MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Krijg je dan €8500 bruto per maand?
Gemiddeld 8000 bruto, leg ik 40% aan de kant voor de belastingdienst op mijn zakelijke rekening en hou ik 4800 over voor mijzelf stort ik op mijn hoofdrekening. Ik koop pas auto na de inkomstenbelasting

8k per maand, en jij niet beveiliger ofzo?

Beetje jammer dat mijn werk niet als ZZP kan als ik dit zo hoor :roflol:

8k per maand, en jij niet beveiliger ofzo?

Beetje jammer dat mijn werk niet als ZZP kan als ik dit zo hoor :roflol:
2 ploegendiensten alleen maar. 07:00-19:00 / 19:00-07:00. En ik knal wel uren per week ja. Soms 3 weken achterelkaar werken en soms werk ik maar 3 dagen. Mentale rust. Maar ik train wel minder doordat ik veel uren knal. Dan train ik alleen voor spierbehoud

Ik kan niet kiezen. Vandaag die sportback gezien in nardo grey en werd gelijk in love.
D8E90AC9-EC85-4C41-9678-78DEAED72945.jpeg 7F06AC27-805D-4B2A-AA9C-3471094C6104.jpeg
Ik zou persoonlijk voor de limousine variant gaan.

Heb net mijn golf 7.5 weg gedaan voor de audi a3 sportback. Weinig verschil als je van hatchback naar hatchback gaat. Denk zelf over 1-2 jaar toch voor de limo te gaan.

Gemiddeld 8000 bruto, leg ik 40% aan de kant voor de belastingdienst op mijn zakelijke rekening en hou ik 4800 over voor mijzelf stort ik op mijn hoofdrekening. Ik koop pas auto na de inkomstenbelasting
Je zal uiteindelijk misschien slechts 20% betalen aangezien je als starter veel kortingen krijgt.

Maar liever teveel wegleggen dan te weinig natuurlijk. Goed bezig :thumbs:

Dat gold een paar jaar geleden maar tot een bepaald bedrag.

Dat is toch altijd zo? Als je weinig verdient betaal je ook "weinig" belasting, door allerlei heffingskortingen en regelingen. Zodra je meer of veel verdient, ga je ook meer of veel belasting betalen. Dat is niet alleen als starter zo, maar ook in loondienst of als ZZP'er die al jaren aan de slag is voor zichzelf?

Dat is toch altijd zo? Als je weinig verdient betaal je ook "weinig" belasting, door allerlei heffingskortingen en regelingen. Zodra je meer of veel verdient, ga je ook meer of veel belasting betalen. Dat is niet alleen als starter zo, maar ook in loondienst of als ZZP'er die al jaren aan de slag is voor zichzelf?
Ik wil alleen maar zeggen dat je met 80-100k bruto je niet moet rekenen op een startersregeling.

• Haha
Waarderingen: Vonk
Mijn insteek is een wat "oudere" auto kopen, maar dan wel een leuke versie van die auto. Ook ben ik niet van de standaard favorieten.
Ik rijd nu een Saab 9-5 Aero sedan, handgeschakeld.
Hele fijne auto, super comfortabel ook met mijn formaat.
Veel ruimte ook en komt vlot van zijn plek, niet vanaf de 0 maar meer vanaf de 60 naar de 200 bijvoorbeeld.
Nee het is niet de modernste, ja het is echt lekker auto rijden.

Foto is niet mijn auto maar wel nagenoeg hetzelfde.

large_1439632991690153.jpg

Je zal uiteindelijk misschien slechts 20% betalen aangezien je als starter veel kortingen krijgt.

Maar liever teveel wegleggen dan te weinig natuurlijk. Goed bezig :thumbs:
Mijn boekhouder had in het begin geadviseerd om tussen de 40-45% aan de kant te leggen van mijn imkomsten. daarnaast heb ik geen gat in mijn hand en ben ik best wel gretig met uitgeven omdat ik spaar voor de rs3.
Dit is mijn eerste jaar en zit denk ik tussen de 40-50k omdat ik in maart begon. Ik vroeg aan collega’s die dit best lang doen en hun zeiden dat ik uiteindelijk tussen de 4-6k zal moeten terug betalen als ik ongeveer 45k zou hebben gemaakt in een jaar. @Steks
Een collega zei dat ik niet meer dan 68k moet passeren omdat ik anders 48% aan belasting moet betalen ipv 37% en dat ik mezelf af en toe vakantie moest verplichten te nemen

Terug
Naar boven