AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.881
Met Sport plus komen alle paardjes er uit. Net ff gedaan.

Het motorstoringslampjes verhaal krijgt een vervolg, weer brandt er een lampje. Donderdag laat ik het uitlezen, maar zeer waarschijnlijk komt het gewoon door het hoge olieverbruik. Er is geen andere betaalbare auto waarvoor ik de Mini weg wil doen, dus we gaan maar gelijk even babbelen over een motorrevisie. Als ik dat laat doen laat ik hem sowieso kietelen naar 210pk, 290Nm of misschien naar 239pk, 350Nm.

Senna, alleen de naam al komen er kopers. :heart:

Mooie pavlov :thumbup:
Is geen Senna maar de nieuwe 765 LT die rond Augustus bij de dealer moet staan is ook bijzonder, 765 PK bij pakweg 1200 KG. Rond de 7s naar 200. En 765 stuks. Dus enigszins exclusief. NL prijs iets meer dan 4 ton, zonder gekke opties, eerder 5 ton als je wat loopt te configureren.

• #13.884
I like that 😃

Het motorstoringslampjes verhaal krijgt een vervolg, weer brandt er een lampje. Donderdag laat ik het uitlezen, maar zeer waarschijnlijk komt het gewoon door het hoge olieverbruik. Er is geen andere betaalbare auto waarvoor ik de Mini weg wil doen, dus we gaan maar gelijk even babbelen over een motorrevisie. Als ik dat laat doen laat ik hem sowieso kietelen naar 210pk, 290Nm of misschien naar 239pk, 350Nm.
Hoeveel olie verbuikt ie nu?
Revisie is een dure grap.

Ik heb uit betrouwbare bron dat McLaren sinds herintroducering in 2010 belaberdepoepie auto's bouwt. Bouwkwaliteit en storingen heb ik het over.

Oef...
to both.

is die auto zo'n investering nog wel waard?

Toch nog even over nagedacht, het is natuurlijk wat de gek er voor geeft, maar veel vergelijkbare Mini’s zijn er niet. Er zit een aardig spoilerpakketje op, een instelbaar KW onderstel onder, een setje originele Mini Recaro Sportster CS stoelen in en als je dan voor €6k de motor laat reviseren en er 240pk uit kunt halen, dan is ie denk ik wel €4-5k meer waard dan dar is nu is.

Vandaag de draagarmrubbers wat ingevet, ze piepen en kraken een beetje #alfaromeo lol.

Was er blij met de staat van alles wat ik gezien heb, nauwelijks roest op een bijna 15 jarig auto.
Maarja dat was te verwachten, Alfa's roesten nooit. :lol:

Waar wel veel roest zit is de uitlaat(wist ik al sinds aankoop.)
Deze wil ik gaan vervangen door iets sportiever van https://maxiperformance.nl/. klinkt leuk er ziet er mooi uit. wil een duplex systeem met aan beide kanten een pijp.
Heeft iemand er ervaring mee?
is de de moeite waard om voor een catback te gaan?

Toch nog even over nagedacht, het is natuurlijk wat de gek er voor geeft, maar veel vergelijkbare Mini’s zijn er niet. Er zit een aardig spoilerpakketje op, een instelbaar KW onderstel onder, een setje originele Mini Recaro Sportster CS stoelen in en als je dan voor €6k de motor laat reviseren en er 240pk uit kunt halen, dan is ie denk ik wel €4-5k meer waard dan dar is nu is.

Dat klinkt als iets leuks om mee te rijden.
Dat soort kosten krijg je er moeilijk uit hoor, denk dat je blij mag zijn met 50% van het geïnvesteerde geld als meerwaarde.
6k lijkt me wel veel maar ik heb verder geen verstand van of ervaring mee.

Dat klinkt als iets leuks om mee te rijden.
Dat soort kosten krijg je er moeilijk uit hoor, denk dat je blij mag zijn met 50% van het geïnvesteerde geld als meerwaarde.
6k lijkt me wel veel maar ik heb verder geen verstand van of ervaring mee.
Ik vind het ook een leuke auto om in te rijden, ik rijd maar weinig in, hij is groot genoeg als tweede auto en mijn zoektocht naar een betaalbare vervanger is op niets uitgelopen.

Het is niet dat ik denk dat de wagen na revisie veel waard zal worden, maar nu krijg ik er echt weinig voor, het olieverbruik en de lekkage is namelijk zichtbaar, de motor staat er ook nog om bekend dus je raakt hem aan de straatstenen niet kwijt. De stoelen los en en mijn beide sets velgen kan ik voor bijna hetzelfde geld los verkopen als de inruilprijs.

• #13.893
Denkend aan Holland

20200421_203318.jpg

Hofmeister-knik is heel subtiel lijkt wel :thinking:

• #13.895
High executive 2018 420i m pakket automaat

Een beetje goed, maar vooral slecht nieuws. De motorstoring had niets met het olieverbruik te maken, maar met de turbo, die hoeft niet direct vervangen te worden, maar het zit wel aan te komen.

Motorrevisie kost €5600, een andere mapping krijg ik er gratis bij als ik wil, er zit al aan groter intercooler op dus zou ik voor 239pk, 350Nm kunnen kiezen. Een nieuwe standaard turbo kost €750, laat ik er gelijk een zwaardere turbo opschroeven, dan kost me dat €2000 en dan heb ik 280pk en 370Nm. Mijn verstand begint steeds harder te praten, waarschijnlijk verkoop ik mijn stoelen en beide wielsets los en ruil ik hem in met standaard stoelen en een set afgetrapte velgen die ik nog heb liggen.

• #13.898
Idd, klinkt leuk. Maar heb die tijd ietwat gehad om daar achter aan te gaan.

• #13.900
j3tyjd3b3xt3.jpg

Terug
Naar boven