XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

Excuse Me Reaction GIF by Mashable

Is de levensverwachting dan wel gedaald tot onder de 200.000km?

Normaal niet. Stage II heeft wel invloed op de aandrijflijn.

• Topic Starter Topic Starter
  • #16.865
En is het al gewoon?

Met de MINI zou ik er een lullige 20 pk bij krijgen.

De maximale waarden + origineel

290,1 pk @ 6218 rpm (189,2 @ 5426)
450,9 nm @ 2514 rpm (297,3 @ 2409)

M'n 114i had 225 pk / 310 nm

• Topic Starter Topic Starter
  • #16.870
Is Daimler niet altijd als eerste met nieuwe snufjes?

Is Daimler niet altijd als eerste met nieuwe snufjes?
Best of enemies. Een paar jaar terug kochten ze nog samen Nokia Here.

Normaal gezien zijn de drie grote Duitse premiumspelers op alle vlakken mekaars grootste concurrenten. Vandaag slagen ze erin om samen te werken want ze kopen samen de cartografie afdeling Nokia Here. Die technologie zullen ze gebruiken bij de ontwikkeling van de autonoom rijdende wagen.

Nadat Nokia haar telefoonafdeling verkocht aan Microsoft, doet het nu ook de navigatieafdeling van de hand. Deze afdeling wordt verkocht aan de drie grote, Duitse autoconstructeurs voor een bedrag van 2,55 miljard. Elk merk verwerft een even groot stuk van Here.

Dankzij deze aankoop kunnen Audi, BMW en Mercedes genieten van een cartografieservice die vergelijkbaar is met Google Maps. Het valt nog af te wachten of de klanten voortaan ook zullen moeten betalen voor de kaartupdates van hun navigatiesysteem.

Als mijn auto kort stil heeft gestaan (bv bij tanken), dan doet de cruise controle het soms ineens niet. Is alleen bij hele korte stops.

Toevallig iemand die weet of ik dat zelf kan fixen?

Als mijn auto kort stil heeft gestaan (bv bij tanken), dan doet de cruise controle het soms ineens niet. Is alleen bij hele korte stops.

Toevallig iemand die weet of ik dat zelf kan fixen?
Misschien eerst even de board computer uit laten lezen....
Kan echt van alles zijn.

Noem maar iets ... cruise control is ingesteld om uit te gaan als het rempedaal of koppeling wordt ingetrapt.
Kan zijn daden auto denkt dat je dat doet. Dan zou je de schakelaar bij de rempedaal kunnen bekijken. Misschien dat je een bij warm worden niet genoeg eraf gaat. Ik heb zelf een keer gehad dat bij warm worden van de auto de remmen gingen vastlopen en bij starten niet. De boel zet wat uit. Was een kostbaar zaakje overigens :o

ferrari.png

Dit zal dan ook wel gaan scoren. Blijft nog even wennen, mooi omdat het exclusief is?

X6 geloof ik. Oogt wat onwennig een hoge cabrio.
Dat geloer in je auto bij een stoplicht in een lage cabrio heb je hier niet bij. Al kicken de meesten daarop natuurlijk. @Chris Rosenberg is er ook zo eentje.

Kenners, is dit aan te raden? Of heeft dit negatieve invloed op de levenduur?
Renault Scenic 2015 automaat 1.5dci met 110pk, ben van plan hier nog jaren mee rond te rijden
ongeveer 110.000km heb ik nu op de teller
0972605B-67EB-405B-B234-F29A03A4F8AA.jpeg

Terug
Naar boven