in mijn ogen is dat boetes nu erg veel duurder worden steeds.

Resultaat is dat als je in de lagere inkomens groet zit je met geknepen billen in de auto zit want 1 klein foutje en je kan de rest van de maand niks leuks meer doen.
Waar aan de andere kant de hoogere inkomensgroep volle schijt heeft en boetes gewoon ziet als een bijkomende kostenpost.

Een boete is een financiele manier om gevaarlijk of hinderlijk gedrag in het verkeer tegen te gaan.

Het moet dus voor iedereen ongeveer even veel 'pijn' doen om een boete te krijgen.

precies, dus voor iedereen hetzelfde bedrag.
het is niet alsof iemand die minder verdient meer met het geld kan doen.
als een rijke en een arme man uit eten gaan bij dezelfde tent betalen ze hetzelfde. die is eerlijk.
die boete is dan bijv net zo hoog als een avond uit eten en beiden hebben dan het geld er niet meer voor en raakt ze beiden even hard.

Dat is waar, alleen mijn brutoloon is de laatste jaren gelijk gebleven, maar het bedrag dat ik vrij kan besteden is drastisch verminderd.

of nieuw guilia bedoel ik dan zie ik net op de site van alfa :) . man man wat een geile bak
Tja de Guilia, schitterend.
Al vind ik de 159 van sommige hoeken nog mooier.

Dit is een auto die uit kwam voordat youtube bestond...
IMG-20190801-WA0007.jpg

precies, dus voor iedereen hetzelfde bedrag.
het is niet alsof iemand die minder verdient meer met het geld kan doen.
als een rijke en een arme man uit eten gaan bij dezelfde tent betalen ze hetzelfde. die is eerlijk.
die boete is dan bijv net zo hoog als een avond uit eten en beiden hebben dan het geld er niet meer voor en raakt ze beiden even hard.

Nee natuurlijk niet, boetes zijn geen product.

Als een boete een product was, dan ja natuurlijk de zelfde prijs voor iedereen, maar dat is het niet, het is een straf.

Dus dan moet je of iets nemen waar iedereen even veel van heeft en daarmee straffen, een tijdstraf dus. Bvb werkstraf van X aantal uur of celstraf.

Maar in sommige situaties is dat niet handig, dus doen we een geldboete. Maar het moet niet zo zijn dat 1 persoon voor die boete 30 uur moet werken en de ander maar 1 uur.

Dan is de boete dus 30x zo hoog voor persoon 1, ookal is het bedrag het zelfde.

Was even wat werk, alle leren delen schoongemaakt en ingesmeerd met leerbalsem.

Kunnen we er weer paar maanden tegenaan zonder druk te maken over scheuren en verkleuring van de zon.

20200211_152219.jpg
20200211_152906.jpg

• Like
Waarderingen: Bubs
  • Topic Starter Topic Starter
  • #13.390
Genot om te aanschouwen

Resultaat is dat als je in de lagere inkomens groet zit je met geknepen billen in de auto zit want 1 klein foutje en je kan de rest van de maand niks leuks meer doen.
Waar aan de andere kant de hoogere inkomensgroep volle schijt heeft en boetes gewoon ziet als een bijkomende kostenpost.
Dat is ook wat overdreven. Ik heb in mijn hele leven nog maar één verkeersboete gekregen. En ik trap echt wel vaak m'n gaspedaal in.

Ook geen straf om in te zitten :D
Dat is ook wat overdreven. Ik heb in mijn hele leven nog maar één verkeersboete gekregen. En ik trap echt wel vaak m'n gaspedaal in.
Dan heb je echt mazzel gehad, ik had er al 2 in het eerste jaar terwijl ik max 3x per maand reedt, nu in mijn eigen auto de 3de.

Allemaal lullig ook, 60 in een 50(lege 2 baans weg) 65 op een 70 weg die even kort 50 werdt voor en kruispunt, 58 in een 50 die overal een 70 weg was behalve dat korte stukje.

Dat soort flitspalen zorgen er voor dat mensen als debielen gaan rijden. Als ik nu op die 2 baans 50 weg ga rij ik max 45, terijl je er prima 70 kan rijden.

Allemaal geen belachelijke bedragen, duurste was €85 geloof ik, maar wel heel irritant.

Flitsmeister installeren en je kan overal blazen

9/10 onderzoeken is het een Japans merk.
nu een Amerikaans onderzoek, winnaar Amerikaans merk.

hmmmja oke.

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.398
Toyota heeft Lexus
Nissan heeft Infiniti
Hyundai heeft Genesis
Honda heeft Acura

Echt iets Aziatisch zeker?

• Like
Waarderingen: Bubs
I stand corrected.
Asians done it again.