Fitness Seller

Sticky Het Auto Topic

1607258431905.png

tyfuswijf

Wat vinden wij hier van de alfa 159 3.2 v6 Q4, ga waarschijnlijk een andere auto kopen en ben niet van plan om veel uit te geven.

Hoe zit dat nou met een lease auto. Mag je er dan enkel mee naar je werk rijden of je moet bijtelling betalen als je er prive mee wilt rijden?
Sorry, deze had ik gemist. Ja, als je de auto ook prive gebruikt je moet bijtelling betalen over de catalogusprijs van de auto. Stel je hebt een auto van 100k dan wordt je inkomen met 22% kunstmatig verhoogd (want de auto wordt gezien als loon in natura) en moet je dus inkomstenbelasting betalen over je loon + 22k. En dat is dus niet perse heel goedkoop, sterker nog, in een jaar of vijf betaal je dus meer dan de hele auto in bruto belastbaar vermogen, wat neerkomt op ongeveer de helft van de auto. Natuurlijk - er zit wel onderhoud, verzekering, brandstof bij, dus het is goedkoper dan diezelfde auto zelf kopen. Als je de auto alleen zakelijk gebruikt betaal je 0, maar je moet wel een rittenregistratie bijhouden.

Voor elektrische auto's geldt tot 31 December 8% bijtelling over de eerste 45k en daarboven 22%. Dat scheelt dus nogal. Veel werkgevers vragen trouwens een eigen bijdrage voor privegebruik. Die mag je dan weer aftrekken van de bijtelling. Mijn werkgever vraagt een eigen bijdrage, maar voor een elektrische auto valt die weg (duurzaamheid).

Uiteindelijk rijd ik in een vrij dure auto, voor het geld van een wat minder dure. Alleen jammer is dat elektrisch auto's sowieso duurder zijn vanwege de nieuwe technologie. Dus een deel van het voordeel is daarvoor.

Lekker overzichtelijk, maar zo werkt het dus.

Laatst bewerkt:

Zeg het maar, jongens!

Voordelen:

Weinig KMs
Atmosferische i6 🙊
Stage 1: 265 pk / 310 nm
Verfrissend kleurtje
Mengeling tussen van oudsher en het moderne tijdperk

Nadelen:

Zetels (stof, manueel, geen verwarming)
Bangle design elementen (te verhelpen)
Geen GPS (aftermarket installatie mogelijk)
Hogere jaarlijkse hippietaks 😤

mooi en betrouwbaar.
Kleur past wel bij je :grinny:

Stoelen swappen met iets sportiefs van Recaro en dan is het een prima wagen toch?

Oja, was nog vergeten dat er bij die modellen (N53) gedoe is met de brandstofpomp. Wellicht zal deze nog niet vervangen zijn. 😤

Laatst bewerkt:
Oja, was nog vergeten er bij die modellen (N53) gedoe is met de brandstofpomp. Wellicht zal deze nog niet vervangen zijn. 😤

zijn ook geen torenhoge kosten. Kijk maar eerst of je de distributieketting hoort bij een koude start. Alhoewel het bij die motoren geen probleem was. Maar je weet maar nooit.

Wat vinden wij hier van de alfa 159 3.2 v6 Q4, ga waarschijnlijk een andere auto kopen en ben niet van plan om veel uit te geven.

ik weet niet wat je te besteden hebt maar Alfa zou mijn keus niet zijn. Vooral de V6 (niet erg betrouwbaar).

Vond rood voor de E36 en E46 altijd een erg mooie kleur. Voor deze iets minder, maar nog steeds wel verfrissender.

Zeg het maar, jongens!

Voordelen:

Weinig KMs
Atmosferische i6 🙊
Stage 1: 265 pk / 310 nm
Verfrissend kleurtje
Mengeling tussen van oudsher en het moderne tijdperk

Nadelen:

Zetels (stof, manueel, geen verwarming)
Bangle design elementen (te verhelpen)
Geen GPS (aftermarket installatie mogelijk)
Hogere jaarlijkse hippietaks 😤

De meest karige uitvoering die destijds te koop was volgens mij.
Ideale basis voor een racer ivm gewicht, maar verder....

Add klopt ook van geen kant (mist zo te zien cruise control, leder stuur, cilmatecontrol, sportpakket, etc.).
Zo te zien ook aftermarket velgen.

Terug
Naar boven