XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

Je bedoelt bijtelling?
Ik ken geen andere mogelijkheden om je zakelijke auto ook prive te rijden (meer dan 500km) dan bijtelling te gaan betalen.
Die is er wel, maar denk dat je mijn constructie niet begrijpt. De auto komt namelijk niet op de inventaris van de zaak, maar in privé. Het geld komt echter wél uit m’n holding ter aankoop van de auto. Wat er gebeurd is dat er onder water een “financiering” van de holding aan privé wordt verstrekt, maar met de auto zelf als onderpand. Een soort financial lease constructie dus. Auto gaat zeker voor de helft gewoon privé gereden worden.

Die is er wel, maar denk dat je mijn constructie niet begrijpt. De auto komt namelijk niet op de inventaris van de zaak, maar in privé. Het geld komt echter wél uit m’n holding ter aankoop van de auto. Wat er gebeurd is dat er onder water een “financiering” van de holding aan privé wordt verstrekt, maar met de auto zelf als onderpand. Een soort financial lease constructie dus. Auto gaat zeker voor de helft gewoon privé gereden worden.
Maar heb je dan meer fiscaal voordeel omdat het een EV is, of had je het net zo goed met elke andere auto kunnen doen?

• Topic Starter Topic Starter
  • #16.023
Neem aan dat het wel de ludicrous wordt?

Maar heb je dan meer fiscaal voordeel omdat het een EV is, of had je het net zo goed met elke andere auto kunnen doen?
Mijn basis was; ik wil de auto in privé en niet in de holding hebben. Verschillende redenen voor deze keuze. Fiscaal voordeel deed er in deze niet toe :)

Mijn basis was; ik wil de auto in privé en niet in de holding hebben. Verschillende redenen voor deze keuze. Fiscaal voordeel deed er in deze niet toe :)
Ok, maar ben je dan ehct idolaat van een Tesla Model S? Het is best een leuke auto, maar de netto catalogusprijs vind ik fors in vergelijking met benzine en diesel alternatieven.

• #16.026
Bouwkwaliteit is ook mager

Ok, maar ben je dan ehct idolaat van een Tesla Model S? Het is best een leuke auto, maar de netto catalogusprijs vind ik fors in vergelijking met benzine en diesel alternatieven.
Groot, groter, grootst Elon Musk fan. Als ik als ondernemer mezelf zou willen associëren met iemand..... Dan is hij het ;)

Die is vrij snel verkrijgbaar...... ;) Gok nog eens! Dit is het gevecht namelijk dat ik met de vrouw heb moeten doorstaan, gezien zij de performance het extra geld niet waard acht aan alle kanten.
Gediskwalificeerd...een vrouw laten meepraten over auto's :D

• Angry
Waarderingen: Bubs
Ik en de vrouw na een half jaar vechten de knoop door gehakt. Morgen middag kom ik wat eerder terug van werk en dan gaan we samen de configuratie doen....... De Tesla model S wordt een feit! Even snel gekeken, maar de levertijd gaat wel lang zijn mochten we qua configuratie echt op iets unieks uitkomen.. Droom die uit komt sinds de release van de model S, nog steeds iedere keer dat ik hem voorbij zie rijden echt jaloers. Na het afbetalen van onze woning afgelopen zomer is dit dan ook echt onze eerste grote uitgave, heel nederig geleefd ondanks dat onze inkomsten flink stegen de afgelopen twee jaar. Trots dat we dat vol hebben gehouden! Nu onze maandelijkse lasten minimaal zijn ging het sparen zo hard dat deze droom uit gaat komen :D :D Even geduld nog en dan rijdt deze vent z’n droom auto.
Wat lekker zeg, gefeliciteerd!
Is een demo auto niet interessant voor je, of zijn die er van die Tesla bijna niet?

Wanneer een bedrijf zijn wagenpark least, komt de constructie voor het bedrijf bijna op hetzelfde neer, toch?

9F804535-6572-4E9F-9296-9A2DD8313C7C.jpeg
3BFE04B1-1665-47CF-B444-C682CD187B34.jpeg

BMW M3

• #16.039
Terug
Naar boven