AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

Wat vond je niet goed aan, onderhoud of rijgedrag?
Op het olieverbruik na was het eigenlijk de perfecte auto voor me, maar ik rijd te weinig km’s om een motorrevisie en een nieuwe turbo (die liep ook op zijn laatste benen) te rechtvaardigen.

Leren bekleding
Cruise control
Automaat
Genoeg pk's
Redelijk betrouwbaar
Liefst een v6
Budget max 7k (in Duitsland)
Amerikaantje :trollface:

330 touring niks voor je? In ieder geval zat keuze in DE

Edit; zoals @Brab0 al zei :(

ver uit de buurt blijven van die Amerikanen :bang:

• Topic Starter Topic Starter
  • #16.444
  • #16.445

Zeg het maar, jongens!

Voordelen:

Weinig KMs
Atmosferische i6 🙊
Stage 1: 265 pk / 310 nm
Verfrissend kleurtje
Mengeling tussen van oudsher en het moderne tijdperk

Nadelen:

Zetels (stof, manueel, geen verwarming)
Bangle design elementen (te verhelpen)
Geen GPS (aftermarket installatie mogelijk)
Hogere jaarlijkse hippietaks 😤
Vind zelf dat je er voor een daily nooit achteruit moet gaan met bouwjaar

Ik heb twee leons 1m fr gehad en geen seconde spijt van gehad. De 1.8T blijft 1 van de betere motoren.. jammer dat ze nu al wat oud zijn (2000-2004)
Ik ook, 2 x een 1m Vr6. Laatste had ik een paar jaar langer moeten rijden maar in vond de Rocco vanaf introductie in '08 supergaaf.

1607541752004.png

• Love
Waarderingen: Xrp
Onze vriend Leitner heeft een LFA te koop staan

Direct uitverkocht schrijft hij, dat is gelul want er zijn jaren na productie nog nieuwe verkocht her en der. Op zich geen slechte prijs, ze werden jaren terug ook al voor meer verkocht. Qua geluid moet je deze hebben met V10 dat is echt een van de allerbeste die ik heb gehoord (Carrera GT misschien net nog wat beter en de V10 van Lambo klinkt ook super), als je het als investering wil aankopen zal je moeten bijleggen (dik ook) en voor de Nürburgring Edition moeten gaan (50 stuks).

Een Fiero ook al 7500?

Die werden rond 2003, toen ik dat soort auto's leuk vond nog aangeboden voor 1500 en dan was je blij als je hem kwijt was.

Een Fiero ook al 7500?

Die werden rond 2003, toen ik dat soort auto's leuk vond nog aangeboden voor 1500 en dan was je blij als je hem kwijt was.
Vraagprijs, tja, geen idee wat die dingen "waard" zijn, is inmiddels al wel een redelijk zeldzame auto, helemaal in Europa. Wat de gek ervoor geeft.

Vraagprijs, tja, geen idee wat die dingen "waard" zijn, is inmiddels al wel een redelijk zeldzame auto, helemaal in Europa. Wat de gek ervoor geeft.

De prijzen zijn over het algemeen flink gestegen heb ik het idee.

Auto's die rond 2003 wat zeldzamer werden, zoals een Opel Manta of Ford Capri kon je zo voor een prikkie overnemen. Een Pontiac Firebird heeft ook nooit waarde gehad, net als een Mustang uit begin '90.
Renault Alpines stonden voor rond de 7000 te koop. Benieuwd wat die nu doen.

• #16.455
Werden firebirds vroeger niet gemakkelijk omgebouwd tot 'testarossas'?

Weet vroeger nog wel kijk een firebird bruuuut!

Werden firebirds vroeger niet gemakkelijk omgebouwd tot 'testarossas'?

Weet vroeger nog wel kijk een firebird bruuuut!

Dat waren Fiero's en MR2's. Die laatste zal nu ook wel wat centen kosten, dat was wel een topper in tegenstelling tot de Fiero.

De Firebird was na de jaren '60 alleen nog maar qua looks een "musclecar" met veel gewicht en weinig pk uit slechts 6 cilinders.

• #16.457
Oh ja fiero's ja.

Doet mij denken aan een andere auto waar van ik de verleiding nog net kon weerstaan om hem niet te kopen vanwege het gewicht. Ford Probe. Ook die was prima aan te schaffen met een krantenwijkje.

Ook Ford had begin jaren '90 een nep Mustang. Alleen de naam kwam nog overeen. Jaren 80 en 90 was een karige periode voor liefhebbers van Amerikanen.

In die tijd had je alleen nog de Corvette en Viper als echte musclecars.

Ford_Mustang_convertible.jpg

• #16.460
Mijn guilty pleasure

Opel Tigra

4pqb7b.gif

Terug
Naar boven