XXL Nutrition

Het grote Captains of Crush gripper topic

Eindelijk ze zijn binnen
CoC #1,5 #2 #2,5

Oeiii heb ik me even op verkeken. Dacht ik sla de #1 over, want heb al een lichtere gripper voor warming-up. Krijg de #1,5 net niet dicht. Ik heb dus genoeg om mee te oefenen. Hoop dat ik binnenkort een close krijg.

De 1 en 1,5 verschillen niet zo heel veel van elkaar eigenlijk.

Mocht het te moeilijk zijn kun je er beter de Trainer bij kopen.

Dat gaat al goed, lekker duidelijk allemaal. Wat dus wel duidelijk is geworden dat je grippers van verschillende merken niet met elkaar kunt vergelijken. De CoC hebben een officiele status op verschillende sport events [Link niet meer beschikbaar]

Voor die HG grippers misschien maar een ander topic maken en daar hun eigen stats bijhouden?

Ik blijf gewoon oefenen met de #1,5 uiteindelijk moet ik deze wel dicht krijgen.

AlexT had hier laatst nog een lijst gepost.

Misschien handig om ook op de site van Sportfood.nl te zetten? :)

BB = Beef Builder
COC = Captains of Crush
HG = HeavyGrips
MM = Mash Monster (certificatie grippers van Gripboard)

.225 BB Beginner………..……………………………………...100lbs

HG 100

.225 COC T …………………………………………………........100 lbs

HG 150

.235 COC #1 …………………………………………………...... 140 lbs

HG 200

.235 BB Advanced ………………………………………….….…140 lbs

.250 BB Super Advanced …………………………………....173 lbs

.260 BB Master …………………………………………………......195 lbs

HG 250

.260 COC #2 ………………………………………………….........195 lbs

.275 BB Super Master…………………………………………..….265 lbs

HG 300

.281 COC #3 …………………………………………………........…280 lbs

.281 BB Grand Master…………………………………………...….280 lbs

.295 spring, 1/4" mount, 2.75 width MMG1 *…….......306 lbs

.295 spring, 3/16" mount, 2.75 width MMG2 *……...…315 lbs

.295 BB Elite ………………………………………………................325 lbs

.306 spring, 1/4" mount, 2.75 width MMG3 *………....…335 lbs

.306 spring, 3/16” mount, 2.75 width MMG4 *……….....345 lbs

.306 BB Super Elite ……………………………………………..........350 lbs

.312 COC #4 ……………………………………………………............365 lbs

.312 BB Grand Elite……………………………………………...........365 lbs

Ik moet de #1 nog hebben (uitverkocht bij Sportfood) dus als iemand iets over heeft en het kwijt wil... :(

Als je er één besteld hoef je geen douanerechten en belasting te betalen :) en waarschijnlijk past het zelfs door de brievenbus heen

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.189
Onze eigen ervaring tussen de Heavy Grips en CoC's is als volgt:

Hg100 zit tussen de sport en de trainer in.
HG150 zit tussen de trainer en de No.1
HG200 tussen No.1 en 1,5
HG250 tussen No.1,5 en 2
HG300 tussen 2,5 en 3
HG350 rond de 3,5

Dit zijn uiteraard subjectieve waarnemingen maar hier kom je een heel eind mee.;)

idd ook 3 besteld bij ironmind usa... geen belasting en douanerechetn
Dan heb je wel geluk gehad want normaal moet je belasting betalen over alle aankopen boven de €22,- (Ben er zelf nog is tussenuitgevist bij ironmind met een naheffing van €30)

• #1.192
Dan heb je wel geluk gehad want normaal moet je belasting betalen over alle aankopen boven de €22,- (Ben er zelf nog is tussenuitgevist bij ironmind met een naheffing van €30)

De douane is echt een loterij! De ene wordt eruit gepikt en mag flink bijbetalen, de ander niet. Ik heb nooit begrepen waarom dat niet gewoon goed geregeld is voor iedereen???

We hebben inmiddels al aardig wat Heavy Grips verkocht, ook aan CoC bezitters en de feedback is tot nu toe zeer positief! Het verschil in prijs en de no-nosense levenslange garantie maken de Heavy Grips tot een zeer interessant alternatief voor de CoC's!

Hee Chewie ben je al aan het oefenen voor de #3.5? Zag dat tot op heden maar 1 man certified is.

Ik krijg nummer 1 al dicht, met rechts redelijk makkelijk en met links met enige moeite.
Ik ga vooral op statische kracht trainen en niet op herhalingen omdat ik wil deadliften zonder straps.

Nummer 2 laat nog even op zich wachten denk ik.
Als die lukt bestel ik 2,5 en 3 als ze nog op voorraad zijn.

Zit toch nog een groot verschil tussen de 1 en de 2

Met de 1 kan ik 10 reps maken, de 2 krijg ik net niet dicht

De 1 en 1,5 verschillen niet zo heel veel van elkaar eigenlijk.

Mocht het te moeilijk zijn kun je er beter de Trainer bij kopen.

dit heb ook ook gemerkt
kan gewoon setjes maken met de 1 en kan ook prima setjes maken met de 1.5 maar de 2 is gelijk weer verdomt pittig om setjes mee te doen

Wel grappig dat je grip aardig sterk blijft ook al train je hem heel lang niet. Ik kan nog steeds de #2 gemakkelijk dichtkrijgen terwijl ik mn grip al 10 maand niet getraind heb (4 reps op de #2 was mn PR ongeveer).

Ga het nu weer een beetje oppakken!

De #2 kon ik overigens bij 12 reps op de #1 geloof ik!

Daster ik merk hetzelfde...nu sinds eind begin oktober niet meer gecrushed. Maar sluit de #3 nog steeds redelijk easy ...

Denk dat het komt omdat je grip bij niet-specifieke grip oefeningen ook wordt gebruikt, en het zo dus wordt onderhouden.

Btw ik had nummer 1 al, heb nu een week de Trainer. Daar kan ik 12 reps op, maar de nummer 1 heb ik nog niet kunnen sluiten, daar blijf ik steeds op ongeveer een millimeter afstand.

• #1.199
We hebben nog een aantal 2,5, 3, 3,5 en 4's op voorraad maar het zijn er niet veel meer dus mocht je plannen hebben om te bestellen, wacht er niet te lang mee want sinds de komst van de Heavy Grips is op=op voor de CoC's.

• #1.200
Terug
Naar boven