AndroidHealthClinic

Het grote Captains of Crush gripper topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.161
Ik heb ze vandaag ook binnen gekregen de 1 en 2,

2 kan ik al 9x rechts, 6x links helemaal dichtknijpen.
Als ik de 2 straks 15x kan haal ik de 4

edit: dan haal ik de 3

Zo, dat is al een behoorlijke basis gripkracht zeg!:eek:
Al eerder aan griptraining gedaan?

De #3 van m'n kerstvrouwtje gehad!! :D 1 cm van close...

Damn... ;)
Netjes hoor! :cool:

Ik heb ze vandaag ook binnen gekregen de 1 en 2,

2 kan ik al 9x rechts, 6x links helemaal dichtknijpen.
Als ik de 2 straks 15x kan haal ik de 4

edit: dan haal ik de 3

Ongelofelijk sterk hoor! :cool:
Maar het zou wel eens kunnen zijn dat je straks eerst een beetje "omlaag" gaat qua kracht, en iets minder nette reps voor elkaar krijgt de eerstvolgende training... :rolleyes:
Maar wat een debuut... ;)

..........

Laatst bewerkt:
Heb zojuist de 1,5/2/2,5 besteld.
Heb al een gripper thuis die ik met moeite 30 keer sluit. Die gebruik ik dan als warmingup gripper. Daarom wil ik meteen beginnen met een 1,5. Ben benieuwd.

• #1.166
Wij hebben een nieuwe collectie grippers in onze collectie die langzaam maar zeker de Captains of Crush grippers gaan vervangen.

De reden hiervoor is dat de CoC's super grippers zijn maar in onze ogen konden ze goedkoper zijn. Na lange onderhandelingen met Ironmind zijn we op zoek gegaan naar nieuwe grippers die minstens even goed kwa kwaliteit zijn, maar voordeliger.

Het zijn de Heavy Grips geworden omdat:

- Ze €10 per gripper goedkoper zijn dan de CoC. Dus €19,95 i.p.v. €29,95.
- Ze zijn alle 6 tegelijk te bestellen in een super voordelig pakket voor maar €89,95 (dus €14,99 per gripper)
- De kwaliteit is zo goed dat je er levenlange garantie op krijgt. Dus gaat je Heavy Grip gripper over 5 jaar kapot omdat je al duizenden reps ermee hebt gemaakt, dan stuur je hem naar ons op en krijg je een nieuwe. No questions asked!

Dit alles was reden genoeg om voor ons de overstap te maken. De CoC's hebben we nog wel maar de voorraad zal niet verder aangevuld worden, dus op=op.

Zijn er verschillen tussen de Heavy Grips en CoC?

Ja. De handels van de HG zijn minder scherp gekarteld dus je haalt je vel niet zo snel open. De een vindt dat juist fijn, de ander niet. Dat is een kwestie van voorkeur.

De HG's sluiten iets makkelijker dan de CoC's. De reden is dat de sluitkracht bij de CoC's bij benadering is en bij de HG's is het gemeten door de twisting torque te meten om de handels te kunnen sluiten. Dit gebeurt in Newton meters waarna een conversie naar lbs plaatsvindt.
Houd daar even rekening mee als je je CoC collectie aan wil vullen met HG.

Heavy Grips: http://www.sportfood.nl/shop/product_info.php?products_id=376

Jammer, vind de prijs van die COC's niet zo'n groot bezwaar. HG's zijn misschien vergelijkbaar maar het wordt nu lastig vergelijk met degenen die al COC's hebben.

Je link werkt trouwens niet.

• #1.168
Jammer, vind de prijs van die COC's niet zo'n groot bezwaar. HG's zijn misschien vergelijkbaar maar het wordt nu lastig vergelijk met degenen die al COC's hebben.

Je link werkt trouwens niet.

Hoi Eric,

Link werkt weer.;)
Ja, het is even een omschakeling, maar we hebben voorlopig nog wel CoC's op voorraad.
Ik denk dat de grippers door deze prijzen voor een grotere groep toegankelijk wordt en dat is voor ons en de atleten zelf alleen maar gunstig.
Om even een ruwe vergelijking te maken met CoC's:

Hg100 zit tussen de sport en de trainer in.
HG150 zit tussen de trainer en de No.1
HG200 tussen No.1 en 1,5
HG250 tussen No.1,5 en 2
HG300 ongeveer 2,5
HG350 zit tussen de No.3 en 3,5

Sportieve groeten,
Bas

Laatst bewerkt:
hoe kom je er trouwens op dat na 3451 herhalingen de gripper kapot gaat? is zoiets getest dan? en wat gebeurd er dan? breekt het handvat dan van de veer? En hoeveel jaar garantie heb je op de COC grippers?

Kun je ze neit allebei in je assortiment opnemen? Het voordeel van die CoC is juist dat ze vrijwel nergens te krijgen zijn... Die heavygrips betaal je op eBay nog geen tientje per stuk voor..

• #1.172
hoe kom je er trouwens op dat na 3451 herhalingen de gripper kapot gaat? is zoiets getest dan? en wat gebeurd er dan? breekt het handvat dan van de veer? En hoeveel jaar garantie heb je op de COC grippers?

Is inderdaad een voorbeeld.;)
Als een gripper al kapot gaat (wat echt zelden is) dan is het meestal de veer. Deze kan theoretisch al wat verslappen in de loop der jaren.
De CoC's hebben een jaar garantie. De HG's levenslang.

• #1.173
Kun je ze neit allebei in je assortiment opnemen? Het voordeel van die CoC is juist dat ze vrijwel nergens te krijgen zijn... Die heavygrips betaal je op eBay nog geen tientje per stuk voor..

Op e-bay kun je bijna alles voor een habbekrats krijgen. Soms heb je geluk en is het the real deal, soms heb je pech en is het imitatie.
Bij ons weet je dat er een echt bedrijf achter zit die bijv. zo'n levenslange garantie ook echt waar kan maken.
Mochten er ook ooit problemen voordoen met betalingen of zoekgeraakte pakketten dan wordt het altijd netjes opgelost. Dat is vaak nog maar af wachten bij iemand die vanuit z'n zolderkamer wat spullen verkoopt op e-bay. Verder heb je vaak te maken met extra porto uit het buitenland en koerswisselingen.
Niks mis mee en er zitten ook hele goeie tussen, maar het risico is groter en...wij dragen wel BTW af!:p

Beiden in het assortiment was contract technisch niet mogelijk.

Laatst bewerkt:
Ik krijg nummer 1 al dicht, met rechts redelijk makkelijk en met links met enige moeite.
Ik ga vooral op statische kracht trainen en niet op herhalingen omdat ik wil deadliften zonder straps.

Nummer 2 laat nog even op zich wachten denk ik.
Als die lukt bestel ik 2,5 en 3 als ze nog op voorraad zijn.

Schijnt toch dat de overlap van crushing grip en supporting grip niet zo groot is! Je zou er het beste ook wat static holds en farmer walks bij doen :)

Ik krijg nummer 1 al dicht, met rechts redelijk makkelijk en met links met enige moeite.
Ik ga vooral op statische kracht trainen en niet op herhalingen omdat ik wil deadliften zonder straps.

Nummer 2 laat nog even op zich wachten denk ik.
Als die lukt bestel ik 2,5 en 3 als ze nog op voorraad zijn.

Ik zou zeggen, lees de sticky even door:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f218/grip-training-133082/

Natuurlijk helpt het altijd wel wat om grippers te gaan sluiten, maar echt efficient is het niet als je doel is om een sterkere supporting grip te krijgen.
Denk bijvoorbeeld aan thickbar werk, static holds, one hand deadlifts (zonder hookgrip), walks, etc.
Al deze dingen zullen beter werken dan grippers. zie de sticky voor meer info :)

Eindelijk ze zijn binnen
CoC #1,5 #2 #2,5

Oeiii heb ik me even op verkeken. Dacht ik sla de #1 over, want heb al een lichtere gripper voor warming-up. Krijg de #1,5 niet dicht, tot parallel. Ik heb dus genoeg om mee te oefenen. Hoop dat ik binnenkort een close krijg.

Laatst bewerkt:
Schijnt toch dat de overlap van crushing grip en supporting grip niet zo groot is! Je zou er het beste ook wat static holds en farmer walks bij doen :)

Ik heb in het verleden overlap gemerkt.. Echter nu na een paar weken niet fatsoenlijk trainen en niet te hebben getraind met de Coc's kan ik nog maar 5 reps op de #2 ofzo.
Maar ik trek nog wel steeds 190 pronated.... (Ik dacht dat 190 of 200 m'n pr was hierop)

Terug
Naar boven