Fitness Seller

Het Dr.Dre - Tupac - BIG - SnoopDogg tijdperk is al een tijdje voorbij.

JustSomeGuy zei:
Immortal Technique
PharCyde
Atmosphere
Jurassic 5
A Tribe Called Quest
Outerspace
Rakim
KRS ONE (heeft inmiddels een nieuw album, ' Life ' )
The Roots
Bone Thugs n Harmony

Supervet lijstje ;) You know your hiphop :D

Is er dan niemand die Erick Sermon of Parrish Smith (in EPMD) of Scarface noemt? En what about Rakim? Ik luister hun cd's nog dagelijks, ook Me Against The World (in mijn mening de beste cd van Pac) raakt me nog steeds.
Hierboven zie ik Sunz of Men staan... ERG goed inderdaad!

Zie hier op page 2 gepost had

Franse rap[fransen maken de mooiste beats]

arsenik - YouTube - Arsenik - Je Boxe Avec Les Mots

shurik'n - YouTube - Shurik'n-Samurai

IAM - YouTube - IAM petit frere

IAM - YouTube - IAM - Demain C'est Loin

NTM - YouTube - Ma Benz - Supreme NTM feat Lord Kossidy
Lord kossity wat nou die neppe Amerikaanse Dancehall

NTM - YouTube - Pose Ton Gun - Supreme NTM

Booba - YouTube - Booba numero 10
[heerlijke track]

Amerikaanse

DJ muggs & GZA - YouTube - DJ Muggs Vs. Gza - General Principles

Funkdoobiest - YouTube - Funkdoobiest - Dedicated

Onyx - YouTube - Shifftee - Onyx

Onyx - YouTube - All We Got Iz Us - Onyx
Hardcore!!!!!!!!!!

Psychorealm - YouTube - PSYCHO REALM

Fat joe - YouTube - Fat Joe - Flow Joe
Fat joe - YouTube - Shit is Real - Fat Joe

Big l - YouTube - Big L Put It On
The flow master

Big l - YouTube - Big L - MVP (Summer Smooth Mix)

Dr dre & snoop Doggy dogg - YouTube - Dr Dre ft. Snoop Dogg - Deep Cover

Three six mafia - YouTube - Three Six Mafia ft Project Pat - Poppin My Collar

Geto boys - YouTube - Geto Boys - Gangsta Put me Down
Geto boys - YouTube - Geto Boys - My Mind Is Playing Tricks
Geto boys - YouTube - Geto Boys - Damn It Feels Good To Be A Gangsta

gangstarr - YouTube - Gangstarr - Dwyck

EPMD - YouTube - EPMD - Strictly Business
EPMD - YouTube - EPMD - Crossover

UK

Dizzee rascal - YouTube - DiZZee Rascal- I Luv U
Dizzee rascal - YouTube - Dizzee Rascal - Stand Up Tall

The mitchell brothers - YouTube - The Mitchell Brothers

Ach er is zoveel kwaliteit, zowel nu als inderdaad vroeger. Maar het grote probleem is dat datgene dat aan de oppervlakte komt (commerciële hitlijsten, bekendheid bij grote publiek, backup van grote artiesten, etc.) vaak bagger is waardoor iemand die van nature uit al geen liefhebber van de sT is, een nóg verkeerder beeld krijgt en zeker vol afschuw gaat kijken.

Goeie zaak dat er in dit topic ook serieuze voorbeelden gegeven worden, vaak zijn mensen die hun eigen sT creëren 'goed', over smaak valt natuurlijk te twisten.

Mensen met een duidelijk eigen visie NU zijn bvb. Kanye West of Outkast. Over smaak valt te discussiëren maar je kan onmogelijk ontkennen dat dingen vernieuwend of origineel zijn.
Persoonlijk vind ik OOK dingen zoals Juelz Santana vernieuwend, zo'n gasten kleven een eigen sound op hun werk, ze doen hun ding.

Verder heb je dan nog mensen die echt wel iets te zeggen hebben, Common, Talib Kweli, Raekwon, Nas... en als je verder gaat graven kom je meestal uit in de tijd van vroeger: Rakim, Big Daddy Kane,... waar het volgens velen "toch zo veel beter was".

Maar tenslotte heb je misschien wel de meeste discutabele "side of hiphop": mensen die puur op hun gangsterteksten en stoerdoenerij teren, maar daartussen zitten OOK gasten met een shitload aan talent: Sheek Louch, Papoose, Mobb Deep, The Game... en op hun beurt zijn zij ook top, maar dan in "hun" discipline.
Wat ik wil zeggen, da's OOK "inhoud" maar dan gewoon op een andere manier.

Het grote probleem is nu: waar de dingen die ik hierboven opnoem "inhoud" hebben heeft 9 platen op 10 die tegenwoordig uitkomen geen bal. (buiten misschien een dikke beat hier en daar...)

Hiphop is mainstream geworden en er komen dus ook veel meer dingen uit als vroeger, met het resultaat dat de hoeveelheid kwaliteit misschien wel constant is gebleven maar er dus een groter deel rommel bij is gekomen.

Artiesten als Immortal technique zijn zeker de moeite waard bro

Oude hip hop blijft zeker goed, heb een aantal all time favorites

Snoop Doog, doggiestyle
Gangstarr moment of truth en ook wat ouder spul
KRS One
Rakim inderdaad
NAS
The Firm vond ik ook meesterlijk
Redman, muddy waters
GZA Liquid Swords
Ironman (van Ghostface Killa dacht ik)
Reakwon, only built for cuban linx
Cypress Hill vond ik ook prachtig in de tijd dat het gras nog rijkelijk brandde
Mobb deep, the infamous > Een van de beste albums ooit
Slick rick, story telling ofzo

Er zat ook echt veel variatie in, allemaal zeer verschillende sounds, zeker het beluisteren waard

Mobb_Deep-Blood_Money-2006-RNS staan aantal goede tracks op!
Dr. Dre - Detox (is al een aantal x uitgesteld, maar verwacht dat die ook goed wordt)

gravy zei:
Mobb_Deep-Blood_Money-2006-RNS staan aantal goede tracks op!
Nee man, ik hoor er niks Mobb Deep meer in terug. De 'rauwheid' is weg vind ik.
Ze zijn passé, Hell On Earth was de laatste die mij kon bekoren.

gravy zei:
Dr. Dre - Detox (is al een aantal x uitgesteld, maar verwacht dat die ook goed wordt)
Chronic 2001 was voor mij een openbaring, daarom dat ik ook zoveel van Detox verwacht.
Maar hij speelt serieus met onze voeten, damn ik wacht al bijna 2 jaar op die release, abnormaal wat een hype hij errond wil creëren. Dan weer wel, dan weer niet, dan zeggen dat het niet zal uitkomen, vervolgens toch weer wel etc...

Maar goed, dat album gaat dan ook óverheersen ;)

Silva, ge vergeet mc solaar in uw lijstje :)
of groepen zoals Sniper... heerlijke rap

Nee man, ik hoor er niks Mobb Deep meer in terug. De 'rauwheid' is weg vind ik.
Ze zijn passé, Hell On Earth was de laatste die mij kon bekoren.

idd als ze nou Alchemist als producer nemen, wordt zou het nog wat worden.

Silva, ge vergeet mc solaar in uw lijstje
of groepen zoals Sniper... heerlijke rap

Jep maar ik had er een paar uitgekozen, als ik al die Fransen rappers moet opnoemen die ik goed vind. Ben ik wel een tijdje bezig.

Deze zijn ook zeker wel goed

sniper - Aketo vs Tusiano

La qliqua - pas de place pour les traitres

Oxmo Puccino - mamma lova
" " - hitman
" " - amour & jalousie
Rocca - rap contact 2

mobb deep mja ... vroeger waren ze idd echt goed maar sinds ze bij G-unit zijn moet ik er niet meer veel van hebben

Ice_Cube-Laugh_Now_Cry_Later_(Proper_Retail)-2006-eXe

is uitgekomen :)

Silva zei:
idd als ze nou Alchemist als producer nemen, wordt zou het nog wat worden.

Alchemist is ook een producer van die cd!, De beats klinken in ieder geval lekker in de auto. Ik geef toe dat de rauwheid weg is (het is te commercieel geworden) maar het klinkt nog wel redelijk, want van wat eruit komt de laatste tijd is dit nog wel een van de betere omdat de rest gewoon zo slecht is, Mobb_Deep-The_Infamous-1995-RNS_INT/Mobb_Deep-Infamy_(Proper_Rip)-2001-EB vind ik nog hun beste cds. Ik vind het bij hun nieuwe cd een beetje g-unit (met name 50cent) gekopieer beetje zelfde manier van de raps (zinsopbouw en snelheid van de rap).

Laatst bewerkt:
Jizza zei:
Is er dan niemand die Erick Sermon of Parrish Smith (in EPMD) of Scarface noemt? En what about Rakim? Ik luister hun cd's nog dagelijks, ook Me Against The World (in mijn mening de beste cd van Pac) raakt me nog steeds.
Hierboven zie ik Sunz of Men staan... ERG goed inderdaad!

Damnz, ik kan echt uren over oldschool rap praten, chillend op een bankje, met een (cassette) walkman en huge hoofdtelefoon. Tijden...

EPMD was ook toppie. Mijn broer heeft nog een aantal vynils van ze liggen. Wat je wel had in die tijd waren de gasten die een paar vynils maakten en daarna was het afgelopen. Bijvoorbeeld 3 Times Dope, Kid Flash, Tuff Crew (Back To The Wreck Shop vynil heb ik) , Tone Loc, Stetasonic, King T, Donald D (The Syndicate Sniper) en Everlast van Rhyme Syndicate, Kool C, Big Daddy Kane, Slickrick, Schooly D, Skinny Boys, Kool Moe Dee, etc. Ik heb van al deze gasten nog vynils liggen en nog een paar 12 inches van NWA en Ice T. Ik heb een aantal van deze gasten nog geweest naar concerten in Paradiso en Nighttown. Wat een tijd. Mijn broer en ik barsten van de vynils en CD´s van deze gasten. Af en toe hebben mijn broer en ik een idee om een old school rapfeesie te houden :cool:

de hiphop nu is zoveel beter dan de oude vooral uit the dirty south...
lil'wayne
baby aka birdman
B.G
vl mike
pimp C
bun B
master P
lil'flip
ook dipset is nu supergoed

this shit is banging
Purple City - Purple City Byrdgang - Featuring Jim Jones
[Link niet meer beschikbaar]

Alleen MJG en eightbal, Three six mafia, outkast, New Breed, Geto Boys zijn goede groepen in de South de rest zuigt tot en met.

Terug
Naar boven