MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Daar worden wij voor buitensporig voor belast middels een hoge mrb.
Dat vind jij, omdat je alleen kijkt naar de kilometers. Je zou ook kunnen zeggen: jij gebruikt hem amper, je hebt hem niet nodig voor je werk, dus jij kan het wel missen. Het is voor jou een stukje luxe, dus daar betaal je maar voor.

Vind het beiden even triest. Voor elkaar gaan bepalen of je ergens recht op hebt, moet je niet willen. Ontmoedigen van bezit is meer iets voor het communisme. Daar is nog nooit wat goeds uit gekomen

Dat vind jij, omdat je alleen kijkt naar de kilometers. Je zou ook kunnen zeggen: jij gebruikt hem amper, je hebt hem niet nodig voor je werk, dus jij kan het wel missen. Het is voor jou een stukje luxe, dus daar betaal je maar voor.

Vind het beiden even triest. Voor elkaar gaan bepalen of je ergens recht op hebt, moet je niet willen. Ontmoedigen van bezit is meer iets voor het communisme. Daar is nog nooit wat goeds uit gekomen
Ik betaal er toch ook extra voor.

Maar moet alles dan evenredig zwaar belast worden? Dan kan iedereen beneden modaal wel een tweede baan gaan zoeken.

Ik snap het even niet meer, voor een zware onzuinige auto betaal je bij aanschaf meer BPM en zolang je hem bezit meer MRB, dan betaal je er toch extra voor?

Niet extra, maar wat dan wel, gewoon exact zoals het nu is?
Ja, waarom zou je wat moeten veranderen?

Ja, waarom zou je wat moeten veranderen?
Maar nu is er al een onevenredige belasting, waarom is die dan wel acceptabel? Ik snap nooit zo goed dat mensen wel klagen over veranderingen die mogelijk de situatie verslechteren, terwijl ze wel de huidige situatie acceptabel vinden.

Ontmoedigen van bezit is meer iets voor het communisme. Daar is nog nooit wat goeds uit gekomen
Met rekeningrijden verplaats je de belasting toch van bezit naar gebruik?

Wat ik heel raar vind is dat iedere ondernemer, al ben je boekhouder of IT'er, met veel fiscaal voordeel een Ram Van op gas kan rijden en dat de subsidies voor de verduurzaming van het wagenpark nooit bij de loodgieters en anderen waarvan je zou kunnen zeggen dat zij een auto echt nodig hebben terechtkomen.

Maar nu is er al een onevenredige belasting, waarom is die dan wel acceptabel? Ik snap nooit zo goed dat mensen wel klagen over veranderingen die mogelijk de situatie verslechteren, terwijl ze wel de huidige situatie acceptabel vinden.
'Ga terug naar 'start' post #19.116, u ontvangt geen 200 gulden'.

Mij te warm hiervoor, ik ben weg

Trouwens crypto valt ook onder box 3, laten we het eigenlijk gewoon maar zo houden.

Met 69% belasting op benzine, wordt dat toch al gedaan?

Met alle scheve subsidies op elektrisch rijden, gok ik dat daar de grootste gaten vallen. Lagere bijtelling, lagere wegenbelasting (terwijl veel zwaardere auto's) en vooralsnog lagere kosten elektriciteit om van A naar B te kunnen.

Maar het is wachten op de VVD die straks een maand of twee voor de verkiezingen roept dat ze toch af willen zien van het rekeningrijden, of liever extreem gefaseerd. Zodat de gewone man daar niet de dupe van wordt :emo:

Met alle scheve subsidies op elektrisch rijden, gok ik dat daar de grootste gaten vallen. Lagere bijtelling, lagere wegenbelasting (terwijl veel zwaardere auto's) en vooralsnog lagere kosten elektriciteit om van A naar B te kunnen.
Ja ik rij niet elektrisch en geen lease, dus dat zegt mij te weinig 😬

Maar begreep idd wel dat gewicht van de auto, vervuiling en tijdstip van rijden (wel of geen spits) straks waarschijnlijk geen rol speelt.

Maar het is wachten op de VVD die straks een maand of twee voor de verkiezingen roept dat ze toch af willen zien van het rekeningrijden, of liever extreem gefaseerd. Zodat de gewone man daar niet de dupe van wordt :emo:
Hahahahaha! Goed punt. Ik zet in op januari 2023, jij? 😋

• Like
Waarderingen: Vonk
Om het vervolgens wel in regeerakkoord te zetten want "de andere partijen" willen dat zo graag :emo:

Terug
Naar boven