XXL Nutrition

Het begin!

Timfiz

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
88kg
Vetpercentage
16%
Beste gespierde bundels,

Ik ben Tim, 28 jaar oud en ben sinds vorige week weer begonnen met het volgen van een structueel fitness schema. Het is heel lang geleden dat ik echt aan de gewichten heb gehangen en een strak voedingsschemaheb gevolgd.

De reden hiervoor was een zwaar motorongeluk, waarbij mijn banden van mijn linkerschouder volledig waren afgeschuurd, mijn schouderblad was gebroken en ik er een zeer vervelende polsblessure aan over heb gehouden. Ik rij nu weer zeer fanatiek op een racemotor en merk dat ik te weinig kracht/spiermassa heb, om de trauma's aan mijn gewrichten en banden op te vangen. Ik voel na elke race dat alle twee de banden onder spanning staan.

Tevens ben ik na het ongeluk zeker meer gaan leven :D het resultaat is dan ook op de onderstaande foto's te zien. Ik wil er gewoon weer toppie uit zien en als ik van mijn motor stap me ook lekker voelen. Ik ga alles hier zoveel mogelijk bijhouden en natuurlijk als er vorderingen dit op foto vastleggen.

Mijn spec's :eek:
Lengte 1.86
Gewicht 84 kg
Vetpercentage is oneindig veel ???

Omtrekken start in spierspanning:

Onderarm: 29,5
Bovenarm: 37
Middel: 94
Bovenlichaam: 107
Bovenbeen: 58
Onderbeen: 36,5

Schema:

Maandagavond: Borst
Dinsdagavond: Cardio/buik
Woensdagmiddag: Rug/Benen
Donderdagavond: Cardio/Buik
Vrijdagavond Schouder
Zaterdagmiddag: Cardio/Triceps
Zondagochtend: Pols/biceps

Voeding:
Ochtend: 4 broodjes met kipfilet, melk, koffie
Tussendoortje: Verse fruitdrank, 2 eitjes zonder geel door 100 gram pasta/rijst met groente er doorheen
Lunch: 4 broodjes met makreel op water/kipfilet/tonijn, melk, banaan
Middagtussendoortje: Appel, 100 gram rijst met tomaat/komkommer, koffie
Avondeten: Normaal diner met rijst/aardappel of pasta en rundervlees, vis of kip met fruitdrank
In de avond en/of nacht: Magere kwark met musli/rozijnen

Om het niet eentonig te maken wissel ik wel van producten.

Koeken, chips, snoep en andere tussendoortjes haal ik niet meer in huis.

Ik doe per groep 4 setjes van 4x8 herhalingen. Ik moet zoiezo voor mijn pols en schouder de bi- en triceps op een andere dag van borst/rug/schouders doen, daar ik blessures wil voorkomen. Cardio is hardlopen, moutainbiken of roeien.

Hier wat foto's van mij als start. Graag al het haar wegdenken, want ik het echt lijkt het minder en ook daaraan gaat gewerkt worden :D

Wat voor oefeningen raden jullie mij aan voor mijn pols/onderarm, welke ik eigenlijk elke dag wel kan uitvoeren. Of andere tips :thumbs:

GEDC0008-2.jpg

GEDC0009-1.jpg

GEDC0011-2.jpg

GEDC0012-2.jpg

GEDC0013-3.jpg

GEDC0014-2.jpg

GEDC0017-2.jpg

GEDC0018-2.jpg

GEDC0019-2.jpg

GEDC0020-2.jpg

Dit is mijn hobby :)
10EC-3144-143.jpg

10EC-3781-322.jpg

Laatst bewerkt:
Mooi hobby heb je ;)

Hmm, ben je zeker dat dat 18% voorstelt?? Lijkt mij toch wel wat minder!

• Topic Starter Topic Starter
Volgens diverse meetformules zou mijn vetpercentage tussen de 18,3 en 21.1% zijn.

Het is dus niet professioneel opgemeten.;)

---------- Toegevoegd om 20:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:02 ----------

Omtrekken start in spierspanning:

Onderarm: 29,5
Bovenarm: 37
Middel: 94
Bovenlichaam: 107
Bovenbeen: 58
Onderbeen: 36,5

Laatst bewerkt:
Sucess met je trainingen ! Uit je verhaal maak ik op dat je eerder al eens getrained heb, dat zal je nu zeker merken...

Ik hoop het Jeroen.

Hebben jullie nog tips om je pols en onderarm goed te trainen of moet ik die vraag elders op het forum stellen?

succes.
mooie hobby.

Ik hoop het Jeroen.

Hebben jullie nog tips om je pols en onderarm goed te trainen of moet ik die vraag elders op het forum stellen?

Grote onderarmen krijg je vooral van zware deadlifts en row oefeningen.

Er zijn wel speciale oefeningen voor je onderarmen (wrist curls, reverse wrist curls), pols = bot, dus niet te trainen.

Schema:

Maandagavond: Borst
Dinsdagavond: Cardio
Woensdagmiddag: Rug/Benen
Donderdagavond: Cardio
Vrijdagavond Schouder
Zaterdag: Cardio
Zondagochtend: Bi- en triceps

Train je je buik niet? En misschien kan je maandag beter je Triceps er bij pakken, een andere dag alleen focussen op je benen en weer een andere dag je biceps met rug combineren.

Op de dag dat je je schouders traint kan je goed je buik er bij pakken.

Ik heb teveel ruimte tussen mijn gewrichten gekregen. Is het niet zo dat er bepaalde oefeningen zijn waarbij je de pezen en korte spieren wat sterker en groter. Of moet ik gewoon denken aan onderarmoefeningen?

Yesyez, Ja ik train mijn buik nu iig elke ochtend en uitgebreid op de cardiodagen. Ik kan nu nog geen 2 groepen achter elkaar op 1 dag trainen door mijn schouder, maar als straks alles een stuk sterker is, zal ik dit zeker doen.

Yesyez, Ja ik train mijn buik nu iig elke ochtend en uitgebreid op de cardiodagen. Ik kan nu nog geen 2 groepen achter elkaar op 1 dag trainen door mijn schouder, maar als straks alles een stuk sterker is, zal ik dit zeker doen.
Das veels te veel voor je buik, heeft ook geen zin...
succes verders.......

Das veels te veel voor je buik, heeft ook geen zin...
succes verders.......

Oke ik heb begrepen dat je de buikspier elke dag mag trainen. Vooral in het begin. Nu begrijp ik waarom iedereen zijn buik traint na de 2 hoofdgroepen. Waarschijnlijk heeft 1 iemand dat een keer geroepen en doet bijna iedereen het. :)

Wat raad je dan aan als je zegt dat zoveel geen zin heeft?

gewoon zelfde aantal sets/reps pakken als de rest van je oefeningen;)

Oke ik heb begrepen dat je de buikspier elke dag mag trainen. Vooral in het begin. Nu begrijp ik waarom iedereen zijn buik traint na de 2 hoofdgroepen. Waarschijnlijk heeft 1 iemand dat een keer geroepen en doet bijna iedereen het. :)

Wat raad je dan aan als je zegt dat zoveel geen zin heeft?
Je buik is een grote spier dus als je die elke traint , raakt ie overtraint!
als je je buikl zo vaak wilt trainen zou ik het in ieder geval om de dag doen..

Top hobby trouwens , ik hou ook erg veel van motorrijden (buik schuiven)...:cool:

Ik zou je armen training naar zaterdag zetten ipv zondag. Anders ga je die triceps nog flink voelen de dag erna met borst trainen..

Veel succes!

Oke thanks mensen ik heb het schema aangepast met schema met wat ik gemiddeld nu eet. Eerst was het normaal en nu heb ik toch een voedingsschema genomen (nog zonder shakes)

Net intervalloop en buik getraind. Kreeg nog wat oefeningen mee om zijn pols te trainen. Zijn meer orthopedische- onderarmoefeningen. Hij raadt wel aan om een polsbescherming te nemen, waaraan een lap leer zit om om je pols te wikkelen bij gebruik van halter/dumbels. Ben de naam even kwijt. Ik ga even googlen.

Kom ik zo rond de 3700 kcal, die ik ongeveer nodig heb? Oh ja de donderdag is eigenlijk mijn rustdag, maar als ik me goed voel, dan ga ik gewoon. Nu na 1 volle week is er geen vermoeidheid opgetreden, maar dat zal straks wel anders zijn. 7 dagen sporten lijkt heel veel, maar werk 3 dagen in de week. Ben verder huispapa, dus heb verder heel veel rust.

Laatst bewerkt:
Even een update van mezelf na 2,5 maand. Mijn periode van full body training is afgerond en mijn bovenarmen zijn 40 cm van omtrek. :banana:

Ben meer dan tevreden over hoe het gaat. Mijn schouder geeft totaal geen problemen meer. Vanaf eind juni ben ik begonnen met full body voor 8 weken. Dit is het resultaat in kracht. BP is 90 kg (4x) DL:80 (4x) SQ: 100 (6x). Mijn rug gaat minder goed, maar mijn biceps zijn ook veel minder sterk dan mijn triceps. Ben ook zeer tevreden over mijn bovenbenen, maar mijn onderbenen zijn echt megalang, dus massa hierin krijgen gaat wel even duren.

Ik let zeer goed op mijn voeding en neem daarbij sinds 6 weken weight gainer, super whey, creatine en amino's.

Ik train 4 dagen in de week waarvan 3 full body. Ik weeg nu 88,6 kg na het slapen. Vet zit rond de 16% vet.

Problemen met mijn pols zijn ook verleden tijd door gebruik van glucosamine, msm en vit C.

GEDC0002-1.jpg

GEDC0016-2.jpg

GEDC0018-3.jpg

Wat vinden jullie van de progressie? Doorgaan met full body of terug naar oude schema? Tips?

Groetjes

netjes gedaan :D

Thanks, maar even voor de pro's hiero. Valt mijn progressie tegen en zo ja wat voor advies hebben jullie dan?

Terug
Naar boven