MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Zou deze moeten zijn:

Not so long ago, a five-speed automatic transmission was pretty advanced
🤭

Automaten die meer verbruiken dan manueel zijn mijns inziens sowieso waardeloos.

Te veel onnodig schakelen lijkt mij het meest irritant.

Zo'n 8 traps, wat doet deze als je ergens 80 rijdt, even remt tot 50 en weer naar 80 gaat. Wordt er dan 3 á 4 keer geschakeld?

Meerderheid van NL rijdt al automaat en dit aantal zal alleen maar groeien. Volgens mij heeft Mercedes al aangekondigd handbakken eruit te gooien. Dit was al het geval trouwens bij de AMG.

Te veel onnodig schakelen lijkt mij het meest irritant.

Zo'n 8 traps, wat doet deze als je ergens 80 rijdt, even remt tot 50 en weer naar 80 gaat. Wordt er dan 3 á 4 keer geschakeld?
Dat lijkt me niet per se meer dan met manueel. Het shift point display laat mij bij 80 km/u cruisen in zesde versnelling. Bij remmen tot 50 km/u zou ik terugschakelen naar derde. Als je geen versnelling overslaat kom je dus ook aan vier keer schakelen. :thinking:

• Topic Starter Topic Starter
  • #17.425
Toch is een handbak wel lekker met winterweer. Dan kan je beter doseren.

• #17.427
Rubriek: eel on musk

• #17.429
Hij is wel goed opgedroogd. Was dat vroeger in die jasjes?

Jazeker, vooral in Duitsland.

Moet nog zien dat Tesla het slagveld in Europa zal overleven komende decennia. Volkswagen doet net mee met de ID3 en verkoopt al beter. Wat te denken van andere grote spelers die er zich meer en meer op zullen toeleggen en ook samenwerkingsverbanden hebben onderling.

• #17.434
Vind het ook beetje gebakken lucht dat hij de rijkste man ter wereld nu is. Zijn bedrijf is dat waard maar hoeveel units verkoopt hij eigenlijk per jaar?

Moet nog zien dat Tesla het slagveld in Europa zal overleven komende decennia. Volkswagen doet net mee en verkoopt al beter. Wat te denken van andere grote spelers die er zich meer en meer op zullen toeleggen en ook samenwerkingsverbanden hebben onderling.
En hoeveel bestuurders een Tesla overleven. Te snel is ook iets.

En hoeveel bestuurders een Tesla overleven. Te snel is ook iets
Ze maken nu vooral winst door emissierechten te verkopen, niet door de auto's. Eerder waren het de accu's die voor winst zorgde. Zijn ook enorme investeringen. Ik gok dat komende jaren de Duitse autobedrijven hem een kopje kleiner maken in Europa. Zodra die alle investeringen uit de huidige motoren en dergelijke hebben gaat het hard.

Vind het ook beetje gebakken lucht dat hij de rijkste man ter wereld nu is. Zijn bedrijf is dat waard maar hoeveel units verkoopt hij eigenlijk per jaar?
Voor mij is tesla het bedrijf dat laat zien dat aandelenwaarde steeds minder om het bedrijf erachter, maar on de hype eromheen gaat. Gamestop is daar nu ook een voorbeeld van. Elon heeft natuurlijk wel meerdere bedrijven en zal ook wel wat andere investeringen hebben.

Voor mij is tesla het bedrijf dat laat zien dat aandelenwaarde steeds minder om het bedrijf erachter, maar on de hype eromheen gaat. Gamestop is daar nu ook een voorbeeld van. Elon heeft natuurlijk wel meerdere bedrijven en zal ook wel wat andere investeringen hebben.
Gamestop vind ik een fout voorbeeld, hoewel een prachtig verhaal natuurlijk. Neem dan Google of Uber als voorbeeld.

Gamestop vind ik een fout voorbeeld, hoewel een prachtig verhaal natuurlijk. Neem dan Google of Uber als voorbeeld.
Gamestop gaat puur om de hype eromheen, het probleem zien met het short gaan is maar door een zeer select groepje opgevallen en de rest zijn goudzoekers/volgers. Gaat imo nog steeds meer om de hype want het bedrijf is echt niet veel meer waard. Google/Uber eigenlijk nooit op gelet, ik weet wel een beetje van aandelen maar ik volg de markt niet echt, dat komt wel als ik ga inleggen.

Dat lijkt me niet per se meer dan met manueel. Het shift point display laat mij bij 80 km/u cruisen in zesde versnelling. Bij remmen tot 50 km/u zou ik terugschakelen naar derde. Als je geen versnelling overslaat kom je dus ook aan vier keer schakelen. :thinking:

Ben diesel handbak gewend, enorm veel koppel onderin dus mits ik heel kort naar 50 ga en dan meteen kan gassen zou ik in de bus niet eens terug hoeven schakelen. 50 in de 4 is normaal denk ik, 3 is vrij laag.

Terug
Naar boven