AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

X6 geloof ik. Oogt wat onwennig een hoge cabrio.
Dat geloer in je auto bij een stoplicht in een lage cabrio heb je hier niet bij. Al kicken de meesten daarop natuurlijk. @Chris Rosenberg is er ook zo eentje.
De meest lachwekkende is de evoque cabrio. Er klopt iets niet aan die auto qua afmetingen. Heb 'm zien rondrijden bij de introductie, heb alleen maar mensen zien lachen. Daarna nooit weer gezien.

Is gewoon wennen denk ik, twijfel of ik het mooi vind.
De eerste Panamera of Cayenne klopte ook niet voor je gevoel. Later niet meer weg te denken.

• Topic Starter Topic Starter
  • #16.883
X6 geloof ik. Oogt wat onwennig een hoge cabrio.
Dat geloer in je auto bij een stoplicht in een lage cabrio heb je hier niet bij. Al kicken de meesten daarop natuurlijk. @Chris Rosenberg is er ook zo eentje.
Zit gewoon in files met kap open beetje rond me heen te koekeloeren naar mensen. Linker arm op portier rechterarm op 12 uur .

Gewoon schijt hebben. Mensen vinden altijd wel wat. Als je in een jan modaal auto rijdt ben je een saaie lul. Als je in een auto van 15 jaar oud rijdt een pauper en als je loopt te blitzen ben je een patser.

Heb niks met die mensen allemaal te maken.

Is gewoon wennen denk ik, twijfel of ik het mooi vind.
De eerste Panamera of Cayenne klopte ook niet voor je gevoel. Later niet meer weg te denken.
Wacht maar totdat je 'm in het echt ziet (evoque cabrio). De X6 cabrio zie ik nu voor het eerst en is niet eens dat het lelijk is maar de hele filosofie van een cabrio en van een suv (sav/sac whatever) wordt op de hak genomen. Maar kan pas echt een oordeel geven als ik zoiets in het echt zie, vaker gehad dat irl anders is dan van een plaatje.

Zelf wil ik geen ogen op mij gericht voelen. Heet niet voor niks Kieft. Zou ook mijn Ajax tas verstopt hebben in de trein.

• #16.886
Is lekker man. Niks mis mee. Zon op je bolletje. Kap open de horizon tegemoet.

Wacht maar totdat je 'm in het echt ziet (evoque cabrio). De X6 cabrio zie ik nu voor het eerst en is niet eens dat het lelijk is maar de hele filosofie van een cabrio en van een suv (sav/sac whatever) wordt op de hak genomen. Maar kan pas echt een oordeel geven als ik zoiets in het echt zie, vaker gehad dat irl anders is dan van een plaatje.

De Beetle, 500, mini klopte ook nooit als cabrio vind ik. Zelfs golf heb ik moeite mee.
Verpest vaak de lijnen.

• #16.888
Liefst heb ik een amphicar. 3 vliegen in 1 klap.

Kan mij wel inbeelden dat het voor narcistische powervrouwen het einde is zo rond te rijden.

Kan mij wel inbeelden dat het voor narcistische powervrouwen het einde is zo rond te rijden.
Bentley cabrio. Die gaan als warme broodjes in bepaalde contreien. Je ziet er alleen maar vrouwen in. Zo opvallend en vaak gezien dat ik die auto inmiddels associeer met vrouwen. Met name in bepaalde kleuren blauw, rood, beige metallic, al dan niet gecombineerd met een ander kleur dak.
De Beetle, 500, mini klopte ook nooit als cabrio vind ik. Zelfs golf heb ik moeite mee.
Verpest vaak de lijnen.
Het is ook een kunst om een cabrio te tekenen die niet de lijnen verpest. Laatste 10 jaar gaat dat wel beter, behalve de evoque. Had ik dat al eens genoemd?

Ik snap 99% van de cabrio’s niet.

Daar zal een aardige parfum walm uitkomen. Onderweg naar hun jonge badboy.

Kenners, is dit aan te raden? Of heeft dit negatieve invloed op de levenduur?
Renault Scenic 2015 automaat 1.5dci met 110pk, ben van plan hier nog jaren mee rond te rijden
ongeveer 110.000km heb ik nu op de teller
0972605B-67EB-405B-B234-F29A03A4F8AA.jpeg
Als ik het goed heb begrepen zit er altijd rek op een aandrijflijn. Bij de één al wat meer dan de ander. Normaal blijven ze binnen die grenzen bij Stage 1. Het valt me wel op dat de waarden bij BR-P net iets lager zijn. (130 pk / 300 nm)

• #16.894
Veel types hebben dezelfde motor maar dan door fabriek reeds opgekieteld via software kan vast niet kwaad

Als ik het goed heb begrepen zit er altijd rek op een aandrijflijn. Bij de één al wat meer dan de ander. Normaal blijven ze binnen die grenzen bij Stage 1. Het valt me wel op dat de waarden bij BR-P net iets lager zijn. (130 pk / 300 nm)
Veel types hebben dezelfde motor maar dan door fabriek reeds opgekieteld via software kan vast niet kwaad
Dus ong.130pk uit een 1.5 blokje halen houd weinig risico in denken jullie?

• #16.896
Alles zal natuurlijk wel sneller slijten maar das inherent aan upgrades.

Alles zal natuurlijk wel sneller slijten maar das inherent aan upgrades.
Op de site beweren ze dat als het gebruik hetzelfde blijft, het verbruik in veel gevallen tot een liter daalt. Daar is het mij grotendeels voor te doen. Heb nu een gemiddeld verbruik van bijna 7l en het zou fijn zijn dit naar beneden te krijgen, zeker nu er weer wekelijks +400km gereden moet worden

• #16.898
Hou je ons op de hoogte met een duurtest?

Hou je ons op de hoogte met een duurtest?
Als de “tuner” mij overtuigd krijgt het te doen wel :)
morgen gaat hij binnen voor een nieuwe distributie riem en groot onderhoud, als ik groen licht krijg van de Renault garage, en de tuner in Overpelt niet als een marginaal overkomt laat ik het hier weten :)

Terug
Naar boven